Gå til innhold

Visdomstenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 40, har alle 4 visdomstennene og har aldri hatt problemer med dem, ingen hull eller noe. Er dette vanlig, eller er det mest vanlig at man ikke får dem eller de er dårlige og trekkes?

Hva med deg?

Anonymkode: a9406...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er mest vanlig. Jeg fikk beskjed om at det at mine ikke kom skikkelig opp og kom opp skjevt var vanlig og derfor lagde stadig betennelser og derfor måtte opereres ut.

Anonymkode: 0aecd...8c8

Skrevet

Jeg hadde et hull i den ene min som kun stakk litt opp av tannkjøttet og derfor var vanskelig å komme til med tannbørsten. Hadde ikke noe problem med de øvrige, men oralkirurgen anbefalte å bare fjerne alle mens vi holdt på. Var 30 når jeg fjernet dem.

Anonymkode: 93ed2...5e0

Skrevet

Jeg er 33år og har trukket tre visdomstenner, ingen hull men mange betennelser og påfølgende antibiotikakurer på de to nede. Den ene tannen oppe måtte ut rett før jul fordi den vokst utover slik at jeg bet i kinnet hele tiden. Den siste tannen har ennå ikke kommet frem.

Skrevet

Er 30 og skal trekke min første snart. Den er kommet opp skjevt, har hatt mye betennelse og vondt! De tre andre har ikke kommet ut enda. En kommer nok aldri ut fordi den ligger helt skjevt langt utti kjeven (eller hvor de ligger).

Anonymkode: 262d6...7c3

Skrevet

Det er helt vanlig.  Det er ikke alle som får problemer med visdomstennene sine.  Ofte er de også til stor hjelp mtp på plassmangel hvis man har problemer med det.  

Mvh Tannhelsesekretær 

Anonymkode: a2877...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...