Skrållan Skrevet 10. desember 2007 #4181 Del Skrevet 10. desember 2007 Gratulerer med den første tanna på vei! Skal se de kommer som perler på en snor når den første har kommet! Så stor jente Ephelille er! Ida var 9,9 kg og 77 cm på 1-årskontrollen, og jeg trodde hun var stor! Men hun er jo ikke i ro et sekund, så hun forbrenner nok en god del kalorier i løpet av en dag! Skjønner du synes det blir rart å være borte fra henne en hel dag, jeg er ikke flink nok til å dra fra henne jeg heller... Trives best hjemme med gullet! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #4182 Del Skrevet 15. desember 2007 Her har den første tanna kommet godt gjennom! Vi må lure oss til å kjenne på den, for vi har absolutt ingen adgang til munnen hennes nå for tiden Vi lurer på om en ny er på vei allerede også. Hun er så kos nå for tiden, selv om det også er litt ekstra sutring. Hun vil i alle fall gjerne sitte på fanget og ligge og sove i fanget og... I kveld har det vært mye sutring, det klødde tydelig i munnen selv om vi smurte med Dentinox, hun var trøtt og jeg syntes hun var varm. Målte feberen når vi stelte henne, men hun hadde ikke feber. Men samtidig har hun begynt å reise seg opp! Det skjedde en dag i forrige uke. Hun reiste seg først opp i senga si - og samme ettermiddag ved salongbordet! Gjett om vi var i hundre?! Og fra da av har hun ikke gjort annet enn å reise seg. Opp mot alt som heter hyller og rekkverk og stoler. Men så kan hun ikke å sette seg ned, så når hun blir sliten av å stå roper hun febrlilsk på mamma Sambo mener at hun må lære seg å sette seg ned selv, men jeg har ikke hjerte til å la være å hjelpe henne når hun står der på ustø bein og roper på meg med tryglende blikk Idag har vi fått tatt julekortbilder av henne hos fotograf på et kjøpesenter. Vi hadde med julekjolen hennes og skiftet på henne der og bildene ble kjempefine! Vi valgte ut et som nå skal trykkes opp og hentes over helga Ellers raser dagene avgårde og jula kommer jammen meg fort i år også. Vi raser endel rundt og handler for tiden, men siden vi skal reise til svigers og feire jul, slipper vi å gjøre så mye forberedelser her hjemme både når det gjelder mat og pynting. Vi reiser neste lørdag og blir borte til 1. nyttårsdag. Men jeg må vel pynte litt til jul likevel. Foreløpig har vi lilla lys og sånn, men det går vel an å bytte ut til rødt og sette frem litt pynt i uka som kommer. Blir veldig koselig med jul med baby, men jeg har blandede følelser når det gjelder å begynne å jobbe igjen i januar!! Jeg skulle veldig gjerne vært hjemme til over sommeren, men det går ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 16. desember 2007 #4183 Del Skrevet 16. desember 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. desember 2007 #4184 Del Skrevet 17. desember 2007 Det er helt normalt med blandede følelser når det gjelder det å begynne å jobbe igjen! Jeg synes det her gått over all forventning, men for oss gjenstår jo delen med å overlate Julegaven til "fremmede" i barnehage. Og det ser ikke ut til at det skjer med det første. Her stresses det ikke med julepynten. Vi synger litt julesanger, og tenner adventslys og markerer at julen nærmer seg på andre måter. Dessuten hadde vi jo bursdag i helga, og kunne ikke begynne med jul før den var overstått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. desember 2007 #4185 Del Skrevet 17. desember 2007 Men samtidig har hun begynt å reise seg opp! Det skjedde en dag i forrige uke. Hun reiste seg først opp i senga si - og samme ettermiddag ved salongbordet! Gjett om vi var i hundre?! Og fra da av har hun ikke gjort annet enn å reise seg. Opp mot alt som heter hyller og rekkverk og stoler. Men så kan hun ikke å sette seg ned, så når hun blir sliten av å stå roper hun febrlilsk på mamma Sambo mener at hun må lære seg å sette seg ned selv, men jeg har ikke hjerte til å la være å hjelpe henne når hun står der på ustø bein og roper på meg med tryglende blikk Så stas at hun kan reise seg. De blir så fornøyde når de plutselig får et overblikk over verden De klarer forresten ikke sette seg ned før de klarer å stå og holde seg med bare en hånd, så jeg synes du skal hjelpe henne ned. Vi hjalp Maja hver gang hun "ba om det" og hun brukte likevel bare i underkant av to uker på å lære seg å sette seg ned selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 22. desember 2007 #4186 Del Skrevet 22. desember 2007 Innom for å ønske deg en God jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 23. desember 2007 #4187 Del Skrevet 23. desember 2007 Titter innom en lillejulaften morgen for å ønske deg og dine en fantastisk julefeiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #4188 Del Skrevet 23. desember 2007 Jeg er en snartur innom KG. Vi er hos svigers, men de har jo heldigvis internett Det tok forresten bare noen dager før Ephelille lærte seg å sette seg ned Det var jo riktig som Arwen sa, at hun må kunne stå og holde seg med en arm før hun greier å sette seg. Men det gikk fort! Det var selvsagt ganske så skummelt å sette seg ned de første gangene, og av og til ennå, men det går veldig bra Hun går allerede rundt bordet også! Jeg har en mistanke om at jeg og sambo får trimmet litt når hun begynner å gå og løpe på egen hånd Jeg rekker ikke noen dagbokrunde for å ønske god jul nå (sambo er litt oppgitt over at jeg er så nettavhengig ) Men til alle som er innom: JEG ØNSKER DERE EN KJEMPEFIN JUL!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 29. desember 2007 #4189 Del Skrevet 29. desember 2007 God jul og godt nytt år! (Lurer meg innom og oppdaterer meg innimellom!) Nytt år og nye muligheter, bli med over på prøvere igjen snart eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 3. januar 2008 #4190 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei vennen! Hadde du ei fin jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 3. januar 2008 #4191 Del Skrevet 3. januar 2008 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 3. januar 2008 #4192 Del Skrevet 3. januar 2008 Godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4193 Del Skrevet 6. januar 2008 Bitte Lille, Fjellrypa, Kylling og iss: :klem: Himmel... imorgen er siste dagen av permisjonen min!!! Hvor har det blitt av tiden? Hvorfor har den gått så fort?? Jeg prøvde å stoppe tiden når Ephelille ble født, noe jeg selvsagt ikke fikk til, men jeg ville det... Jenta vår er verdens søteste og hun er så flink og snill, men kunne ikke babytiden vart litt lenger liksom? Eventuelt kunne jeg ha vunnet i lotto sånn at jeg kunne vært lenger hjemme Men nå er det altså over, og jeg må gi stafettpinnen videre til sambo som går ut i 8 ukers permisjon fra tirsdag. Det er i alle fall godt å vite at Ephelille er hjemme sammen med pappaen sin. Jeg tror de kommer til å kose seg masse, masse! Jul og nyttår feiret vi hos svigers, som bor ganske så langt unna. Det var koselig! Men på slutten av oppholdet ble Ephelille kraftig forkjølet og fikk feber. Det var første gangen hun hadde feber. Hun har vært temmelig dårlig, men ikke sånn at det på noe tidspunkt var aktuelt å kontakte lege. Men hun var så snørrete og tett og hostet sånn, matlysten var dårligere og hun gråt mye om natta. Stakkars lita! Og den dagen vi reiste hjem var det selvsagt min tur til å bli syk. Jeg hadde hundre planer for den siste permisjonsuka, vi skulle virkelig kose oss, men isteden har vi vært inne og vært syk både jeg og Ephelille da. Kunne trengt sambo hjemme et par dager i uka som har gått, men han har hatt tusen ting å gjøre på jobb før han går ut i permisjonen, så det gikk ikke. Jeg er mye bedre, men fremdeles ikke bra. Så det som opptar meg endel nå er jo om jeg kommer meg på jobb på tirsdag! Men jeg tror det skal gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 8. januar 2008 #4194 Del Skrevet 8. januar 2008 Nå er jeg spent altså!! Ephemera har første arbeidsdag i dag.. En hel dag borte fra Ephelille..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #4195 Del Skrevet 8. januar 2008 Grace: Det gikk veldig fint på jobb idag Men det var fryktelig å dra i morrest! Ephelille sov på soverommet sammen med pappaen sin, og jeg hadde lyst til å løpe inn dit igjen og rope og skrike at jeg ikke greeeeeide å dra!!! Men det var jo bare å hoppe i det og dra. Det ble masse meldinger hjem og jeg savnet Ephelille veldig, men så greide jeg å snu det til at jeg hadde noe fantastisk å komme hjem til etter jobb En sånn forelsket følelse Og sambo sendte mms-bilder av Ephelille som satt og smilte og spiste mat, og samtidig som jeg hadde lyst til å dra hjem, var det deilig å se at hun hadde det bra Hun har spurt litt etter mamma idag da, mest på ettermiddagen i tiden før jeg kom hjem. Og når jeg kom, sto sambo og Ephelille i vinduet og ropte hei til meg Og når jeg kom inn da, hørte jeg bare "mamma, mamma, mamma" fra stua. Jeg gikk en tur innom do, og da krøp Ephelille bort til vinduet og ropte på meg og så etter meg ute igjen, for å se om se om det var der jeg fremdeles var Også så blid og glad som hun var når jeg kom opp trappa og fikk knusekost henne!! Deilige ungen min! Og hun og pappaen hadde kost seg masse, masse idag. På jobb er det masse å sette seg inn i og denne uka går stort sett til opplæring. Også har jeg fått en nyansatt arbeidskollega som jeg skal sitte og jobbe sammen med, og jeg følte at vi fant tonen veldig bra fra første stund! Hun var kjempekoselig og har også en litt større babyjente hjemme. Sambo hadde laget middag til jeg kom hjem, og når jeg kræsjet i sofan etterpå og åpnet mailen min, fikk jeg en gledelig nyhet: Vi har fått barnehageplass fra 1. mars!!! :juhu: :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. januar 2008 #4196 Del Skrevet 8. januar 2008 :juhu: !!!!! Så bra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 8. januar 2008 #4197 Del Skrevet 8. januar 2008 Så sms`n din i stad men fikk ikke svart for jeg var på trening Grattis med barnehageplass, bra det gikk i boks! Og så bra at arbeidsdagen gikk fint også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. januar 2008 #4198 Del Skrevet 9. januar 2008 Gratulerer med barnehageplass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 9. januar 2008 #4199 Del Skrevet 9. januar 2008 Gratulerer med barnehageplass!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 10. januar 2008 #4200 Del Skrevet 10. januar 2008 Så deilig med barnehageplass - gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå