Gå til innhold

Kroppen min er helt ødelagt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er kun 27 år gammel. Jeg fødte for 2 og et halvt år siden. Jeg har delte magemuskler og store lange henge pupper. Kan bokstavelig talt putte brystvorten inn i navelen om jeg vil...

Det er grusomt og pinlig stygt. Jeg ble fortalt at uansett hvor mye jeg trente så kan jeg ikke bli kvitt mage fettet etter fødsel pga de delte magemusklene mine, med mindre jeg tar en operasjon. 

Jeg har minus på kontoen og en mann som er sint fordi jeg ikke er pen lengre. Jeg skammer meg sånn for hvordan jeg ser ut og har ikke råd til å fikse det. I tilegg ønsker jeg meg et barn til i fremtiden, så jeg kan ikke operere nå uansett om jeg hadde hatt råd...

Jeg vet ikke egentlig hva jeg spør etter...tips? Håp? Hva som helst... jeg hater kroppen min.

JA,  den har båret frem et liv, NEI jeg er ikke stolt av den for det, kun glad for dens funksjon. Livet er litt ødelagt av dette... føler meg hjelpesløs. 

Anonymkode: 1359e...739

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var og er heller ikke stolt av kroppen min, men det er liksom trøsten folk gir. Er jo glad for barnet, men kunne man valgt hadde vi tatt tilbake den kroppen vi hadde før fødsel. 

Men.. Ingen mann skal fortelle deg Åssen du skal se ut. Enten må du bare godta kroppen din, eller så må du gjøre noe med det. Begynn å spare for eksempel. Eller så kan jo han spandere, men da er det viktig at det er du som vil og ikke bare han. 

Anonymkode: 9fa73...e92

• Liker 12
Skrevet

Har det på samme måten, du er ikke alene ❤ Nå er jeg gravid med siste, og skal fikse magen så snart det lar seg gjøre. I mellomtiden må man bare prøve å godta at sånn er det for noen. Vet det er drit.. For meg hjelper det at det finnes hjelp å få. 

Anonymkode: b3453...f27

• Liker 1
Skrevet

Kanskje mannen din er lei av sutringa di over kroppen din? Vær glad i kroppen din slik den ser ut nå og gjør det beste ut av hvordan ser ut nå, så kan du fikse den etter neste barnet!

Anonymkode: 516d1...838

• Liker 4
Skrevet

Magemusklene mine ble så sykt splittet, at ungen lå med rumpa laaangt utenfor kroppen min. Magen gikk ut i en tut. Kunne se ut som han lå horisontalt. Det så litt morsomt ut. Men ungen hadde det bra. 

Jeg tenkte lenge at jeg skulle fikse på kroppen. Følte meg så stygg. Men så innså jeg at jeg bare er et menneske, ingen planer om å livnære meg på modellyrke eller noe slikt. Jeg bruker heller pengene på en fin ferietur med familien min, enn å operere magen min for andre. Ønsker å være et godt forbilde for mine barn. 

Kroppen er fantastisk ❤ å bære frem et barn er så utrolig vakkert. Og det setter sine spor såklart. Hvis mannen din ikke kan sette pris på kroppen din etter å ha bært frem et livs mirakel for han, ja så er han kanskje litt for ung for å skjønne.. 

Jeg ønsker deg alt godt❤

Anonymkode: 3df01...e6d

• Liker 9
Skrevet

Delte magemuskler gror ikke sammen av seg selv, og siden det kan føre til store plager for kvinnen, så er dette en operasjon man får utført gratis i Norge. Du starter med å oppsøke fastlegen, så henviser han videre til kirurg.  Dersom kvinnen har mageskinn og bryster som avviker fra det man ellers kan forvente i den alderen man er, så kan man få dekket operasjon av dette også. Mageskinn og sying av delte muskler gjøres i samme operasjon.  Avgjørelsene om hvorvidt man kvalifiserer for operasjon gjøres av kirurgen ved konsultasjon.

Anonymkode: 9961d...572

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er kun 27 år gammel. Jeg fødte for 2 og et halvt år siden. Jeg har delte magemuskler og store lange henge pupper. Kan bokstavelig talt putte brystvorten inn i navelen om jeg vil...

Det er grusomt og pinlig stygt. Jeg ble fortalt at uansett hvor mye jeg trente så kan jeg ikke bli kvitt mage fettet etter fødsel pga de delte magemusklene mine, med mindre jeg tar en operasjon. 

Jeg har minus på kontoen og en mann som er sint fordi jeg ikke er pen lengre. Jeg skammer meg sånn for hvordan jeg ser ut og har ikke råd til å fikse det. I tilegg ønsker jeg meg et barn til i fremtiden, så jeg kan ikke operere nå uansett om jeg hadde hatt råd...

Jeg vet ikke egentlig hva jeg spør etter...tips? Håp? Hva som helst... jeg hater kroppen min.

JA,  den har båret frem et liv, NEI jeg er ikke stolt av den for det, kun glad for dens funksjon. Livet er litt ødelagt av dette... føler meg hjelpesløs. 

Slank bort mannen og ta det derfra, han høres ut som en ganske kjip dødvekt. 

Anonymkode: 0a8d1...bb0

• Liker 25
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Kroppen min er også et vrak :( Spesielt underlivet er helt krise. Forferdelig deprimerende. Sluttet å være et menneske, nå er jeg bare en mamma.

Anonymkode: 4e0a2...329

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette er det største problemet. Ikke kroppen din. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 16
Skrevet

Han er sint fordi du ikke er pen lenger? 🙄 dump han ok finn deg en bedre fyr! 

Anonymkode: 58a32...04b

• Liker 8
Skrevet

Vet det ikke hjelpsomt men jeg syns det er nydelig. Jeg personlig har en slik kropp uten å ha født barn. Bare uheldig genetisk eller noe 😅 Har tatt meg lenge å prøve å like det. Hadde jeg hatt denne kroppen pga en fødsel hadde jeg nok tenkt litt annerledes, da jeg syns graviditet og fødsel generelt er helt utrolig. Men vi er mennesker og gresset er alltid grønnere. 

Mannen din er kjip som fy og jeg tenker litt av hvert om han. Han kan få prøve å splitte magen selv og føde et barn så får han se hvor lett det er å gå tilbake til slik man var før. For en ufyselig fjott. 

Jeg tenker du må gjøre det du tenker er best for deg selv og prøv å ikke tenk på hva han eller andre mener. Deres mening er langt ifra viktig. Jeg kan garantere deg at det finnes mennesker som syns sånne kropper er pent også. Jeg har en samboer og han liker meg (utrolig nok) og bedre blir det nok heller ikke den dagen jeg får barn med tanke på utgangspunktet 😂😅

Ønsker du operasjon kan du prøve å spare der det går om det så bare er 100 kr i måneden. Det er bedre enn ingenting. Så får du vente med den til etter sistemann. Du skal selvfølgelig føle deg bra i din egen kropp og om det betyr operasjon eller hva enn det måtte være så er det det som skal til. 

Generelt skulle jeg ønske der var mer fokus på hvilke effekter graviditet og fødsler kan ha på kvinnekroppen. Jeg føler det er lite og det skaper et slags falskt inntrykk om at kroppen skal være slik den var før. Vi kvinner får vell info om det via andre og ved graviditet men jeg føler mange menn har null peiling og det faktum at de forventer at 9 måneder graviditet og mange mange timer fødsel har null eller liten effekt på kroppen er helt koko. 

Anonymkode: ba326...097

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke et sekund på det med mannen.

Anonymkode: 976e2...b06

Skrevet

Hvordan var du før du møtte mannen og før graviditeten ? 

Anonymkode: bef03...c0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tror ikke et sekund på det med mannen.

Anonymkode: 976e2...b06

Hvorfor ikke? Noen menn legger ikke fingrene imellom, for å si det sånn. De sier det akkurat som de ser det, uansett hvor kjipt det er å høre det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Livet ditt er ikke ødelagt av dette, men det påvirker livet ditt negativt fordi du i stor grad legger verdi i hvordan kroppen og utseendet ditt ser ut. Det er full forståelig at man har et ønske om å være attraktiv og føle seg vel med egen kropp, men selvsagt vil kroppen gå gjennom en forandring når du setter barn til verden. Hos noen setter det dypere spor enn andre, uten at det har noe å si om din verdighet som menneske. Du tenker at løsningen for deg er å operere og fikse på det som du mener er "ødelagt", hva nå enn det betyr, men det å akseptere seg selv er en mer givende løsning som både vil øke selvtilliten din og være gunstig for lommeboka. 

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med at mannen din mener du ikke er pen lenger, og at han er sint på deg på grunn av det, men om du har en partner som påfører deg dårlig selvbilde så er dette et forhold du bør revurdere i aller høyeste glad. Ikke nok med at du ikke elsker deg selv, men du har tydeligvis en mann som ikke elsker deg når han påfører deg skam for ting du ikke kan få gjort noe med naturlig (delte magemuskler, pupper som henger). Naturlige og ofte vanlige påkjenninger som følge av å sette barn til verden. 

Sliter selv noe enormt med selvbildet mitt, og vi er mange kvinner som gjør det. Det som er så fortærende er at vi kommer ingen vei med å gjøre det. Det setter kun begrensninger på eget liv og det påvirker oss negativt å konstant gå rundt og hate kroppene våre. Det er bortkastet energi. Du trenger ikke å tenke selv at du er perfekt og plettfri, men du trenger å akseptere at du har den kroppen du har. 

Når fokuset ditt ligger på at kun operasjoner kan fikse "skaden" og du betegner kroppen din som "ødelagt" selv om den er fullstendig velfungerende, så sier det seg selv at du må endre holdning. Du kan bevege deg, du har vært gravid og født et barn, du er fysisk frisk. Du har en kropp som du kan bruke. Det minst interessante med den er faktisk hvordan den ser ut. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kroppen min er også et vrak :( Spesielt underlivet er helt krise. Forferdelig deprimerende. Sluttet å være et menneske, nå er jeg bare en mamma.

Hvorfor sier du sånt om deg selv? Sier du det samme om andre kvinner, at en kvinne er et vrak fordi hun har satt et barn til verden, at hun har ødelagt kroppen? 

Anonymkode: e8235...262

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Delte magemuskler gror ikke sammen av seg selv, og siden det kan føre til store plager for kvinnen, så er dette en operasjon man får utført gratis i Norge. Du starter med å oppsøke fastlegen, så henviser han videre til kirurg.  Dersom kvinnen har mageskinn og bryster som avviker fra det man ellers kan forvente i den alderen man er, så kan man få dekket operasjon av dette også. Mageskinn og sying av delte muskler gjøres i samme operasjon.  Avgjørelsene om hvorvidt man kvalifiserer for operasjon gjøres av kirurgen ved konsultasjon.

Anonymkode: 9961d...572

TS her

Jeg dro til min lege i 2020 og han sa han aldri hadde hørt om delte magemuskler 😬 Han er ikke norsk, så kan være derfor... Jeg dro til Aleris og det var de som konstanterte at magemusklene mine var delt, men at det må være en viss lengde mellom musklene for å kunne få dekket det av staten... Dessverre...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan var du før du møtte mannen og før graviditeten ? 

Anonymkode: bef03...c0e

Jeg hadde synlige magemuskler, for å starte med noe, lol... hadde store FASTE pupper (som VAR hans favoritt greie, som det mannfolket han er...) og ingen poser under øynene...  Så naturlig nok, når man forandrer seg så drastisk, så er det jo ikke jenta han fallt for lengre... Jeg skjønner godt at han er skuffet, men samtidig så er det jo ikke min feil at manges kvinnekropp blir regelrett ødelagt av graviditet/fødsel.

Jeg kan dessverre ikke TRENE magemusklene mine sammen, jeg kan ikke fjerne posene under øynene mine, og puppene mine må heises med heisekran for å komme til dit de var... Så dette handler ikke om at jeg har "let myself go" eller noe frivillig altså... Dette er bare noe dritt

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her

Jeg dro til min lege i 2020 og han sa han aldri hadde hørt om delte magemuskler 😬 Han er ikke norsk, så kan være derfor... Jeg dro til Aleris og det var de som konstanterte at magemusklene mine var delt, men at det må være en viss lengde mellom musklene for å kunne få dekket det av staten... Dessverre...

Jeg hadde synlige magemuskler, for å starte med noe, lol... hadde store FASTE pupper (som VAR hans favoritt greie, som det mannfolket han er...) og ingen poser under øynene...  Så naturlig nok, når man forandrer seg så drastisk, så er det jo ikke jenta han fallt for lengre... Jeg skjønner godt at han er skuffet, men samtidig så er det jo ikke min feil at manges kvinnekropp blir regelrett ødelagt av graviditet/fødsel.

Jeg kan dessverre ikke TRENE magemusklene mine sammen, jeg kan ikke fjerne posene under øynene mine, og puppene mine må heises med heisekran for å komme til dit de var... Så dette handler ikke om at jeg har "let myself go" eller noe frivillig altså... Dette er bare noe dritt

Det som er dritt her er ikke hvordan kroppen din ser ut, men hvordan du behandler deg selv. 

Skrevet

Det sies at hypopressiv trening skal være bea for delte magemuskler, men jeg vet ikke om det stemmer 

Anonymkode: bc736...9ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor sier du sånt om deg selv? Sier du det samme om andre kvinner, at en kvinne er et vrak fordi hun har satt et barn til verden, at hun har ødelagt kroppen? 

Jeg sier selvfølgelig ikke sånt om andre enn meg selv, nei. Det er jeg som lever i denne kroppen og kjenner på alle forandringene og alle måtene den ikke fungerer godt på lenger. Det er slett ikke alle kvinner som blir ødelagte av barnefødsler, men noen av oss blir det. Men det er liksom ikke greit å sørge over, da er man bare forfengelig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...