Gjest itla Skrevet 10. oktober 2007 #4141 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det går ikke an å smøre noe sånt som "Go'negl" (sånn som man bruker for at barn skal la være å bite negler) på ledningene, da? Det smaker helt ufyselig, men er jo ikke farlig å få i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #4142 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det går ikke an å smøre noe sånt som "Go'negl" (sånn som man bruker for at barn skal la være å bite negler) på ledningene, da? Det smaker helt ufyselig, men er jo ikke farlig å få i seg. Vet du - sambo snakket om det samme her en dag. Ikke at vi skulle smøre på "Go'negl", men at vi skulle smurt på noe som ikke smakte godt... Hm... kanskje det ikke er så dumt? Det hadde jo ikke gjort noe om hun bet på ledningene, hadde det ikke vært for at det er direkte FARLIG. Hun har ikke fått tenner ennå, men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 10. oktober 2007 #4143 Del Skrevet 10. oktober 2007 Her er også ledniger det store for tiden, det og vaskelapper hva skal man med leker egentlig? :klø: Jeg prøver å si nei og flytte henne vekk fra ledningene, men ikke skjønner hun nei og hun har blitt veldig mobil de siste dagene så jeg synes jeg bare driver og flytter på henne hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #4144 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Her er også ledniger det store for tiden, det og vaskelapper hva skal man med leker egentlig? :klø: Jeg prøver å si nei og flytte henne vekk fra ledningene, men ikke skjønner hun nei og hun har blitt veldig mobil de siste dagene så jeg synes jeg bare driver og flytter på henne hele dagen. Nei, leker er egentlig ganske unødvendig, kan det virke som. Favorittleken for tiden er tomme lipsyler (dvs. hun får bare de som er tomme)... Og får hun leke med et sjokoladepapir f.eks. så er hun helt i hundre! Og vaskelapper har vært det store lenge! Spesielt dem som er på kosedyrene. Stuegulvet flyter av leker, men... Ja, ja, hun leker jo med dem også da Ephelille har visst forstått at hun ikke får lov til å leke med ledninger nå, så hun sniker seg litt mere bort til dem. Men hun skjønner jo forståelig nok ikke hvorfor hun ikke kan få leke med dem og det er jo trist når hun blir lei seg for det... Må bare prøve å avlede henne og vise henne alle de fine lekene hun kan leke med. Men det blir mye flytting, ja, for ledningene virker som fluepapir... En annen ting som er kjempepopulært, er å plukke ned CD'er fra CD-stativet... De er også fantastisk spennende å bite på. Og så fine å plukke ned og sparke ned med føttene. Og det er endel av dem som har havnet ned trappa og gått istykker... Litt vanskelig å forklare, men det er en åpning i rekkverket ned til trappa akkurat ved CD-stativet... Endret 10. oktober 2007 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 11. oktober 2007 #4145 Del Skrevet 11. oktober 2007 Mini er også gal etter ledninger, men aller mest hundens mat- og vannskål. Han reagerer når jeg sier nei. Dvs stopper opp, ser på meg, smiler litt....før han fortsetter målrettet mot det jeg sier nei til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4146 Del Skrevet 11. oktober 2007 Her har vi heldigvis ingen dyrematskåler, men hadde vi hatt det, tør jeg ikke å tenke på hvor spennende det hadde vært!! Hehe... Her snør det idag! Og jeg og Ephelille har vært på terrassen og tatt på snøen. Det var morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 11. oktober 2007 #4147 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hørte på radioen at det hadde kommet snø flere steder i natt. Ikke noe her, og like greit det. Har fryktelige minner fra den første snøen som falt i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4148 Del Skrevet 11. oktober 2007 Var det noe spesielt som hendte da, Samba? Prøver å huske tilbake... Nestenbilulykke med mannen din eller noe sånt?? Eller var det noen andre...? Jeg måtte ringe sambo for å forsikre meg om at han hadde kommet hel frem til jobb etter at jeg sto opp også. For han kjører uansett... Han hadde heldigvis ikke hatt noen problemer og han hadde vært innom og kjøpt nye vinterdekk idag. Det ligger ikke snø på veiene, bare på gresset og alle andre steder. Jeg vil ikke ha vinter ennå, men jeg var helt vill etter å vise Ephelille snøen! Hun husker jo ikke den fra ifjor Vi sto i vinduet og så ut og hun sa bare "oi-boy" og lignende og så ut med store øyne! Også fikk hun jo ta på snøen ute på terrassen da - og kjenne at den var kald og sånn. Veldig spennende å ta på, men det var visst kaldt ja Det skal bli gøy å leke med henne i snøen i vinter da! Jeg og sambo ut og ake sammen med henne og sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 11. oktober 2007 #4149 Del Skrevet 11. oktober 2007 Du kan lese om det i bloggen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4150 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ååå, har jeg fått tilgang til den? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 11. oktober 2007 #4151 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er faktisk bare en ren forglemmelse fra min side at du ikke har fått det før nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #4152 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det er faktisk bare en ren forglemmelse fra min side at du ikke har fått det før nå!! Tenker litt på om jeg også skal lage blogg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 12. oktober 2007 #4153 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tenker litt på om jeg også skal lage blogg...? Ja!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 12. oktober 2007 #4154 Del Skrevet 12. oktober 2007 Oj, snø? Nå merker jeg at jeg gleder meg veldig til å leke i snøen med lillejenta i vinter :snø: Det blir jo bare morsommere og morsommere med disse små etterhvert som de kan være med på mer. Her er det 25 grader og strålende sol, så vinteren føles langt unna ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4155 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har laget meg privat blogg og har ikke helt bestemt meg for om jeg skal skrive her eller i bloggen - eller begge steder :klø: I dag skal jeg og Ephelille på 8/9-måneders-kontroll på helsestasjonen. Det er så koselig!! Men dette er siste kontrollen før 12 mnd-kontrollen og da har jeg begynt å jobbe igjen Da har pappaen til Ephelille permisjon, så da blir det vel han som tar den, hvis ikke jeg også tar meg fri og blir med... Har heldigvis masse kontakt med barselgruppa utenom kontrollene da Byturen i forrige uke ble jo utsatt og jeg tror vi satser på å ta den i neste uke isteden for denne uka. Igår lærte Ephelille å sette seg opp selv. Hun har lært seg en litt morsom måte å gjøre det på da. Hun står på kne på gulvet - og så vrir hun føttene fremover til hun sitter på rompa Og nå gjør hun det der hele tiden og det er stor stas! Hun sitter og smiler og ser seg rundt når hun har satt seg opp. Teknikken går stadig fremover også, så det går raskere og raskere for hver gang Og jeg er fremdeles forkjøla. Skjønner virkelig ikke når jeg skal bli bra? Var våken og hostet en times tid i natt også. Gikk til slutt på stua og satte meg til det gikk over, for da hadde jeg vekket sambo og det var vel like før Ephelille våknet også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. oktober 2007 #4156 Del Skrevet 16. oktober 2007 Å jeg gleder meg til Skjønningen også blir så stor at hun setter seg! Leser med stor iver på utviklingen til Ephelille, og gleder meg til vi skal oppleve det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4157 Del Skrevet 16. oktober 2007 Så koselig, iss: Jeg prøver egentlig å tviholde litt på babytiden og synes den har gått så alt for fort... Men jammen er det gøy med alt som skjer når de begynner å bli større også! Du får så god og nær kontakt med ungen - og det er så morsomt med alt som skjer og alle tingene de får til Og når vi sier "Så fliiiiiiink du er!" så smiler og stråler hun stolt Også er hun jo baby ennå også da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malina Skrevet 16. oktober 2007 #4158 Del Skrevet 16. oktober 2007 Tidligere Little sister her, måtte bare innom og hilse på Håper alt står bra til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4159 Del Skrevet 18. oktober 2007 Malina: Nå er jeg og Ephelille hjemme alene frem til søndag kveld. Sambo er på jobbtur utenlands. Det er første gangen jeg er alene hjemme med Ephelille mer enn en dag - altså over en natt - så jeg har vært bittelitt spent, men det går veldig fint foreløpig i alle fall. Jeg er jo forkjøla ennå også, og sitter oppe og hoster om natta, men nå kjennes formen heldigvis bedre. Men sånn ellers så savner jeg sambo allerede, jeg... På tirsdag var vi på helsestasjonen, ja. Ephelille er nå 74 cm og 8.525 gram. Koselig med kontroll som vanlig, og nå er neste kontroll ettårskontrollen i februar, og da blir det nok pappan som tar den, for da er jeg tilbake på jobb og han ute i permisjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 18. oktober 2007 #4160 Del Skrevet 18. oktober 2007 Innbiller meg at du ikke akkurat ser fram til februar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå