Ephemera Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4161 Del Skrevet 18. oktober 2007 Innbiller meg at du ikke akkurat ser fram til februar... Jeg begynner faktisk å jobbe igjen allerede i januar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 19. oktober 2007 #4162 Del Skrevet 19. oktober 2007 Koslig at du tittet innom dagboken min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4163 Del Skrevet 28. oktober 2007 Toblerone: Skulle ikke jeg begynne å skrive blogg isteden for å skrive her...? :klø: Vel... Idag har vi byttet fra bagdelen til sportsvogndelen på vogna til Ephelille. Jeg har holdt igjen så lenge det gikk (), men nå begynner hun å klatre ut av den! Hun sitter/ligger som regel rolig når vi triller, men hvis vi stopper opp, skal hun gjerne opp og klatre og herje litt Og så er hun jo snart 9 måneder og begynner å bli stor baby, så det er vel bare rett og rimelig at vi går over til sportsvogndelen nå. Vi var litt spente på hvordan vi skulle gjøre det med voksiposen og selene - det var jo en tråd om det her på KG for en tid tilbake - men posen vår er så ny at det var opplegg for å skjære hull. Så sambo tok den jobben idag og nå er alt klart. Skal virkelig prøve å komme oss ut på trilletur imorgen. Etter tre uker med forkjølelse hos meg, har det ikke blitt så mange trilleturene. Må prøve å komme inn i den gode trenden igjen - det har vi vel godt av på alle måter. Ikke minst kunne kroppen min trengt litt trim På torsdag tok jeg med Ephelille på besøk på jobben min. Vi var der i 2 timer og det var koselig. Det er en stund siden vi var innom der nå. Alle sammen ble på nytt forelsket i Ephelille, og hun ble i bedre og bedre humør etter hvert som alle fortalte henne hvor søt og blid hun er Hun er et skikkelig sjarmtroll da, det må jeg få lov å si Og hun er veldig blid! Etterpå ble det litt mat på både meg og henne - før vi gikk til byen og møtte min gravide venninne. Der havnet vi på babykles-shopping. Hun til babyen i magen sin og jeg til Ephelille. Det kunne jo ikke gå bra Men veldig koselig var det! På fredag kom det pakke fra LaRedoute også - med ullkåpe til meg og både kåpe, kjole, sokker og lue til Ephelille... samt at jeg fant en fin kjole til en av dagene i jula til henne på H&M samme dag... Skal få lagt ut bilder av klærne i bloggen min etter hvert Og igår kjøpte vi nye bilstoler. Ephelille har vokst ut av babystolen fra Maxi Cosi. Den flyttet vi greit mellom bilene våre, ved at vi hadde den stående i gangen og bare satte den inn i den bilen vi skulle bruke. Men nå når vi kjøpte stoler fra 9 - 18 kilo er det litt mere festeanordninger og vi måtte ha en stol hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 30. oktober 2007 #4164 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det har blitt ny bilstol her også, og dermed ble bil-tålmodigheten også litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pepperkake* Skrevet 1. november 2007 #4165 Del Skrevet 1. november 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4166 Del Skrevet 6. november 2007 Fjellrypa og *Pepperkake*: Idag er Ephelille 9 måneder og vi har vært på helsestasjonen og veid og målt. Hun er nå 75 cm. og veier 8.655 gram. Hun har ikke gått opp så mye i vekt siden forrige kontroll, men de syntes hun så veldig fin ut. Og hun er jo så aktiv nå! Det går jo i hundre på gulvet hele dagen - og gjerne i senga etter at vi har lagt henne også. Men ungen er gal etter mat! I tillegg til sin egen, er hun helt vill etter å smake på vår mat. De siste dagene har hun fått helt dilla på banan. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke har prøvd det tidligere. Man blir liksom så opphengt i denne ferdige fruktmosen. Men i tillegg har vi tenkt å la henne få et måltid til med mat. Nå får hun grøt + melk til frokost, fruktmos + melk til lunsj, middagsglass + vann og melk til middag og grøt + melk til kveldmat. Skal prøve å la henne få brødskive til lunsjen i tillegg nå. Og så prøver vi å komme litt igang med trilling igjen. Jeg føler at jeg sveller litt i sofan... kroppen kunne godt trengt litt trim. Og siden det er rimelig uaktuelt å slanke seg, må jeg prøve å få rørt meg litt mere. Nå har det vært så dårlig vær så lenge, men hvor ble det av "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær"?? Så igår kom jeg igang og vi trillet til et kjøpesenter i gå-avstand. Regnet pøste ned, men jeg hadde på meg regnkåpe. Lette etter vinterjakke/kåpe med hette som kan brukes når man triller i snø og vintervær, og jeg tror jeg går for en som jeg fant på H&M. Ikke helt fornøyd, men deilig å ha på seg og deilig til trillebruk. Og så gikk jeg berserk i babyavdelingen til H&M igjen... og jammen greide jeg ikke å kjøpe en hettejakke i velour fra barneavdelingen også, i str. 86... Og en del Hello Kitty-sokker til meg selv også. Ikke nok med at Ephelille er kledd opp i de klærne og er rimelig vill når hun ser den søte kattepusen, men så begynner mamma også... Imorgen skal vi møte min gravide venninne i byen. Se litt i butikker - og jeg regner med jeg kjøper den jakka - og spise på kafè og skravle. Blir kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2007 #4167 Del Skrevet 6. november 2007 Synes jenta di hadde kjempefine mål jeg, til å være en aktiv liten krabat! Julegaven er ikke mye større, selv om han er eldre. Hørtes godt ut med trilletur, selv om været ikke var så bra. Kom meg sjelden ut da jeg var hjemme, men savner det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 7. november 2007 #4168 Del Skrevet 7. november 2007 Når har den gravide veninnen din termin igjen? *jegvilogsågåbananaspåHM* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pepperkake* Skrevet 8. november 2007 #4169 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg tror kanskje det jeg gleder meg mest til med å bli gravid er all shoppingen jeg kommer til å unne meg fordi vi trenger det (og vi trenger naturligvis mengder med tøy til barnet ) Og får å fjerne evt spekulasjoner: NEI jeg skal ikke ha barn enda Men jeg smeltet veldig da jeg hadde en 1 mnd gammel baby på fanget i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 9. november 2007 #4170 Del Skrevet 9. november 2007 det går over, at de er så matmons! Mi dgger også banan, er det beste. Du bør få tak i sånne babybananer, snuppe sluker det. Mi er syk nå, falsk krupp... Hun vil ikke ha noe grøt.. Blir bekymra for hun trenger jern, men går vel greitt noen dager. Hun sluker melkeerstatning, det er det beste Sier hun bæ? hehe. så koselig Mi sier mamama... jeg smelter selfølgelig! Gleder meg til hun begynner å snakke mer. Nå snakker hun lite, er jo så hes pga hun er syk. Håper du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. november 2007 Forfatter #4171 Del Skrevet 9. november 2007 Synes jenta di hadde kjempefine mål jeg, til å være en aktiv liten krabat! Julegaven er ikke mye større, selv om han er eldre. Hørtes godt ut med trilletur, selv om været ikke var så bra. Kom meg sjelden ut da jeg var hjemme, men savner det nå! Jada, hun er kjempefin Tykk i haken, armene og lårene, men passe slank ellers! Trilleturer er kjempegodt - i alle fall når man først har kommet seg ut. I vår og sommer trillet jeg nesten hver dag, men det har sklidd ut... Men jeg håper vi er igang igjen nå! Når har den gravide veninnen din termin igjen? *jegvilogsågåbananaspåHM* Hun har termin 8. februar. Jeg kommer ikke over at hun har termin omtrent samtidig som jeg hadde i år. Tenk om babyen hennes blir født på Ephelilles 1-årsdag?? Men du har lov å gå bananas på H&M, du også! Jeg tror kanskje det jeg gleder meg mest til med å bli gravid er all shoppingen jeg kommer til å unne meg fordi vi trenger det (og vi trenger naturligvis mengder med tøy til barnet ) Og får å fjerne evt spekulasjoner: NEI jeg skal ikke ha barn enda Men jeg smeltet veldig da jeg hadde en 1 mnd gammel baby på fanget i går Åh... de er jo ekstra deilige når de er så små... :rødme: Og ja, med baby har man fin unskyldning til å shoppe klær Men sambo har dessverre ikke glemt at jeg sa at jeg kom til å slutte å shoppe til meg selv når jeg fikk en baby å shoppe til... det går over, at de er så matmons! Mi dgger også banan, er det beste. Du bør få tak i sånne babybananer, snuppe sluker det. Mi er syk nå, falsk krupp... Hun vil ikke ha noe grøt.. Blir bekymra for hun trenger jern, men går vel greitt noen dager. Hun sluker melkeerstatning, det er det beste Sier hun bæ? hehe. så koselig Mi sier mamama... jeg smelter selfølgelig! Gleder meg til hun begynner å snakke mer. Nå snakker hun lite, er jo så hes pga hun er syk. Håper du har en fin helg Huff... håper snuppa di blir fort frisk! Det er grusomt når de små er syke! Mi har heldigvis bare vært litt forkjøla et par ganger, samtidig som jeg har vært det, men det har liksom vært ille nok... Jenta mi sier ikke "bæ"... har jeg skrevet det? :klø: Men hun sier "Hei" og "Dade" (= Hadet) og så sier hun "Memme" når hun gråter. Da smelter jeg heeeeeelt Hun sa også pappa-lignende ord en stund, men nå går det mest i "dæ-dæ" når hun skal si pappa Byturen var kjempekos! Men tiden går så fort og jeg hater å stå på parkometer... (men det er enda verre å stå i parkeringshus...). Vi var i byen i 3 1/2 time og jeg løp det siste stykke til bilen for å unngå parkeringsbot. Og jammen gikk det ikke en parkeringsvakt og sjekket akkurat da Men siden det bare var noen få minutter siden tiden hadde gått ut, så fikk jeg ikke noen bot - heldigvis! Jeg kjøpte meg sort vattert boblejakke med hette til trilleturer i snø, Ephelille fikk klær og sokker og tøfler igjen... ( ), gravide venninna kjøpte enda mere babyklær i søte små størrelser og vi koste oss på kafè! I neste uke skal jeg prøve å få med meg barselgruppa på bytur. Vi har snakket om det lenge. Da skal jeg kjøpe rød julekjole til Ephelille fra Name It på Exit. Til den skal hun ha hvit strømpebukse og sorte små lakksko som de har på H&M. På nyttårsaften skal hun ha denne kjolen med disse skoene til - også hvit body og hvit strømpebukse under Jammen er det gøy å kjøpe klær - både til meg selv og til Ephelille Skulle bare hatt mye mere penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 9. november 2007 #4172 Del Skrevet 9. november 2007 Tiltak å begynne i jobb igjen? Jeg syns det var herlig. Ikke misforstå, det var koselig hjemme med snuppa, men lite å finne på når hun er så liten. Så søøøt hun blir på nyttårsaften. Oooops, snart jul.. må finne julekjole God Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 11. november 2007 #4173 Del Skrevet 11. november 2007 Så bra du slapp bot. Det er noe styr med parkometer, ja! Der har vi en fordel, vi som bor litt ute i periferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. november 2007 Forfatter #4174 Del Skrevet 11. november 2007 Så bra du slapp bot. Det er noe styr med parkometer, ja! Der har vi en fordel, vi som bor litt ute i periferien. Jeg har heldigvis egen, gratis parkeringsplass på jobb, en liten spasertur fra sentrum. Men denne dagen regnet det sånn og jeg var i tillegg sent ute (det tar så lang tid å komme seg ut når det er flere enn meg som