AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 Våknet klokken 04 i natt med intense smerter i magen og var så kvalm at jeg slet med å komme meg til badet. Kastet ikke opp. Klarte å sovne igjen på morgenkvisten, og våknet i 12 tiden i dag. Har hatt mindre smerter siden jeg våknet, men det er fortsatt smertefullt og jeg har vært kvalm hele dagen. Har kastet opp en gang. Har ikke spist noe, null matlyst og brekker meg nesten av tanken på mat. Smertene sitter cirka en håndflate rundt magen. Har ikke flyttet på seg som det skal gjøre. Kan det likevel være blindtarmbetennelse? Jeg bor langt unna legevakta, og tror ikke jeg orker å kjøre. Så derfor spør jeg her.. Anonymkode: 42653...dcc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Våknet klokken 04 i natt med intense smerter i magen og var så kvalm at jeg slet med å komme meg til badet. Kastet ikke opp. Klarte å sovne igjen på morgenkvisten, og våknet i 12 tiden i dag. Har hatt mindre smerter siden jeg våknet, men det er fortsatt smertefullt og jeg har vært kvalm hele dagen. Har kastet opp en gang. Har ikke spist noe, null matlyst og brekker meg nesten av tanken på mat. Smertene sitter cirka en håndflate rundt magen. Har ikke flyttet på seg som det skal gjøre. Kan det likevel være blindtarmbetennelse? Jeg bor langt unna legevakta, og tror ikke jeg orker å kjøre. Så derfor spør jeg her.. Anonymkode: 42653...dcc Med tanke på hvor smertene sittet,at de ikke flytter på seg og har avtatt på smertenivå vil jeg ikke si at det er noe som skriker blindtarmbetennelse,men du kan ringe legevakta for å høre. Anonymkode: d77f1...faa 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 Du må ringe legevakta og høre med dem. Du får sannsynligvis beskjed om å komme og da bør du vite om noen kan kjøre deg. Har du så sterke smerter at du ikke kan kjøre eller ta taxi eller bli kjørt må du jo spørre dem om ambulanse. Anonymkode: 9b8cd...f72
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Ikke vent med å ringe. Hvis blindtarmen sprekker, blir det livstruende.. Anonymkode: f2ead...3af
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Våknet klokken 04 i natt med intense smerter i magen og var så kvalm at jeg slet med å komme meg til badet. Kastet ikke opp. Klarte å sovne igjen på morgenkvisten, og våknet i 12 tiden i dag. Har hatt mindre smerter siden jeg våknet, men det er fortsatt smertefullt og jeg har vært kvalm hele dagen. Har kastet opp en gang. Har ikke spist noe, null matlyst og brekker meg nesten av tanken på mat. Smertene sitter cirka en håndflate rundt magen. Har ikke flyttet på seg som det skal gjøre. Kan det likevel være blindtarmbetennelse? Jeg bor langt unna legevakta, og tror ikke jeg orker å kjøre. Så derfor spør jeg her.. Anonymkode: 42653...dcc Høres ikke umiddelbart ut som blindtarmbetennelse akkurat , men min mann ble bedt av legevakten når han ringte, at han skulle prøve å gå i trapper for å kjenne etter om det gav sterkere smerter -hvis det gjorde det så ville de ha han inn. Han hadde også lett feber. Han hadde blindtarmbetennelse. Men ring de -de vet hvilke spm de skal stille og kan vurdere om du burde komme inn. Anonymkode: 3abc1...d67 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Da jeg hadde blindtarmbetennelse så flyttet ikke smertene seg, jeg hadde ikke feber eller oppkast. Men jeg hadde grusomme smerter, klarte kun å ligge i fosterstilling på venstre siden. Klarte ikke løfte høyre fot, gikk med krokete rygg på legevakten. Hadde heller ikke forhøyet crp. Bodde alene så de turte heldigvis ikke sende meg hjem, blindtarmen sprakk før de rakk å operere meg. Husker smertene lå hovedsakelig på høyre siden og at jeg hadde slipp smerter, dvs at det gjorde ikke vondt å trykke ned, men jæ vondt å slippe. Anonymkode: c9254...348
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 Det kan være en cyste som sprakk, det er kjempevondt! Anonymkode: 70658...d1c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 Hvordan gikk det? Anonymkode: 0f0cd...3a2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvordan gikk det? Anonymkode: 0f0cd...3a2 Har fortsatt ikke gjort noe med det, ikke snakket med legevakta heller 🙈 Har verken blitt bedre eller verre i forhold til smerter, men kvalmen har avtatt noe. Fikk spist to skiver. Mye rumling i magen, vet ikke om det kan være luftsmerter..? Anonymkode: 42653...dcc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 Vet ikke hvorfor det er sånn, men sitter så langt inne for meg å dra til legen, spesielt legevakta. Har alltid blitt møtt på en god måte der, men drar heller ikke før jeg ikke ser noen annen utvei 😅 Anonymkode: 42653...dcc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 Finn ca midten mellom navle og hoftebenet. Trykk lett ned, så slipp. Hvordan føles det? Anonymkode: b7792...00d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå