Gå til innhold

Kattungene spiser på morens mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kattungene har begynt å spise litt fast føde, men de vil heller spise det moren spiser og ikke maten som er beregnet for kattunger. Er det helt krise eller går det greit?

Anonymkode: 5833f...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett maten til mor så høyt opp at kattungene ikke klarer å hoppe opp. De skal jo helst ha mat for kattunger, den er mer næringsrik for puser i vekst. 

Anonymkode: da509...2c3

Skrevet

Hvis ungene fortsatt får litt melk fra mor, hadde jeg rett og slett gitt hele gjengen kattunge-for, i alle fall en liten periode. Mor gir jo av sine reserver via melken, så hun kan sikkert ha godt av litt ekstra næring, hun også. Fikk dette som tips fra ei venninne som har vært omplasseringshjem for katter en god stund.

Anonymkode: 50806...a66

• Liker 3
Skrevet

Og de lærer av moren hva man skal og ikke skal spise, så dette er bare et sunnhetstegn. Du burde ikke lære dem at de skal gjøre noe annet enn moren. Og at de spiser voksenmat er ingen krise på noen måte. Disse hadde klart seg fint sammen med moren ute i det fri hvor hun hentet smågnagere hjem for dem til å spise på. Så lenge de ikke har en medisinsk grunn for å måtte ha en spesifikk diett kan du la dem spise det meste. Tenk på det slik at de spiser ikke gress fordi det er så godt. De spiser det fordi kroppen sier at de må ha det. Stol på at kroppen deres fungerer som den skal og hjelper dem med hva de kan spise.

Skrevet

Jeg gir både mødre og kattunger kattungemat. Og kjøp skikkelig mat, ikke noe dritt fra matbutikken... Det som funker best for mine er Royal Canin mother & babycat. 

Anonymkode: f1ed9...cf9

• Liker 1
Skrevet

Når kattungene dier bør kattemor få en annen type enn det vanlige tørrfóret hun vanligvis spiser. Har du allerede kjøpt kattungefór, kan hun få det, da spiller det ingen rolle hvem som spiser hva, men skal du kjøpe mer fór kan du se etter Mom and babycat-fór, det er beregnet på ammende kattemor og kattunger frem til rundt ett års alder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...