Gå til innhold

Den store støttetråden for slanking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legger denne under kropp og helse, med tanke på at det er ment som en støtte-tråd for de som ønsker å gå ned i vekt. Håper at denne tråden kan bidra til at mennesker som ønsker å gå ned i vekt kan finne støtte hos andre i denne tråden. Skriv gjerne litt om deg selv og hvorfor du ønsker å gå ned i vekt, og hvor mange kg du ønsker å gå ned.

Har begynt å spise sunt, skal snart begynne å trene. Har prøvd på dette før, men falt fort inn i min usunne livsstil igjen, samt sluntret unna trening. Jeg prøver nå å lage meg en ny vane med å spise sunt. Når jeg har blitt vant til det, skal jeg også trene. Jeg har før gitt veldig fort opp, men jeg klarer ikke å leve med hvordan jeg ser ut lenger. Finner aldri noen klær som ser fine ut på meg, samt det er vanskelig å faktisk finne klær som passer..

Er i min beste alder, singel og uten barn. Tror ikke jeg har noen sjans til å finne en god mann og få barn uten at jeg tar tak i meg selv. Veldig få menn som har vist interesse for meg, og det sårer. Jeg mangler selvtillitt, og ønsker å føle meg vel i egen kropp. I tillegg ønsker jeg å føle meg sterkere mentalt og fysisk. Har kommet til et punkt i livet hvor jeg må ta tak i meg selv. Har satt meg et mål om å gå ned 13 kg, selv om det ikke nødvendigvis behøver å være 13 kg. Det viktigste er hvordan man har det med seg selv.

Anonymkode: e9f80...a87

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg skal også slanke meg. Eller, viktigst å komme i form og bli sterkere. Men må nok ta av en del fettmasse for å få det bra. Grunnen til det er hovedsakelig helsemessig, å være så overvektig som jeg er vil bidra til forverring av ulike plager. Men også en bonus om det gjør det enklere å finne klær jeg føler meg vel i :) Ønsker å gå ned 30kg, men 15-20 er supert bare det.

Har begynt så smått å trene litt enkle styrkeøvelser og bevegelighet. Kuttet ned på godis og unødvendige karbohydrater, spiser mer grønnsaker, egg og rent kjøtt. Kuttet mellommåltider og forsøker å holde meg til 2-3 ordentlige måltider om dagen.

Anonymkode: 4fa68...f2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei du! Jeg skal også slanke meg. Eller, viktigst å komme i form og bli sterkere. Men må nok ta av en del fettmasse for å få det bra. Grunnen til det er hovedsakelig helsemessig, å være så overvektig som jeg er vil bidra til forverring av ulike plager. Men også en bonus om det gjør det enklere å finne klær jeg føler meg vel i :) Ønsker å gå ned 30kg, men 15-20 er supert bare det.

Har begynt så smått å trene litt enkle styrkeøvelser og bevegelighet. Kuttet ned på godis og unødvendige karbohydrater, spiser mer grønnsaker, egg og rent kjøtt. Kuttet mellommåltider og forsøker å holde meg til 2-3 ordentlige måltider om dagen.

Fint å høre fra deg! :) Vi har begge en stor jobb å gjøre, håper at vi klarer det! Nei, vent. Vi SKAL klare det! Jeg er allerede superstolt for at jeg har klart å spise sunt i så mange dager, det ligner ikke meg for å si det sånn. Fint å høre at du har begynt på treningen :nordvesta: Jeg skal hive meg på treninga snart jeg og. Den dørstokkmila er bare pittelitt lang! Har du satt en dato for når du ønsker å nå målvekten? Hilsen Ts

Skrevet

Jeg jobber også med å gå ned i vekt. Står i helsekø for et stort inngrep og da er det jo lurt å være i så god form, og så lite overvektig, som mulig. Jeg er svært overvektig så spørs hvor langt jeg kommer, men alt hjelper på.

Jeg har gått ned over 2 kg siden nyåret. De første ukene var enkle, nå begynner ting å friste så det er nå jeg må begynne å holde stand! Så da kan en slik støttetråd hjelpe på!

Signerer med "Helene" for å skille fra andre ABere.

- Helene

Anonymkode: 1f653...fd1

• Liker 1
Skrevet

Rolf Kåre Ottesen følger med dere fra sidelinjen iført et orange grilldress, med stoppeklokke, fløyte og notatblokk. 

I dag skal formen testes. Øvelsene er som følger

- Sit-ups: 

- Push-ups: 

Hvor mange klarer dere? 

Anonymkode: ed72e...4bb

Skrevet

Jeg er i tredveårene og småbarnsmor, og nå som jeg er ferdig med graviditeter og permisjoner ønsker jeg å fokusere litt mer på meg selv. Jeg har vært overvektig i flere år, men er ganske høy, så det har jevnet seg litt ut 😄 

Jeg har aldri aktivt forsøkt å gå ned i vekt før nå. Nå kjenner jeg meg veldig motivert! Jeg ønsker å kunne lettere være aktiv med barna, gå foran som et sunt og godt forbilde, og samtidig føle meg mer vel i egen kropp. Jeg har i tillegg en kronisk sykdom som blir verre av et dårlig kosthold. Det er en stor motivasjon å kunne føle meg frisk i hverdagen.

Jeg spiser i utgangspunktet verken variert eller spesielt sunt. Jeg har null problemer med å drikke to liter brus og spise en potetgullpose hver dag. Spiser når jeg kjeder meg, eller skal trøste eller belønne meg selv. 

Jeg ønsker å gå ned ca. 15 kg dersom jeg klarer det. Det hadde vært deilig å kunne ligge innenfor normal BMI.

Jeg har begynt å skrive ned alt jeg spiser i Lifesum, og forsøker å få i meg et gitt antall kalorier hver dag. Det har virkelig vært en øyeåpner å se hvor mye kalorier det er i enkelte produkter! Jeg synes det er motiverende og lærerikt å føre inn maten jeg spiser - selv om jeg er litt unøyaktig (jeg kommer ikke til å veie opp alt jeg spiser, f.eks). Nå drikker jeg kun vann som tørstedrikk, men tar gjerne litt smoothie eller eplejuice også. Spiser mindre porsjoner, og får kun lov til å spise potetgull på lørdag. Ellers er jeg med i tråden "Vi som skal i ned i vekt før påsken 2022", som har gitt meg et godt spark bak. 

Jeg har gått ned et par kilo siden jeg startet i januar, så det ser ut til å fungere for meg. Jeg tror det er greit å ikke bite over for mye på en gang, men bruke god tid på å innarbeide gode vaner, slik at man ikke faller tilbake til gamle uvaner. 

Lykke til med vektnedgangen til dere alle! Jeg heier på dere! 🥳

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Rolf Kåre Ottesen følger med dere fra sidelinjen iført et orange grilldress, med stoppeklokke, fløyte og notatblokk. 

I dag skal formen testes. Øvelsene er som følger

- Sit-ups: 

- Push-ups: 

Hvor mange klarer dere? 

Anonymkode: ed72e...4bb

Ingen, må først bli sterkere i kjernemuskulaturen etter svangerskap. 

Skrevet

Bare ikke glem at vektnåla kan på et tidspunkt kan stå stille om dere trener samtidig. Da muskler også veier endel. Så bedre med målebånd enn vekt isåfall 

Anonymkode: d76cd...165

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint å høre fra deg! :) Vi har begge en stor jobb å gjøre, håper at vi klarer det! Nei, vent. Vi SKAL klare det! Jeg er allerede superstolt for at jeg har klart å spise sunt i så mange dager, det ligner ikke meg for å si det sånn. Fint å høre at du har begynt på treningen :nordvesta: Jeg skal hive meg på treninga snart jeg og. Den dørstokkmila er bare pittelitt lang! Har du satt en dato for når du ønsker å nå målvekten? Hilsen Ts

Ikke satt noen dato egentlig, tenker jeg tar det 10kg av gangen :) Enn du?

K

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...