skal stelles ), så derfor ble det parkering midt nede i byen. Igår morges våknet vi til 20 cm. nysnø! Og da var vi ikke sene om å få på Ephelille den vanntette vinterdressen og skinnstøvlettene som hun fikk i julegave fra venninna mi mens hun ennå var inni magen min... - og så satte vi henne ut i snøen Det var så søtt!! Hun har fått tatt på snøen på terrassen når det har snødd litt tidligere i høst, men dette var første gangen hun fikk sitte og ta på den på den måten. Og hun skulle selvsagt røre seg masse og krype, og ikke minst var det godt å spise snø! Hun lå faktisk på magen og slurpet i seg Det er vel ikke bra å spise snø, men bittelitt nysnø måtte hun da nesten få lov å spise Jeg knipset bilder som bare det - Ephelilles første møte med snøen Så var vi på kjøpesenteret en tur, og nå er både kjolen og skoene til nyttårsaften innkjøpt! De svarte lakkskoene hadde de ikke på den H&M-butikken, så de håper jeg at jeg fremdeles får tak i på den andre. Idag er det jo farsdag, og Ephelille fikk gi pappa pakke som vi hadde kjøpt sammen. Et kjempesøtt kort, en fin kopp med tegning av en pappa og en datter sammen utenpå, og "Thank you for being my dad" inni kanten + en pose drops som det står "Verdens beste pappa" på. Og så har vi vært på besøk til foreldrene mine og spist farsdagskake - og jammen har vi ikke farsdagskake her hjemme også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 25. november 2007 Forfatter #4175 Del Skrevet 25. november 2007 Oj... her var det lenge siden jeg har skrevet... Jeg grubler endel på dette med barnehage vs. familiebarnehage for tiden. For det første har vi søkt plass fra 1. mars, og det står på nettsidene til Trondheim kommune at vi som har søkt om plass i 2008 må søke på nytt fra 1. januar. Så da må vi jo i alle fall endre søknaden som ligger inne nå. Vi trenger plass fra 1. mars 2008. Snuppa vår vil være nesten 13 måneder når hun forhåpentligvis skal begynne i barnehage. Vi har blitt advart mot å ta henne inn i store kommunale barnehager, fordi det er for mange barn i forhold til antall ansatte og fordi ettåringene blir sittende alene i sandkassa og gråte? Dette har vi bl.a. fått høre fra en mamma som har prøvd det... Og hva skjærer vel mer i hjertet mitt enn å tenke på at Ephelille kan bli sittende alene og gråte i barnehagen?? Så vi har blitt anbefalt å søke familiebarnehage isteden. Det er ikke noen som har ledige plasser for så små barn akkurat nå, men det er kanskje lurt å ringe barnegageservice og spørre hvordan vi skal gå frem her også. Det går også an å sende mail til den enkelte familiebarnehagen, og det er kanskje lurt å gjøre det og spørre hvem som får ledige plasser fra 1. mars eller litt før det om det så skulle være? Ellers åpner en ny stor barnehage som både jeg og sambo kjører forbi på vei til og fra jobb, den 29. februar. Er nye barnehager bedre tilrettelagt for små barn/babyer? Denne barnehagen skal ha 64 barn fra 0 - 5 år. Det positive med den er i tilfelle at den åpner i slutten av februar og at det kanskje kan være lettere å få plass da? Ellers er snuppa fremdeles like blid som dagen er lang! Hun krabber i full fart og er veldig aktiv. Og nå sier hun helt tydelig "Mamma" og det tusen ganger om dagen Det er såååå søtt!! Og etter å ha hvisket det og trenet på det noen dager, er hun også igang med å si "Bappa" Det som er litt morsomt er at hvis hun ikke får viljen sin hos meg, eller jeg må holde henne fast på stellebordet, så roper hun "Bappa" - og tilsvarende roper hun på meg når sambo holder på med henne Luringen! Og så rister hun masse på hodet. Det må hun ha lært at vi har sagt i forbindelse med "Nei" Ellers er hun gal etter mat. Rett etter at hun har spist sin egen middag, sitter hun og tigger som bare det av maten vår! Vi lar henne få smake på alt hun kan spise og da er hun storfornøyd! Veldig bra at hun liker å smake på ting da! En ting som ikke er fullt så bra, er at hun idag fant ut at det var godt å spise VED!! Jeg tok en forholdsvis stor treflis ut av munnen hennes da hun var i ferd med å trykke innpå litt bark i tillegg! Og jeg har flyttet henne unna vedkorga hundre ganger idag og sagt "Nei" like mange ganger, og hun har blitt sønderknust hver gang... Det kan jo bli et gøyalt problem fremover På tirsdag er det bytur med barselgruppa og på torsdag skal vi prøve å få med oss julegatetenningen i byen på ettermiddage. Og på fredag skal jeg på julebord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 26. november 2007 #4176 Del Skrevet 26. november 2007 ved har vært den store favoritten her hjemme lenge også og hun blir lykkelig hvis hun komme på besøk til noen som har ved liggende fremme. Kull er også veldig stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pepperkake* Skrevet 26. november 2007 #4177 Del Skrevet 26. november 2007 Vel det er i det minste bra at ved ikke er gitig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 27. november 2007 #4178 Del Skrevet 27. november 2007 Ved er godt! Og sko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #4179 Del Skrevet 9. desember 2007 Nå holder Ephelille på å få sin første tann! Hun har en blålig kul nede i munnen. Hun verner den som bare det. Vi får ikke lov til å kjenne inni munnen hennes og hvis vi likevel greier å komme til, legger hun straks tunga beskyttende over Men vi ser det når hun ler! Og hun biter og gnager på ting enda mere intens enn før. Hun har ikke feber, i alle fall ikke ennå, men hun er glad i å sitte på fanget nå om dagen og før hun la seg i går kveld lå hun ved siden av meg i sofan og så på TV. Vanligvis er det vel så gøy å være nede på gulvet og leke, krype og øve seg på å reise seg. Hun har forresten begynt å reise seg i senga nå. På torsdag var hun 10 måneder og jeg stakk innom helsestasjonen for å veie og måle. Gullklumpen veier nå 9.145 gram og er 76 cm. Lille babyen min begynner å bli stor.. Ellers har vi hatt video maraton idag - vi har sett på alle video-opptakene vi har gjort helt siden noen dager etter fødselen og frem til idag. Jeg kan virkelig ikke huske at hun har vært så liten!!? Og selv om hun er supersøt nå, spesielt når hun sier "mamma" og "pappa", når hun er mammadalt og når hun sitter og smiler og ser helt betatt på meg som om jeg er det fineste hun vet i hele verden (), så savner jeg nyfødttiden... Jeg prøvde jo å stoppe tiden, men det fikk jeg ikke til.. Og nå er det snart slutt på permisjonen også... Men de fleste har overlevd å gå tilbake på jobb, så da bør det vel gå bra med meg også. Men jeg skulle virkelig ha begynt å være litt mere borte fra Ephelille allerede nå - eller for lenge siden. Det er jeg som er for knyttet til henne, sambo er mer enn gjerne barnevakt for henne alene. Det kan bli litt vel stor overgang å plutselig skulle være borte fra henne hele dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 9. desember 2007 #4180 Del Skrevet 9. desember 2007 Det er gøy med video. Jeg skulle ønske vi hadde vært litt flinkere til å filme lillejenta. Vi kjøpte nytt videokamera rett før hun ble født, men har dessverre ikke vært så flinke til å bruke det. Jeg har tatt endel fimer med det vanlige kameraet mitt, men det blir helt håpløs kvalitet i forhold til ordentlig videokamera. Så gøy med tann! Lillejenta får også noen tenner akkurat nå, og biter på alt hun kommer over (stort sett er det armene mine det går utover ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå