Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)

Ephemera

Anbefalte innlegg

Her er både jeg og Ephelille nedsyltet i forkjølelse! Det er første gangen Ephelille er syk, men hun er heldigvis i godt humør og virker å være i fin form selv om hun er tett i nesa, nyser og surkler og snørret rinner. Og det verste hun vet er å tørke nesa... Mamma kunne tenkt seg å holde senga, men det går jo ikke... Jeg er ikke så syk at sambo trenger å være hjemme fra jobb, men jeg er tett og snørrete, har vondt i hodet og er groggy og sår i halsen.

:forkjola:

Nå har Ephelille sovnet, så da skal jeg legge meg ned på sofan litt, jeg også :)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh!! Besøk i dagboka mi!!! :hoppe:

Og en god :klemmer: tilbake til kyllingvennen min :)

Joda, vi er mye bedre! Men jeg ble litt sår i halsen igjen i går kveld og føler meg litt svimmel og tett i hodet... Vi hadde planer om å trille til et kjøpesenter idag, men jeg vet ikke helt, for det regner i bøtter og spann ute også... Ikke kan vi kjøre dit heller, for jeg ba sambo ta med bilstolen i bilen sin sånn at han kunne hente oss der etter jobb... Hm... Vi får se litt utover dagen. Jeg synes jo det er deilig å være ute og trille i regnvær og regnklær, men jeg orker ikke å komme frem på kjøpesenteret som en druknet katt... ;)

Ephelille er litt tett i nesa og snørrete ennå, hun også. Det er en kamp å få dryppet nesedråper i nesa hennes og hun synes vi er skikkelig slemme når vi må snyte nesa hennes...

Ellers har jeg funnet ut at hun defintivt pludrer på trøndersk :fnise: Det kommer mer og mer som ligner på ord nå og hun sier også "mamma"-lignende ord når hun gråter :rødme: Også så søøøt stemme som hun har!! Jeg kommer ALDRI til å kunne motstå å gi henne viljen sin når hun gråter og sier mamma... Jeg smelter jo totaaaalt!!!

Hun åler seg rundt på gulvet, men er også oppe og prøver seg på knærne, så det er nok ikke lenge før hun kryper nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!! Besøk i dagboka mi!!! :hoppe:

Og en god :klemmer: tilbake til kyllingvennen min :)

Joda, vi er mye bedre! Men jeg ble litt sår i halsen igjen i går kveld og føler meg litt svimmel og tett i hodet... Vi hadde planer om å trille til et kjøpesenter idag, men jeg vet ikke helt, for det regner i bøtter og spann ute også... Ikke kan vi kjøre dit heller, for jeg ba sambo ta med bilstolen i bilen sin sånn at han kunne hente oss der etter jobb... Hm... Vi får se litt utover dagen. Jeg synes jo det er deilig å være ute og trille i regnvær og regnklær, men jeg orker ikke å komme frem på kjøpesenteret som en druknet katt... ;)

Ephelille er litt tett i nesa og snørrete ennå, hun også. Det er en kamp å få dryppet nesedråper i nesa hennes og hun synes vi er skikkelig slemme når vi må snyte nesa hennes...

Ellers har jeg funnet ut at hun defintivt pludrer på trøndersk :fnise: Det kommer mer og mer som ligner på ord nå og hun sier også "mamma"-lignende ord når hun gråter :rødme: Også så søøøt stemme som hun har!! Jeg kommer ALDRI til å kunne motstå å gi henne viljen sin når hun gråter og sier mamma... Jeg smelter jo totaaaalt!!!

Hun åler seg rundt på gulvet, men er også oppe og prøver seg på knærne, så det er nok ikke lenge før hun kryper nå!

Håper været bedrer seg. Og at forkjølelsen snart er borte!

Det er utrolig morro når de kryper, men det er veldig mye mer som står utryggt i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig morro når de kryper, men det er veldig mye mer som står utryggt i huset...

Susan: :klemmer:

Ja, jeg begynner å merke at ting står utrygt! Nå har jeg flyttet unna bjørkefikenen som sto på gulvet i nærheten av der hun leker (den som hun nylig spiste av...). Hun er veldig, veldig opptatt av trær og planter og blomster og hun blir jo sønderknust når jeg ikke lar henne strekke seg etter bladene og rive dem av og putte dem i munnen. Så den kunne jo ikke stå der lenger.

Og for en times tid siden skjedde det som jeg har fryktet lenge - hun ramlet ned fra sofan :overrasket: Hun hadde ligget der og sovet litt, men var nå våken og jeg skulle bare en liiiiiiten tur på kjøkkenet. Jeg hadde ikke kommet mange meter før hun bumset i gulvet! Hun hylskreik, men det gikk ganske fort å få trøstet henne, så hun ble nok mest redd. Og etterpå lo hun og hylte i fistel og var i tipp, topp form, så det gikk visst veldig bra. Puh... Nå skal jeg aldri gjøre det der mer. Gulvet er den eneste trygge plassen.

Hun sover litt nå, og så får vi se om vi kanskje tar bussen til kjøpesenteret eller om vi skal rusle. Begynner å bli gal av å være inne hele denne uka også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Måtte jo dumpe innom dagboka di også ;)

Er Ephelille 7 mnd allerede? Føler at tida bare flyr hos meg, men hos andre står den stille... :ler:

Håper alt er bra med dere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dakkar lille. Men de tåler mer enn vi tror :)

Ja her har vi også måtte flytte endel ting.

Uff ja, kjedelig å være mye inne.

Blir en egen liten babyboble :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinKri og Shiloh: :klemmer:

Her er formen bedre og vi har vært på trilletur både igår og idag. Igår var pappa med også, for da var vi og stemte når han kom hjem fra jobb. Da var jeg fryktelig forkjøla ennå, men er bedre idag. Ephelille er helt bra igjen nå, tror jeg :)

Det ble tur til kjøpesenteret på fredag også, men det regnet sånn at vi tok bussen isteden for å gå. Jeg greide å la være å kjøpe noe til meg selv, men Ephelille fikk endel klær når jeg gikk berserk på babyavdelingen på H&M igjen :ler: Pappan til Ephelille kom og møtte oss der etter jobb og så handlet vi mat til helgen. Etterpå ble det takeaway-pizza og Idol :)

Jeg hadde lurt på å invitere barselgruppa hjemme hos oss idag, men siden formen ikke var helt bra ennå igår og jeg i alle fall ikke orket tanken på å sterelisere gulvene (:ler:), så ble det utsatt. Får se om vi tar det neste uke. Og på torsdag skal vi til legekontroll på helsestasjonen. Det er legekontrollen i forbindelse med 6 mnd-kontrollen som vi måtte komme tilbake og ta fordi legen var syk når vi var der sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man har legekontrol på 6 månederskontrollen.

Jeg ligger tre uker på etterskudd med kontrollene jeg :forvirret: Skal på 5 måneders i morgen og Maja er jo snart seks måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man har legekontrol på 6 månederskontrollen.

Jeg ligger tre uker på etterskudd med kontrollene jeg :forvirret: Skal på 5 måneders i morgen og Maja er jo snart seks måneder.

Ja, det er legekontroll på 6 måneders-kontrollen. Jeg spurte helsesøster hva man egentlig undersøker da, og hun sa at det var det samme som på 6 ukers-kontrollen, dvs. lytting på hjerte og lunger, se i ørene, øynene osv.

6 måneders-kontrollen vår var også forsinket. Vi var en uke før Ephelille var 7 måneder. Det var pga legekontrollen og at legen hadde ferie. Men så var han i tillegg syk når vi var på kontrollen, så derfor må vi tilbake på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi burde fått en oversikt første gangen vi var på helsestasjonen jeg, over hva vi skal og når. Ikke datoer, men bare hva alle kontrollene innebærer og hvor lang tid vi skal være der. Nå vet jeg jo bare dato og klokkeslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi burde fått en oversikt første gangen vi var på helsestasjonen jeg, over hva vi skal og når. Ikke datoer, men bare hva alle kontrollene innebærer og hvor lang tid vi skal være der. Nå vet jeg jo bare dato og klokkeslett.

Jeg fikk en sånn oversikt når helsesøster var hjemme hos oss på hjemmebesøk etter fødselen. Fikk en hel mappe med forskjellige brosjyrer og informasjon, og en oversikt over hvilke månedskontroller vi skal på og hva de skal handle om. Der står det også når det skal være vaksiner. Den er veldig kjekk å ha :)

Neste kontroll nå er 8/9-måneders-kontroll - og etter det er det ikke kontroll før ved 12 måneder! Synes det er litt trist, jeg, for det er så koselig på kontrollene sammen med barselgruppa... Men vi møtes jo utenom kontrollene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk også et skriv med datoer, og hva som skal skje de forskjellige datoene.

Sist vi var der var på 6 måneders kontroll....Mini var 7,5 måneder. :ler: Det hele ble forskjøvet en gang pga dem, og en gang pga oss. (Ferietid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått en sånn brosjyre :sjenert: kikket gjennom alt jeg fikk på helsestasjonen etter fødselen og der var den. Ble litt mye papirer her i starten :ler: Er første gangen jeg ser på den siden jeg var innom der da Maja var nyfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen i morgen da!

Den kontrollen er ganske rask og grei, hvertfall var den det for oss.

Vet alt om det å skulle shoppe til seg selv, og ende opp med å gå berserk i babyavdelingen istedenfor... Det har hend meg veldig ofte i det siste.

Og vi som egentlig har altfor mye barneklær som det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Bestemme seg for å bli litt flinkere til å skrive her, siden jeg likevel surrer rundt på KG ;)*

Legekontrollen på torsdag gikk kjempefint! Ephelille var i kjempeform og sjarmerte hele helsestasjonen i senk denne gangen også ;) Legen sa at alt var tipp, topp med prinsessa. Hun får også masse skryt over at hun er så sterk i kroppen. Også er hun så oppvakt og sosial og interessert i alt som skjer rundt seg :) Og ikke minst så blid at folk nesten blir litt overrasket :rødme:

Idag ble det litt sen morgen på oss, for sambo var på lønningspils med jobben igår og dermed lå vi lenge idag. Ephelille har arvet mammas evne til å kose seg og sove, så det var greit for henne å bli flyttet over fra senga si og mellom oss i dobbelsenga på den tiden hun vanligvis bruker å stå opp. Hun fikk melk i senga da. Så da ble vi liggende og kose oss lenge idag.

Ellers kryper hun fremdeles bakover og ruller raskt rundt på hele stuegulvet. Hun er også oppe på knærne i lange perioder og hun begynner nok å krype når som helst :) Hun er også veldig glad i å stå og hoppe når vi holder henne.

Når det gjelder kleskjøp til Ephelille, så har jeg lov å ta litt av, for vi har ikke så fryktelig mye klær i størrelse 74 som vi nå så smått har begynt å bruke. :)

Apropos det, så skal vi snart ut og handle nå. :handle: Hovedsaklig mat, men hvem vet??

:shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephelille er bare supersøt!!

Nå kryper hun fremover også! Sambo lærte henne det når han var alene hjemme med henne onsdag kveld. Så når jeg legger meg ned på gulvet nå, så kommer hun smilende og flirende krypende bort til meg :hjerte:

Også sier hun "ma-ma" og "memme" og "pa-bapp-bapp-pa" eller noe sånt :ler: og masse "da-da". Og idag har hun fått dilla på å si "Hei" og "Heia", på en utrolig søt måte og med trøndersk E :) Inne på en butikk idag, hilste en ekspeditrise på meg. Jeg bar Ephelille og hun svarte damen "Hei" og så "Heia" :rødme: Det var så søtt!!

Hele familien på tre var i byen idag. Sambo kjøpte støvletter til meg (bilde i shoppingdagboka mi) og Ephelille fikk 3 klessett og 2 luer, hun også. Koselig dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...