Gå til innhold

Jeg vil ha jevn hud


Gjest Charlotth

Anbefalte innlegg

Gjest Charlotth

Jeg har så lyst,så lyst,men får det ikke til!

Huden min er ren og myk,men hudtonen/hudfargen er så ujevn. Huden trenger også kanskke litt mer liv og glød for at jeg skal se litt freshere ut.

jeg har ren nok hud til å gå uten sminke,men pga at huden er så ujevn bruker jeg foundation nesten hver dag!

Hvordan kan jeg få til finere hud?

Tips til produkter jeg kan teste. Huden min er normal,men blir lett fet,så holdet meg langt unna veldig fete og poretettende produkter. Noe spes jeg bør gjøre eller sørge for å få i meg?

Nå for tiden bruker jeg rens fra decleor, toner fra ACO og kremer fra Clinique og Lauder. dette er bra produkter,men hjelper ikke på det å få jevnre hud.

Noen tips til tilleggsprodukter,kremer,masker osv som vil kunne hjelpe?

Blir SÅÅÅ glad for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huden min har fått en mye jevnere hudtone etter at jeg begynte med rosekremen fra Dr. Hausckha. Det er en ganske kraftig krem, men også de med fet hud kan bruke den (den stabiliserer huden).

Inneholder ingen mineraloljer som tetter porene. Du finner mange tråder om rosekrem og DH hvis du søker her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne bruke selvbruningskrem i ansiktet... Men alle de jeg har prøvd gir meg tørr og flat hud :sur:

Men solpudder vil jo også kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotth

jeg har prøvd selvbruning,men selv om jeg får farge av det så dekker det på en måte ikke over slik at hele huden blir jevn. men selvfølgelig, det hjelper jo da.

Har dere noen tips ti gode selvbruningskremer?

Finnes det ingen produkter som er laget spes til ujevn hudtone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarins har en super selvbruningsmelk som heter Liquid Bronze/Eau Lactée, og den gir diskret, men jevn og fin farge.

Hudtonen i seg selv er det vanskelig å gjøre noe med. Hvis du har arr, blekes de kanskje over tid, men du må være tålmodig, bruke høy solfaktor uansett, og holde deg langt unna solarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clarins har en super selvbruningsmelk som heter Liquid Bronze/Eau Lactée, og den gir diskret, men jevn og fin farge.

Hudtonen i seg selv er det vanskelig å gjøre noe med. Hvis du har arr, blekes de kanskje over tid, men du må være tålmodig, bruke høy solfaktor uansett, og holde deg langt unna solarium.

Hvor får du kjøpt denne selbruningsmelken???? viste ikke det fantes jeg.. selv bruker jeg selvbrunings serviettene fra comodynes, er nokså fornøyd med de, siden jeg ikke kan bruke selvbrunings gele og kremer i fjeset pga uren hud å sånn...men det blir litt dyrt i lengden.. og blir fort brukt opp.. (er vel 10 i en pakke eller noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du kjøpt denne selbruningsmelken???? viste ikke det fantes jeg.. selv bruker jeg selvbrunings serviettene fra comodynes, er nokså fornøyd med de, siden jeg ikke kan bruke selvbrunings gele og kremer i fjeset pga uren hud å sånn...men det blir litt dyrt i lengden.. og blir fort brukt opp.. (er vel 10 i en pakke eller noe)

Den kjøper du hos parfymerier som fører Clarins, for eksempel Esthetique. Den er i en brunaktig gjennomsiktig flaske med brun kork, og 125 ml kostet 215. Ikke så ille, for jeg har hatt min siden i sommer, og kun brukt kanskje 10-15% av den (annenhver dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotth

Takker for tips! :)

Den var jo grådig dyr da... men er den litt mer for pigmentflekker enn ujevn hudtone??

Jeg så også litt på Daily Resurfacer som visstnok skal utjevne hudfargen og forbedre hudens struktur. Tittet ogsp litt på et produkt fra Decleor som virket bra. Det er et konsentrert C-vitamin produkt som skal gjøre hudfargen jevnere og mer glød.

Noen som har testet noen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst,så lyst,men får det ikke til!

Huden min er ren og myk,men hudtonen/hudfargen er så ujevn. Huden trenger også kanskke litt mer liv og glød for at jeg skal se litt freshere ut.

jeg har ren nok hud til å gå uten sminke,men pga at huden er så ujevn bruker jeg foundation nesten hver dag!

Hvordan kan jeg få til finere hud?

Tips til produkter jeg kan teste. Huden min er normal,men blir lett fet,så holdet meg langt unna veldig fete og poretettende produkter. Noe spes jeg bør gjøre eller sørge for å få i meg?

Nå for tiden bruker jeg rens fra decleor, toner fra ACO og kremer fra Clinique og Lauder. dette er bra produkter,men hjelper ikke på det å få jevnre hud.

Noen tips til tilleggsprodukter,kremer,masker osv som vil kunne hjelpe?

Blir SÅÅÅ glad for tips! :)

Prøv de produktene. De skal nok normalisere huden og gjøre den jevnere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Charlotth
Du gir deg ikke med snikreklamen din :frustrert:

Enig..

Er utrolig lei av at disse linkene dukker opp i annehver tråd her inne. :roll:

Ellers takk for alle tips! men er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er litt treg, men på hvilken måte mener du hudtonen din er ujevn? Er det ujevn pigmentering med noen brunere områder? Er du rød? Hvis jeg får vite litt til, kanskje jeg kan foreslå noe som kan funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotth

Sikkert bare jeg som ikke forklarte godt nok...

Huden har rett og slett ikke lik farge over hele ansiktet. Rødlige og litt mørkere partier. Er egentlig ikke sånn veldig mye,men har liksom så lyst på jevn hud. Kanskje de mørke partiene kommer av soling? De røde partiene er der bare på en måte...

Har forresten kjøpt den selvbruningen du nevnte! Har ikke fått testet den enda da,men har luktet på den. Den lukta jo nesten godt, jo...

Ellers vet jeg ikke helt hva annet jeg kan kjøpe...

Har du testet noen av de produktene jeg nevnte over fra dermalogiva og decleor??

Den C-vitamin konsentratet høres veldig bra ut...muligens verdt pengene?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker c-vitamin konsentratet fra Decleor som en kur når huden trenger det (flasken er en 10 dagers kur). Huden blir jevnere og får mer glød.

Ellers gir jeg meg ikke med rosekremen fra DH ;) Denne kremen er veldig god på å dempe røde partier.

Flekker etter soling, er nok pigmentflekker. Det finnes kremer som kan hjelpe (tror du får noe på helsekost), men jeg vet ikke hva de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har C-vitamin-serum fra et annet merke, og merker at det gjør huden min godt. Nå for tida har jeg litt eksem i ansiktet, og bruker minimalt med produkter, og huden er ikke like fornøyd. Spesielt kombinasjonen av C-vitamin og rosekrem fra Dr. Hauschka får huden til å se veldig fresh ut. Blekende kremer er det lurt å holde seg unna; virkestoffene gjør huden mer sensitiv, og det er vanskelig å fordele dem jevnt slik at du unngår de områdene du ikke vil bleke. Mitt beste tips er nok fortsatt å unngå solarium, bruke høy solfaktor året rundt, samt litt selvbruning.

@Lilypie: hva heter C-vitamin-tingen til Decleor, og hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elphaba: Den heter 10 day radiance powder cure. C-vitaminet er i en egen kapsel som du tilsetter i oljen. Mener den koster ca 250 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...