Gjest Cerise Skrevet 18. april 2007 #4041 Del Skrevet 18. april 2007 ååå... så skjønn hun er! *smelt* Utrolig nydelig liten jente! Koselig å følge med dere her i dagboken din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 18. april 2007 #4042 Del Skrevet 18. april 2007 Åååå, hun er jo bare helt utrolig vakker E!! Du må være kjempestolt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. april 2007 Forfatter #4043 Del Skrevet 18. april 2007 Takk for skryt! Vi synes også hun er utrolig vakker! Idag har vi ikke kommet oss ut på trilletur. Det er slutt på våren og idag har det vært 5 grader og snø og hagl. Men det er meldt dårlig vær en god stund fremover, så det er vel bare å ta frem vinterkåpa og fingervotter igjen og ut og gå. Det er ihvertfall deilig å komme seg ut litt! Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal dra alene til byen imorgen ettermiddag. Det har vel ikke kommet så mye spennende i butikkene siden sist, så kanskje jeg skal vente litt. På fredag skal vi til fysioterapeuten på sykehuset med Ephelille og da skal vi en snartur innom byen etterpå. Vi skal levere tilbake sikkerhetsnettet for vognbag som vi har leid, for det er et spetakkel uten like. Bagen vår er dessuten så bred at nettet liksom ikke passer til den, selv om det skulle gjøre det. Vi orker ikke å styre med det nettet der uansett. Og da kan jeg løpe innom den butikken og levere tilbake kjolen min samtidig. Får vel se det an imorgen Nå ligger Ephelille i fanget til pappan og blir underholdt, etter at hun har ligget i fanget mitt og sugd desperat på puppen leeeenge. Tror hun kunne ligget ved puppen hele dagen om hun fikk lov Hun skal snart få MME til kveldsmat og legge seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. april 2007 #4044 Del Skrevet 18. april 2007 Hyggelig at dere koser dere med ammingen da! (Selv om hun trenger mat i tillegg. ) Jeg synes amming er veldig kos, og det tror jeg Julegaven gjør også. Høres ut som du kan ha henne på puppen så mye du vil, og det er jo koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 20. april 2007 #4045 Del Skrevet 20. april 2007 Så skjønn hun er Ønsker deg god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 20. april 2007 #4046 Del Skrevet 20. april 2007 Ønsker dere en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 20. april 2007 #4047 Del Skrevet 20. april 2007 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 22. april 2007 #4048 Del Skrevet 22. april 2007 *snikleser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. april 2007 Forfatter #4049 Del Skrevet 22. april 2007 Susan Sto Helit, meja, Kylling, Anerikke og Donpedro: Veldig koselig at noen besøker dagboka mi selv om jeg oppdaterer den litt sjelden Jeg kom meg selvsagt ikke til byen på torsdag... Jeg har i ettertid funnet ut at jeg i tilfelle burde dratt med det samme sambo kom hjem fra jobb, men jeg var trøtt og vi spiste middag og det ble middagshvil på oss alle tre isteden for bytur på meg Sambo prøvde å pushe meg avgårde, men jeg begynte å tenke "er det egentlig noe jeg trenger i byen?" og "hvor skal jeg parkere og får jeg til å parkere i byen når det er så lenge siden jeg har gjort det?" og "jeg kan dra på lørdag isteden!". Og så var det jo det med å dra fra deilige Ephelille... På fredag fikk jeg imidlertid løpt innom et par butikker i byen mens sambo og Ephelille ventet i bilen. Byttet den kjolen som jeg skulle bytte, leverte tilbake sikkerhetsnettet og kom ut fra den nye B Young-butikken med en offwhite strikket tunika/kort kjole og en sort kortermet tunika. Dit skal jeg jammen tilbake - fiiiin butikk Så ut som de hadde mye fint der også, men jeg var mildt sagt stresset pga utålmodig samboer som ventet På lørdag ble det heller ingen bytur, men vi var en tur på kjøpesenteret City Syd alle tre. Imorgen skal sannsynligvis jeg og Ephelille bli med sambo utenbys på jobb Det blir et stykke å kjøre, men vi er jo hjemme om dagene så det kan bli koselig. Og der er det både et kjøpesenter og flere butikker som vi kan gå i mens sambo jobber Ellers er Ephelille fremdeles verdens deiligste baby og jeg er så ufattelig glad i henne Hun smiler så mye, hun ler (uten særlig lyd) og hun pludrer så søtt! Vi har forresten hengt opp den fargerike blomsten fra Liberoklubben under hylla over stellebordet og det kan anbefales! Hun er helt betatt av den og smiler og snakker til den Den elektriske bamseuroen over sprinkelsenga er også kjempepopulær om dagen, til tross for at hun fremdeles ligger mellom hodeputene våre i dobbelsenga. Hun ser den derfra og vi lar henne også ligge i sprinkelsenga og se på den. Jeg tror faktisk ikke det skal bli noe særlig problem å få henne til å ligge i senga si - det er vel heller jeg som holder igjen på det Det er så koselig å ha henne i senga vår. Ser at andre sover dårlig med babyene i senga, men jeg tror ikke vi gjør det i og med at hun ligger mellom hodeputene, for da er det ingen fare for at vi skal legge oss oppå henne eller at hun skal få dyne over hodet osv. En annen ting er at vi ligger langt ute mot hver vår kant på senga, men... Det fungerer fremdeles bra å legge henne på soverommet før vi legger oss. Det tar litt tid før hun sovner og noen ganger vil hun ikke sove før vi kommer og legger oss, men stort sett går det fint. Vi merker forresten bedre og bedre at hun blir glad for å se oss og ikke liker at vi går fra henne. Veldig søtt og av og til veldig sårt Hun er så søøøøøt!! Nå er vi på utkikk etter en babygym for å ha på stuegulvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. april 2007 #4050 Del Skrevet 22. april 2007 Vi er veldig fornøyd med babygymmen vår! Julegaven begynte tidlig å prate til den, og å gripe tak i figurene på den. Alle figurene er avtagbare, og kan flyttes rundt. (Og kan fint brukes også uten babygymmen. Morro selv for en p over året.) Den er fin for å få babyen til å legge seg over på siden, for det er leker også der. Dessuten kan den slåes ned, og bli en liten lekematte med leker stående i kanten, noe som er bra for å få disse små til å ligge lenger på magen. Nok skryt nå, kanskje? Er uansett Miracles and Milestones fra Fisher Price, og vi fikk den billig, for den var på tilbud. DenneDenne er det vi har. Og så har vi kjøpt bl.a. denne i tillegg, og henger på. Kjempepopulær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampyra Skrevet 22. april 2007 #4051 Del Skrevet 22. april 2007 Hun er nydelig ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. mai 2007 Forfatter #4052 Del Skrevet 1. mai 2007 Her er det jammen lenge siden jeg har vært!! Skal vi se hva som har skjedd siden sist... På mandag var vi som nevnt med sambo utenbys på jobb, ja. Det var en hyggelig tur og jeg og Ephelille var på shopping og på kafè mens sambo jobbet. Det ble handlet (enda) en trenchcoat, en strikket minikjole og to vesker. Også jeg som bare bruker stelleveske nå... Fine å ha i veskesamlingen Jeg hadde ikke trodd jeg skulle kjøpe meg så mye klær nå som jeg bare er hjemme, men jammen driver jeg ikke og shopper i tide og utide. Er til og med inne på tanken om å lage meg en shoppingdagbok her på KG igjen. Kan sikkert være greit å fokusere på litt andre ting enn baby også. På tirsdag skjedde det vel ikke noe spesielt, bortsett fra at vi var på trilletur til butikken med innlagte omveier. På onsdag hadde jeg besøk av en venninne på dagen. På torsdag hadde vi besøk på ettermiddagen og kvelden. På fredag hadde vi en gulpeepisode som jeg ble litt satt ut av. Ephelille gulper veldig sjelden og de gangene hun har gjort det, har hun gulpet rett etter at hun har spist, sånn at det har vært ren melk som har kommet opp liksom. På fredag ettermiddag lå hun og sov i vogga si og jeg tok meg en lur på sofan samtidig, siden sambo var på trening. Når jeg skulle ta henne opp og gi henne mat etterpå, hadde hun gulpet og var våt i håret og på gulpekluten som hun har oppå lammeskinnet. Jeg ble faktisk litt redd, for det luktet oppkast og jeg har ikke opplevd det før. Jeg lurte jo på om hun var syk og hadde kastet opp, men hun var jo kvikk som bare det og smilte og lo og pludret i vei. Når sambo kom hjem gikk hun rett i badebaljen På lørdag var sambo og hogget gratis ved til neste vinter. Jeg lurte på å ta med meg Ephelille til byen, men vi ble hjemme. Var på butikken og trillet tur. På søndag var vi på besøk til foreldrene mine. Igår, mandag, hadde sambo fri fra jobb og vi var på handlerunde. Kjøpte babygym til Ephelille (skal sette inn link senere hvis jeg finner noe - jeg vet ikke sikkert hvilket merke det er engang) og også en sak til å ha i baksetet som hun kan leke med når vi er ute og kjører. Det henger tre søte stoffigurer ned og det er lyd i den når hun sparker i den. Idag har vi også hatt besøk og jeg og Ephelille har også vært ute og holdt sambo med selskap mens han byttet dekk på bilen sin. På søndag oppdaget forresten Ephelille fingrene sine! Så søtt Hun begynte å leke med hendene sine for en stund siden, men uten å ta dem opp til ansiktet. Men på søndag gjorde hun altså det Ellers "snakker" hun bare mer og mer, hun er blid og snill og smilet sitter løst. Vi gleder oss til det kommer lyd når hun ler. Om fire dager er den deilige babyen vår 3 måneder og i neste uke er det tid for 3 måneders-kontroll på helsestasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 12. mai 2007 #4053 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei Eph! Står alt bra til her? Håper du får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #4054 Del Skrevet 12. mai 2007 Hei, Kylling! Håper du også har en fin helg! Joda, alt går bra her! Denne uka var det tid for 3 måneders-kontroll på helsestasjonen. Prinsessa er nå 5.770 gram og 62,5 cm Også fikk hun vaksiner da. Stikk i begge lårene med plasterlapper på. Hun gråt sårt, men det gikk ganske fort over når mamma trøstet Var spent på om hun fikk noen bivirkninger etterpå og jeg måtte måle feberen et par ganger for sikkerhets skyld. Hun hadde 37,7 i feber den første kvelden, så det var jo bittelitt, men ikke så mye at vi ga henne paracet. Litt sutrete var hun også. Og dagen etter var hun veldig trøtt og sov mye. Men det gikk jo kjempefint da! På helsestasjonen var vi på barselgruppe sammen med tre andre babyer som var født omtrent samtidig som Ephelille. Veldig koselig og jeg så også at Ephelille syntes det var gøy å være sammen med andre små babyer Det er den samme gruppa som skal samles på kontrollene fremover og det blir gøy! Ellers er jeg spent på hvordan været blir 17. mai. Er det noe som er sikkert, så er det at jeg har lyst til at jeg og sambo skal dra til byen med barnevogna. Det har vært en liten drøm i mange år Sambo er ikke verdens iverigste når det gjelder 17. mai-kaos, men skjønner at det blir bytur hvis være tillater det Og blir det øsepøseregn så mener vel jeg også at vi blir hjemme isteden. På ettermiddagen skal vi til foreldrene mine. Nok en gang gremmes jeg over at jeg ikke har fått ordnet meg bunad Ephelilles antrekk er forøvrig klart: Mørk rosa kjole og hvit strømpebukse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 15. mai 2007 #4055 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er meldt oppholdsvær til torsdag da, håper det slår til Så bra at alt var bra på kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #4056 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) meja: Ja, værvarselet for morgendagen er jo overraskende bra Må innrømme at jeg er bittelitt skeptisk siden det sånn halvveis er sol ute idag også (har "finværet" kommet for tidlig?), men... Vi må uansett se an været imorgen tidlig før vi finner ut om det blir bytur Vi får krysse fingrene!! Og igår var jeg ute og trillet i det vanvittige regnværet!! Vi sitter alt for mye inne for tiden pga grått vær og regn, og igår bare skulle vi ut og på butikken. Jeg pakket meg inn i vattert regnkåpe og fingervotter og tredde regntrekket på vogna. Jeg elsker egentlig å gå ute når det plasker skikkelig ned, det husker jeg at jeg likte helt fra jeg var liten. Men det var ikke så mange andre enn meg og Ephelille og noen unger som var ute her... Ephelille lå tørt og godt og sov og var strålende fornøyd, mens mamman hadde silende regn fra hetta rennende nedover ansiktet... Vi gikk til butikken og en stor omvei tilbake igjen. Men det var godt!! Og det var godt å komme inn, vrenge av seg våte og kalde klær og ta på seg kosedressen Jeg skal imidlertid kjøpe meg støvler og neste gang tar jeg på meg regnbukse også. Dongeribukse og støvletter egnet seg ikke noe særlig igår... Apropos støvler: Jeg har fått for meg at jeg skal ha hvite støvler med sorte blomster på! Vet at jeg har sett det et sted, men hvor?? Har lett i nettbutikkene, men det er vel i en butikk jeg har sett det? 18. mai har forresten sambo avspasert fra jobb og vi skal til byen alle tre Han skal til optikeren for å få nye linser, men er inneforstått med at jeg også skal løpe innom noen klesbutikker Også har jeg bestemt at vi skal spise lunsj på Jordbærpikene på Byhaven! Gleder meg! Håper du får en fin-fin 17. mai, meja! Endret 16. mai 2007 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 16. mai 2007 #4057 Del Skrevet 16. mai 2007 Apropos støvler: Jeg har fått for meg at jeg skal ha hvite støvler med sorte blomster på! Vet at jeg har sett det et sted, men hvor?? Har lett i nettbutikkene, men det er vel i en butikk jeg har sett det? ← Viking har et par hvite støvler med sorte blomster på - disse (Viking Retro Flower). De er fine, synes jeg! :rødme: God 17. mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 19. mai 2007 #4058 Del Skrevet 19. mai 2007 Hei hei! Lenge siden sist... Håper alt er bra og at vi snakkes snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #4059 Del Skrevet 19. mai 2007 Grace Alt er bra her Kjeder meg bittelitt fordi sambo ser James Bond på TV, så det spørs om jeg ikke snart går og legger meg sammen med Ephelille 17. mai ble det overraskende fint vær og vi kom oss til byen! Jeg har jo så lenge drømt om å gå i byen med barnevogn på 17. mai, så nå var muligheten her Ephelille sov stort sett hele tiden. Vi var litt spente på om korpsmusikken skulle bli for høy for henne, men det gikk helt fint. Vi gikk også mye rundt og så på folk og så etter kjentfolk - og sto og snakket med de vi møtte - isteden for å stå i ro og se på toget. Til slutt møtte vi som avtalt mamma og pappa i byen og dro oppover til dem på kaker og sånn. Koselig dag Men - nå må jeg ha bunad!! Jeg har hatt lyst på det så lenge, men får aldri somlet meg til å få sydd meg det og å ta beslutningen om å bruke så mye penger på det, men jeg blir helt syk hver 17. mai!!! Jeg vil ha rød trønderbunad. Skal hive meg rundt og undersøke priser over helga. Det er en dame her i byen som er kjempeflink til å sy bunader - jeg har hørt masse skryt om henne - og hun skal være en god del billigere enn Husfliden også. I går, 18. mai, var det shopping! Jeg har imidlertid kommet frem til at jeg har shoppet vel så mye i vår og at jeg egentlig ikke trenger så mye nå når jeg "bare" går hjemme... Ikke at jeg skal forfalle eller noe - langt ifra - men man bruker litt andre klær når man er hjemme med en liten baby enn når man er på jobb! Men siden jeg elsker tunikaer og tunikakjoler (leste et sted at det heter babydollkjoler...), så gikk jeg til anskaffelse av to stykk fra Vero Moda. De er likedane, strikket, med korte ermer, en sort og en hvit. Også kjøpte jeg en fin hvit tunika med noe blomstergreier (også i hvitt) foran og korte sommerfugelermer. Og en sort knelang tights. Idag har vi hatt en skikkelig sløv dag og gjort veldig lite, men vi har sittet ute på terrassen en stund. Ephelille var så søt! Vi hadde på henne hvit solhatt Den var imidlertid litt for stor, str. 4 - 6 måneder, så vi skal kjøpe en i en størrelse mindre også. Ellers satt hun på fanget til pappan sin med pledd på seg. Gleder oss til det blir varmt og sommer sånn at hun kan ligge og kose seg der ute med litt mindre klær på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BitteLille Skrevet 24. mai 2007 #4060 Del Skrevet 24. mai 2007 Er her ennå selv om jeg ikke synes så mye lengere! Koselig å lese om hvordag det går med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå