Gjest Vampyra Skrevet 2. april 2007 #4021 Del Skrevet 2. april 2007 Så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 3. april 2007 #4022 Del Skrevet 3. april 2007 Høres ut som om du trives og koser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 4. april 2007 #4023 Del Skrevet 4. april 2007 GOD PÅSKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meja Skrevet 7. april 2007 #4024 Del Skrevet 7. april 2007 Snart er påsken over og besøket deres drar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 8. april 2007 Forfatter #4025 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Idag er det endelig fint vær igjen og vi har vært ute og trillet lang tur. Gikk faktisk i 2 1/2 time uten stopp. Jeg kjenner jeg er litt sliten i bekkenet. Kroppen har visst ikke kommet seg helt ennå. Det stopper liksom litt opp i bekkenet når jeg går. På fredag var Ephelille 2 måneder! Tiden går alt for fort. Jeg blir bare mer og mer glad i henne, selv om man ikke skulle tro det var mulig Jeg koser meg utrolig mye med henne. Det er litt trist at hun ikke er nyfødt baby lenger, men hun får jo mer og mer personlighet, pludrer masse og smiler bare mer og mer Vi har i disse dager begynt å bruke klær i str. 62. Det er trist å legge bort de fine klærne i str. 56, men... Mange av dem er fremdeles passe - de varierer veldig i størrelsene. Men det var ihvertfall deilig å gå over til bodyer i str. 62 nå. Senest i går gikk jeg berserk på babyavdelingen på H&M. Jeg har faktisk kjøpt et par av de settene som vi hadde i str. 56 i str. 62 også Og så har jeg dilla på å kjøpe sommerklær til henne nå! I str. 68. Har kjøpt flere kjoler, solhatt, blondekyse og til og med søte knestrømper! Gleder meg masse til vår og sommer med henne! Lurer på om vi begynner å ha alt for mye klær nå. Fremover må jeg satse på str. 74 tenker jeg Vi har også begynt å legge Ephelille på soverommet tidlig på kvelden nå. Fredag var første gang. Tidligere har vi hatt henne på stua sammen med oss til vi har lagt oss om kvelden. Har vogge med lammeskinn på stua. Sambo måtte hjelpe til å gjennomføre det på fredag og det var grusomt for meg. Vi har stue og soverom i to forskjellige etasjer og jeg er helt sikker på at det gjør det hele mye verre På fredag satt jeg panisk i sofan med babysitteren i hånda. Jeg var usikker på om den virket, selv om sambo har testet den flere ganger, så jeg løp litt opp og ned trappene og inn og ut av soverommet. Og da hun begynte å smågråte var jeg solgt og jeg la meg for kvelden sammen med henne I går gikk det mye bedre. Jeg var inne og så til henne noen ganger, men jeg stolte mer på at det gikk bra og jeg greide å se en film på TV - med babysitteren i hånda Ellers drar svigers imorgen og jeg må si jeg gleder meg stort til jeg og sambo får tilbake hverdagene med Ephelille! Svigers er jo snille og de mener vel alt godt, men det er ikke mine foreldre og jeg har vel de fleste med meg når jeg sier det er slitsomt å ha svigers boende i huset så lenge. Dessuten blir det utrolig mye styr rundt Ephelille. Jeg vet det er barnebarnet deres, men jeg skjønner ikke at det er nødvendig å lage så mye oppstyr likevel. Mamma og pappa er hundre ganger mere avslappet, men de bor her i byen og vet at de får se henne jevnlig. Svigers bor langt unna og vet ikke når de får se henne neste gang. Jeg føler likevel for at jeg og sambo skal få være alene med babyen i vår lille boble. Skal bli deilig å få det tilbake nå og få legge opp dagene i vårt eget tempo! Nå er det avslapping i sofan etter turen - og på kjøkkenet står lammelåret i ovnen og godgjør seg Apropos mat, så er status på vekta at jeg har gått ned en kilo til siden sist jeg skrev om emnet, og er nå + 6 kilo. Jeg orker ikke noen aktiv slankekur, men håper selvsagt at de forsvinner Endret 8. april 2007 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 8. april 2007 #4026 Del Skrevet 8. april 2007 Så herleg å lese om livet dykkar!!! Kiloane forsvinn nok på trilleturar og nattevåk, tenker eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. april 2007 #4027 Del Skrevet 8. april 2007 Vi har også begynt å legge Ephelille på soverommet tidlig på kvelden nå. Fredag var første gang. Tidligere har vi hatt henne på stua sammen med oss til vi har lagt oss om kvelden. ← Vi har også knøttet sammen med oss hele dagen og kvelden, og jeg gruer meg til jeg skal legge henne alene første gangen har også stue og soverom i hver sin etasje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 8. april 2007 Forfatter #4028 Del Skrevet 8. april 2007 Så herleg å lese om livet dykkar!!! Kiloane forsvinn nok på trilleturar og nattevåk, tenker eg. ← Jeg må snart få oppdatert meg i dagboka di også. Jeg er virkelig dårlig på dagbok-besøk for tiden... Vi har også knøttet sammen med oss hele dagen og kvelden, og jeg gruer meg til jeg skal legge henne alene første gangen har også stue og soverom i hver sin etasje... ← Ja... heldigvis sier de at det blir lettere etter hvert. Sambo synes det er mye lettere enn meg, men. Det blir nok bedre etter hvert som jeg ser at hun har det bra alene på soverommet og jeg lærer meg å stole på babysitteren. Neste steg blir å legge henne i sprinkelsenga. Nå troner hun mellom hodeputene våre i dobbelsenga. Sprinkelsenga har siden før fødselen stått pent oppredd på min side av senga, men det virker fryktelig vanskelig å la henne sove der. Jeg må liksom se henne og høre henne puste... (Kan ikke akkurat ta av sprinkelbeskytteren på senga hennes heller? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampyra Skrevet 13. april 2007 #4029 Del Skrevet 13. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. april 2007 #4030 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg må snart få oppdatert meg i dagboka di også. Jeg er virkelig dårlig på dagbok-besøk for tiden... Ja... heldigvis sier de at det blir lettere etter hvert. Sambo synes det er mye lettere enn meg, men. Det blir nok bedre etter hvert som jeg ser at hun har det bra alene på soverommet og jeg lærer meg å stole på babysitteren. Neste steg blir å legge henne i sprinkelsenga. Nå troner hun mellom hodeputene våre i dobbelsenga. Sprinkelsenga har siden før fødselen stått pent oppredd på min side av senga, men det virker fryktelig vanskelig å la henne sove der. Jeg må liksom se henne og høre henne puste... (Kan ikke akkurat ta av sprinkelbeskytteren på senga hennes heller? ) ← Det er en overgang det der! Vi har hatt Julegaven i en koselig liten kurv, nesten siden fødselen. (Han ville ikke ligge der i starten.) Og nå har han fått flytte overi sprinkelsenga fordi kurven ble for kort. Men han har jo ofte ligget mye i vår seng, bade fordi jeg har lett for å sovne fra amming, og fordi både han og jeg har syntes det var veldig koselig. Må bare si at når du endelig klarer å få henne til å sove i egen seng, så vil du merke at både du og hun sover bedre, og er mer uthvilte etterpå. Og du må absolutt ikke ta av sprinkelbeskytteren. Det er utrolig hvor fort og overraskende disse små klarer å snu seg og få ben eller armer ut gjennom sprinklene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 15. april 2007 Forfatter #4031 Del Skrevet 15. april 2007 Idag har vi hatt en deilig vårdag med sol og sommertemperatur ute på terrassen! Jeg gikk barfot i dongeribukse og kortermet topp der ute og det var ordentlig varmt! Ephelille var også ute - både på pappas fang med rosa solbriller, innpakket i fleesekjøredressen og nede i vognbagen. Vi grillet middag og spiste ute. Kjempekoselig! Igår var det like fint vær og da fikk jeg med meg sambo og Ephelille på bytur. Utrolig masse folk i byen! Jeg kjøpte en rosa høst/vinter-dress til Ephelille (omtalt tidligere) og en grå tunikakjole og en offwhite strikket genserkjole til meg selv. (Sistnevnte har jeg deponert og skal levere tilbake). Vi var også på kafè. På onsdag trillet jeg innom helsestasjonen og fikk veid henne. Hun veier nå 5.270 gram og det sa de var veldig fint. Hun har lagt på seg 200 gram i uka den siste måneden. Ellers pludrer hun bare mer og mer, smiler bare mer og mer og av og til ler hun nesten Hun har verdens søteste babyjentestemme! Det går mye lettere å legge henne på soverommet nå. Jeg hadde ikke maktet det uten babysitteren, men nå stoler jeg i alle fall på den Jeg har også begynt å lære meg at hun ikke har det vondt om hun klynker litt og kommer med lyder, men hvis hun gråter så flyr jeg ned trappa!! De første dagene var det uvant for henne også å ligge der alene, så dette har jo vært en tilvenning for begge parter. Men nå går det så mye bedre. Vi venter ennå litt før vi legger henne i sprinkelsenga. Det er sikkert lurt å innføre en ting av gangen. Det eneste positive jeg ser med å legge henne i sprinkelsenga er at det blir bedre plass i senga og at jeg kan ligge inntil sambo igjen (Fjerning av sprinkelbeskytteren var selvsagt bare en spøk). Også er det jo ikke lenger anbefalt å bruke Minifom Det har vi jo brukt siden hun fikk vondt i magen sin når hun var litt over 3 uker gammel. Vi skulle egentlig kjøpe mere av det igår og var innom et apotek som for det første var tom for Minifom, men som også refererte til nyheten om at det kan være skadelig. Så idag har vi ikke gitt henne Minifom. Gir henne litt fenikkel-te isteden og håper virkelig at det går bra og at hun ikke får vondt i magen sin igjen. Bortsett fra noen få episoder innimellom, har hun nå vært veldig bra etter at vi begynte å bruke Minifom. Vi er nøye med å få henne til å rape etter at hun har spist også da. Ellers vurderer jeg å løsrive meg og dra alene til byen på torsdag ettermiddag. Jeg skal jo levere tilbake det ene plagget jeg kjøpte igår og på torsdag åpner dessuten en ny B Young-butikk i byen. Den er i 3 etasjer og der får jeg ikke med barnevogn. Kan dessuten være greit å løpe innom butikker uten å ha med barnevogn og en stakkars samboer som ikke er glad i shopping.Kanskje jeg skal prøve å få med meg ei venninne også. Jeg har ikke så lett for å gjøre ting uten Ephelille nå, men jeg vet jo at det er anbefalt at man har litt "alene-tid" også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 16. april 2007 #4032 Del Skrevet 16. april 2007 Litt alenetid er ikke dumt, kunne hatt lyst til mer enn tre kvarter for meg selv sjøl, men Mini nekter å ta flaske. Vi har nok en jobb å gjøre med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. april 2007 Forfatter #4033 Del Skrevet 16. april 2007 Samba: Ja, nå er det egentlig ingen fordeler med at jeg ikke ammer, men jeg kan i alle fall være borte fra henne siden sambo kan gi henne mat på flaske like bra som meg... Jeg ammer henne en god del også nå da - for hun kan nesten ikke være i armene mine uten at hun blir desperat etter pupp!! Men ute av syne, ute av sinn osv. Så hun blir nok ikke puppesyk når jeg er i byen Jeg har ikke så mye melk, så ammingen vil nok bli mest til kos fremover også. Idag er det overskyet ute igjen, men heldigvis regner det ikke. Skulle ønske det var like fint vær som igår, men det er jo litt mye å forlange i april. Skal ut på trilletur idag også. For det første er det koselig og dessuten trenger kroppen min trim. Det virker som kiloene sitter spikret nå. Jeg gikk ned en kilo for et par uker siden, men den er tilbake... Jeg har ikke sjans til å skjerpe meg når det gjelder maten heller, selv om jeg prøver. Jeg har en tendens til å gå innom butikken når jeg er ute og triller og der går jeg og ser på alle godsakene Huff, jeg er så glad i mat og sjokolade. Kjenner jeg blir lei meg for at jeg ikke fullammer bare jeg skriver om dette, for det var liksom på den måten kiloene skulle forsvinne. Så her må vi i alle fall ut på tur! Ephelille har jo også godt av frisk luft og hun sover utrolig godt i vogna Venter til etter hun har fått mat kl. 12 med å gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. april 2007 #4034 Del Skrevet 16. april 2007 Rart det der med puppen, noen dager henger hun i den her også, og jeg får ikke roet henne på noen annen måte, men så fort jeg overlater henne til mannen sovner hun der. greit å ha en som kan ta over som ikke lukter melk eller har pupper ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 16. april 2007 #4035 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg blir så glad av å lese i dagboka di, høres ut som dere koser dere kjempemye Nå er det endelig blitt litt vår her i nord også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. april 2007 Forfatter #4036 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Idag er Ephelille 10 uker! Tiden går så alt for fort... Her kommer et par skrytebilder av henne. Edit: Bilder fjernet Endret 19. april 2007 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 17. april 2007 #4037 Del Skrevet 17. april 2007 Snikleser litt igjen, jeg... Så nydelig hun er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. april 2007 #4038 Del Skrevet 17. april 2007 Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 17. april 2007 #4039 Del Skrevet 17. april 2007 Å så nydelig hun er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 18. april 2007 #4040 Del Skrevet 18. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå