Susan Sto Helit Skrevet 15. mars 2008 #4221 Del Skrevet 15. mars 2008 Synes du har vært skikkelig tøff med levering og henting i barnehagen! Det med skrikinga går over. (Om du leser i bloggen min, så kan du jo lese at vi har vært gjennom mye av det samme.) Må si det er mye lettere å levere når det ikke skrikes lenger, selv om man da får litt følelsen av å ikke være like savnet! Det høres slitsomt ut med så mye sykdom hjemme! Vi har vært forskånet for det meste, men har hatt et par sykdomstilfeller etter Julegavens barnehagestart. Måtte flire litt av kjolehistorien din! Shoppinggenet har ikke tatt pause, forstår jeg! (Jeg har fått ny shoppingdille jeg... Tøybleier! Angrer virkelig på at jeg ikke satte meg inn i den verdenen før! Det er SÅ mye greiere enn jeg trodde, og det er SÅ mye stilig! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suri Skrevet 16. mars 2008 #4222 Del Skrevet 16. mars 2008 Heisann! Innom å hilser på jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 24. mars 2008 #4223 Del Skrevet 24. mars 2008 Ja, det med barnehage er ikke bare bare... Det er så vondt når de gråter. Vi har jo også vært gjennom noe av det, men ikke riktig så voldsomt som hos dere. (Vi har ikke måttet blitt ringt etter.) Du får bare støtte deg på at det går bedre og bedre etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 31. mars 2008 #4224 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei! Håper formen er bedre! Gruer meg litt til barnehagestart jeg og (blir ikke før til høsten her), men etter det jeg har forstått så koser de fleste seg masse der, siden det er andre barn å leke med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4225 Del Skrevet 2. april 2008 Bare innom en snartur for å fortelle at det går strålende med Ephelille i barnehagen :-D Nå har hun sluttet å gråte når hun blir levert også - hun smiler og vinker til sambo når han går Så nå har hun lært seg at det er gøy å være i barnehagen, og ikke minst at vi kommer tilbake og henter henne! Det er jeg som henter henne denne uka og jeg gleder meg hele dagen Igår satt hun ute i sandkassen når jeg kom og idag var hun inne på musikkrommet i barnehagen. Og personalet skryter uhemmet av henne. De sier at hun er så blid hele dagen, at hun koser seg og leker, både alene og med de andre barna, at hun er helt vill når det er mat ( Hun er arvelig belastet), at hun prater veldig mye og at alt i det hele tatt går kjempefint! Og selv om sambo har taklet tilvenningen veldig fint, sier han også at det selvsagt er myyyyye bedre å gå fra henne når han vet at hun storkoser seg om dagene En dag han hentet henne nå, fikk han omtrent ikke kledd på henne fordi hun og en annen ettårig jente skulle holde hverandre i hendene Men vi har jo hatt endel sykdom. I påsken var Ephelille max forkjølet og rett over påske ville barnehagen at vi skulle ta henne med til lege for å sjekke om hun hadde fått øyekatarr. Vi forsøkte legevakta, men det var selvsagt ikke akutt nok til at vi fikk komme inn der. Isteden måtte jeg ta henne med til fastlegen neste morgen. Der ble det konstatert øyakatarr og vi måtte på apoteket og hente øyedråper før vi kunne levere i barnehagen. Ellers sliter jeg med tilbakevendende halsvondt, mens sambo har tilbakevendene magetrøbbel. Så det er nok endel virus vi må sloss mot nå fremover. Men per dags dato er vi oppegående og i fin form alle tre - bank i bordet! Ellers går det mye i jobb, kos med Ephelille og slitne sofakvelder - men vi koser oss også masse, masse!! Det går bra på jobb og idag fikk jeg lønnsøkning! Ellers er det fint vær og vår - fra 14 - 16 grader nå om dagene! Igår gikk jeg i byen og handlet litt med Ephelille etter at jeg hadde hentet henne i barnehagen og i ettermiddag ryddet jeg litt i blomsterbedet i hagen. Det kommer opp masse påskeliljer nå, deretter står tulipanene for tur og så kommer staudene og rosene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 2. april 2008 #4226 Del Skrevet 2. april 2008 Det høres herlig ut! Gratulerer med lønnsøkning! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. april 2008 #4227 Del Skrevet 2. april 2008 Gratulerer med lønnsøkning! Det er hyggelig å høre at det går så bra med Ephelille i barnehagen. Det gjør jo heldigvis det for de aller fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 2. april 2008 #4228 Del Skrevet 2. april 2008 Så bra med lønnsøkning. Og supert at hun trives i bhg P.s: kort innlegg. M sover og jeg burde gjør det jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 3. april 2008 #4229 Del Skrevet 3. april 2008 Å, jeg og vil at blomsterbedde mitt skal komme frem fra snøen! Bra hun trives i bhg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. april 2008 Forfatter #4230 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Sunshine, Susan, Grace og Bittelille: Åh... så deilig det har vært med helg!!! Men Ephelille har blitt forkjølet igjen, og vi må se det an imorgen om jeg skal være hjemme med henne. Vi vet liksom ikke hvor syk hun kan være når vi leverer henne i barnehagen? I alle fall må vi vurdere det etter hva som er best for henne. På lørdag kjøpte vi nye sko til henne Hun går ikke alene ennå - eller, det vil si, hun går stadig vekk flere steg alene på gulvet, men stort sett går hun og holder seg i ting. Men snart må vel vinterskoene byttes ut, og de vi kjøpte nå får hun bruke som innesko inntil da. De tøflene hun bruker går hun jo ut av hele tiden... Vi kjøpte helt enkle, supersøte hvite, litt høye babysko fra Ponny. Jeg husker fra bilder at jeg hadde lignende sko når jeg var lita. Og hun ble utrolig søt i dem Også fikk hun knallrosa babycrocks - i samme farge som mamma sine - med borrelås over vristen og små hjertehull i, som hun skal bruke på stranda i Hellas til sommeren. Og jeg gleder meg stort til å kjøpe flere sko, både søte joggesko og flere søte sandaler!! Det var så mye søtt!!! Endret 6. april 2008 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 10. april 2008 #4231 Del Skrevet 10. april 2008 Vi har kjøpt pumasko til Maja vi. Sånne småsko er så skjønne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4232 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg var hjemme med Ephelille på mandag. Jeg ringte barnehagen på morgenen og sa at jeg virkelig var usikker på om vi skulle holde henne hjemme eller ikke, og vi kom frem til at hun ville bli veldig sliten i barnehagen når hun var så tett og at hun ville ha det bedre hjemme sammen med meg. Så da var valget lett. Vi ble hjemme og koset oss. Men utover kvelden fikk jeg mer og mer vondt i halsen, og på tirsdag var formen min heller laber... Jeg skulle begynne sent på jobb og måtte bestemme meg for hvordan vi skulle gjøre ting og tang. Jeg fant ut at jeg bare måtte komme meg på jobb, så sambo ble hjemme med Ephelille. Men allerede på vei til jobb, kjente jeg at dette ble helt feil. Jeg var så slapp at jeg nesten hadde problemer med å kjøre bil! Og vel fremme på jobb var det såvidt jeg maktet å sitte på kontorstolen. Den nærmeste kollegaen min nærmeste beordret meg hjem, for hun så at jeg så syk ut. Og da ble det sånn at jeg kjørte til legekontoret. Tok bakterieprøve med stikk i fingeren og halsprøve og måtte vente lenge før jeg smatt imellom pasienter og fikk komme inn. Jeg hadde ikke halsbetennelse (det er mange, mange år siden jeg har hatt det), så det var en virusinfeksjon. Jeg ble sykemeldt ut uka. Igår var Ephelille fremdeles hjemme sammen med meg, men det var en heller dårlig match... Jeg var slapp og sliten og Ephelille var i storform og skulle ha oppmerksomhet hele tiden. Så vi fant ut at idag skulle hun få gå i barnehagen uansett - det er bedre for henne å være der sammen med alle barna og voksne som har krefter til henne Og jada, de i barnehagen forsikret sambo i morrest om at det ikke hadde noe å si at hun var snørrete - da var hun i godt selskap! Jeg har slappet av alene hjemme idag, og det har jeg trengt. Jeg føler meg mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 13. april 2008 #4233 Del Skrevet 13. april 2008 Hei shoppebabe! Så godt du føler deg bedre! Hørtes ikke godt ut... Kose deg ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 13. april 2008 Forfatter #4234 Del Skrevet 13. april 2008 Shiloh: Ja, nå føler jeg omtrent at jeg er frisk igjen. Litt forkjøla, men det må man vel bare regne med. Men det har vært skikkelig godt å være hjemme disse dagene! Igår var vi ute for å kjøpe sykkelvogn til sambo's sykkel. Han har planer om at vi skal sykle endel fremover, og han skal da ha Ephelille i sykkelvogn. Men den vi skulle ha var utsolgt og kommer inn igjen imorgen. Så da drar han og kjøper den da. Og etterpå bestilte vi oss ny sofa! Vi har offwhite sofa nå og det passer dårlig sammen med barn. Nå blir det sort skinnsofa. I utgangspunktet hadde jeg ikke lyst på det, men sambo ville ikke ha noe annet og alle rundt meg som har barn, sier at det er skinnsofa man må ha når man har små barn. Så da så. Og nå ser jeg for meg at det kommer til å bli skikkelig fint! Skal ha noen offwhite puter i den. De jeg falt for på møbelbutikken var selvsagt de dyreste de hadde, men jeg får se om det ikke blir dem likevel. Trenger ikke å ha så veldig mange. Men jeg må forsikre meg om at det går an å vaske trekkene på dem først Idag har vi vært ute og gått tur med vogna i strålende sol. Og etterpå var vi ute her hjemme, bl.a. sammen med en ny nabo med ei jente på samme alder som Ephelille. Veldige koselige folk, også så bra som det blir med lekekamerat til henne Gleder meg masse til det blir enda mere vår og sommer, sånn at vi kan være litt ute om dagene! Og ikke minst til soling og grilling på terrassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. april 2008 #4235 Del Skrevet 13. april 2008 Så gøy! Skal innrømme at jeg jukset litt da, leste de første par sidene hvor du snakket om at du var babysyk, oxo ser man her på slutten av dagboken at det har kommet en liten ephelille, så kos! Bare snoker litt jeg altså, og følte for å legge inn en liten hilsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. april 2008 #4236 Del Skrevet 13. april 2008 Gratulerer med ny sofa! Skulle hatt ny vi og, nå har vi beige stoffsofa med vaskbart trekk (takk og lov for at det er vaskbart!), men jeg tenker vi venter til nestemann har kommet og er ferdig med alt klasseriet sitt! Men kjære meg, som den sofaen ser ut innimellom... Ja, har det ikke vært herlig vær her i dag? Har kosa oss masse ute vi og, begynner å glede meg veldig til sommeren nå! Moro med nye naboer med barn på Ephelilles alder da! Her vi bor er det ingen småbarn, så Ida leker masse med 2 jenter på ca 11 og 13 år! Men de er gode venner, så sånn sett går det bra. Ha en fortsatt fin søndagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 16. april 2008 #4237 Del Skrevet 16. april 2008 Å deilig med sol... Drømmer også om grilling på terrassen.. :) Grattis med ny sofa!! Bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 18. april 2008 #4238 Del Skrevet 18. april 2008 Nå kom jeg på at jeg burde huke opp shoppingdagboken din på mine favoritter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. april 2008 #4239 Del Skrevet 20. april 2008 Hei Ephemera, bare innom og oppdaterer meg litt! Håper du har en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #4240 Del Skrevet 24. juni 2008 *Tørker støv* Her er det jammen lenge siden jeg har vært!!? Jeg har i et halvt år irritert meg over at datasystemet på jobb henger seg opp når jeg forsøker å skrive her, men nå fant jeg ut at det gikk helt fint når jeg bruker "hurtigsvar" Alt er bra med oss! Ephelille har blitt 16 måneder og løper omkring Hun begynte vel å gå selv ikke så lenge etter at jeg skrev her sist og nå er det full fart. Hun prater masse, sier mange ord og er veldig blid og søt, bortsett fra når hun ikke får viljen sin Men hun er rett og slett et sjarmtroll Jeg jobber fremdeles 100 % og Ephelille stortrives i barnehagen. Jeg synes jeg får lite tid med henne og skulle gjerne hatt fri en dag i uka... Vi får se hvordan det blir etter hvert. Egentlig fungerer det veldig fint sånn som vi har det nå også da. Kjenner jeg har lyst på ferie. Skal ha en uke i juli og så reiser vi alle tre til Hellas de to siste ukene i august. Jeg skal også ha en uke ferie når vi kommer hjem derfra Har aldri hatt ferie så sent før, men det blir sikkert litt godt å ha ferie når alle andre er ferdige med sin også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå