AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #1 Skrevet 23. januar 2022 På fredag opplevde jeg en ubehagelig opplevelse da jeg dro på min favoritt bar alene, som jeg har gjort hundre ganger før. Jeg satt meg ved et bord som jeg trodde var ledig. Det sto et halvt ølglass der, så jeg tenkte det var noen som bare hadde satt det fra seg og gikk. Men neida. Det kommer en fyr og setter seg ned der, og han prøver å sjekke meg opp. Jeg er veldig hyggelig av meg, så har ikke problemer med å slå av en prat med andre mennesker. Så tenkte bare han ønsket å prate helt vanlig. Men neida, han begynte og spørre meg ut om alt mulig. Hva jeg het, hva jeg gjorde, hvor jeg bodde etc. Og jeg var så dum at jeg sa fornavn, utdanning, bydel og hjemsted. Greit nok. Etterhvert legger jeg merker til at han bestiller flere og flere drinker. Han prøver flere ganger å spandere på meg, og spørr meg om jeg vil smake på drinken hans. Jeg sa nei takk flere ganger. Først respekterte han det, og sa at han ikke skulle presse meg. Etterhvert sa han «Kom igjen da», «ikke vær så kjedelig». Ja, jeg følte meg presset, men jeg ga ikke etter. Han kjøpte en øl til meg, selv om jeg sa nei takk. Jeg dro dit en time før stengetid, så det ble en kort affære. Når lyset på baren slo seg på, tok jeg sakene mine, sa hade og bare gikk. Han satt igjen med ølen alene (som han kjøpte til meg). Jeg tok ikke i mot. Jeg hadde heldigvis kontakt med en venninne som jeg snakket med underveis, og som jeg ringte opp med en gang jeg dro derfra. Og snakket med hele veien til busstoppet. Stolte ikke på denne fyren i det hele tatt. Etter denne opplevelsen fikk jeg helt avsmak av å gå på bar alene. Jeg vurderte å si at jeg har kjæreste, og bare gå eller flytte på meg. Jeg kan kanskje legge litt skylden på meg selv, fordi jeg valgte å ikke flytte på meg. Er det greit å si at «jeg er ikke interessert» eller «jeg har kjæreste» hvis en mann kommer bort for å prate? Altså i startfasen? Selv om jeg går på bar alene, er jeg ikke ute etter kjæreste. De fleste er greie og respekterer mine grenser, men så er det disse ubehagelige opplevelsene som setter seg. Ikke for å skryte, men jeg er ganske attraktiv, noe jeg slettes ikke var som tidlig ungdom (er i midten av 20-årene nå). Får ofte blikk av andre menn. Jeg vurderer framover å si at jeg er opptatt, selv om jeg ikke er det. Eller jeg har et ekstra godt øye til en fyr, uten at han vet det - og jeg vet han er interessert. Anonymkode: fd840...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #2 Skrevet 23. januar 2022 Fremfor å oppsøke en shady bar, sluke promillevann og prate med fylliker, foreslår jeg du sjekker ut, tja, vannaerobic. https://www.svommeakademiet.no/svommekurs/vannaerobic/4 Her kan du heller tilbringe fritiden, pluss du slipper alkoholiserte som ønsker å bedrive pølsedans! Lykke til. Anonymkode: 01878...8ea 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #3 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På fredag opplevde jeg en ubehagelig opplevelse da jeg dro på min favoritt bar alene, som jeg har gjort hundre ganger før. Jeg satt meg ved et bord som jeg trodde var ledig. Det sto et halvt ølglass der, så jeg tenkte det var noen som bare hadde satt det fra seg og gikk. Men neida. Det kommer en fyr og setter seg ned der, og han prøver å sjekke meg opp. Jeg er veldig hyggelig av meg, så har ikke problemer med å slå av en prat med andre mennesker. Så tenkte bare han ønsket å prate helt vanlig. Men neida, han begynte og spørre meg ut om alt mulig. Hva jeg het, hva jeg gjorde, hvor jeg bodde etc. Og jeg var så dum at jeg sa fornavn, utdanning, bydel og hjemsted. Greit nok. Etterhvert legger jeg merker til at han bestiller flere og flere drinker. Han prøver flere ganger å spandere på meg, og spørr meg om jeg vil smake på drinken hans. Jeg sa nei takk flere ganger. Først respekterte han det, og sa at han ikke skulle presse meg. Etterhvert sa han «Kom igjen da», «ikke vær så kjedelig». Ja, jeg følte meg presset, men jeg ga ikke etter. Han kjøpte en øl til meg, selv om jeg sa nei takk. Jeg dro dit en time før stengetid, så det ble en kort affære. Når lyset på baren slo seg på, tok jeg sakene mine, sa hade og bare gikk. Han satt igjen med ølen alene (som han kjøpte til meg). Jeg tok ikke i mot. Jeg hadde heldigvis kontakt med en venninne som jeg snakket med underveis, og som jeg ringte opp med en gang jeg dro derfra. Og snakket med hele veien til busstoppet. Stolte ikke på denne fyren i det hele tatt. Etter denne opplevelsen fikk jeg helt avsmak av å gå på bar alene. Jeg vurderte å si at jeg har kjæreste, og bare gå eller flytte på meg. Jeg kan kanskje legge litt skylden på meg selv, fordi jeg valgte å ikke flytte på meg. Er det greit å si at «jeg er ikke interessert» eller «jeg har kjæreste» hvis en mann kommer bort for å prate? Altså i startfasen? Selv om jeg går på bar alene, er jeg ikke ute etter kjæreste. De fleste er greie og respekterer mine grenser, men så er det disse ubehagelige opplevelsene som setter seg. Ikke for å skryte, men jeg er ganske attraktiv, noe jeg slettes ikke var som tidlig ungdom (er i midten av 20-årene nå). Får ofte blikk av andre menn. Jeg vurderer framover å si at jeg er opptatt, selv om jeg ikke er det. Eller jeg har et ekstra godt øye til en fyr, uten at han vet det - og jeg vet han er interessert. Anonymkode: fd840...3aa Altså, er du ukomfortabel, så er du ukomfortabel. Da er det nok lurt å si at du er opptatt eller bare rett ut som det er, - ikke interessert. Anonymkode: 635da...ea3 3
Curlyme Skrevet 23. januar 2022 #4 Skrevet 23. januar 2022 Skjønner ikke helt problemet? Du er på var og blir sjekket opp? Ganske vanlig dette. 14
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Noen menn på byen er ekstremt innpåslitne. Utrolig at de ikke tar et nei for et nei. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #6 Skrevet 23. januar 2022 Uff, høres helt grusomt ut. Spesielt siden du var lenket til bordet og ikke kunne gått vekk fra ham og satt deg ved et annet bord! Anonymkode: 1f652...2a6 18
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #7 Skrevet 23. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Uff, høres helt grusomt ut. Spesielt siden du var lenket til bordet og ikke kunne gått vekk fra ham og satt deg ved et annet bord! Anonymkode: 1f652...2a6 😂😂😂 Anonymkode: 7868e...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #8 Skrevet 23. januar 2022 Curlyme skrev (4 minutter siden): Skjønner ikke helt problemet? Du er på var og blir sjekket opp? Ganske vanlig dette. Det kan fort forekomme problemer når enkelte individer skal presse på, og ikke ta nei for et nei. Ofte skjer dette med kvinner som går alene eller i grupper, men som da ikke blir søkt opp før de er alene, - du kan si nei, men vedkommende vil ikke stoppe. Det er normalt å sjekke noen opp på bar for å så bli avvist eller 'godtatt', men det stopper å bli normalt når personen i aksjon ikke gir seg. Da kan det bli problematisk, - og i noen tilfeller føre til noe kriminelt. Anonymkode: 635da...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #9 Skrevet 23. januar 2022 Så han rakk fler og fler drinker, på en time, før det stengte 🤦♀️😂 troll 👹 Anonymkode: 62141...163 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Fremfor å oppsøke en shady bar, sluke promillevann og prate med fylliker, foreslår jeg du sjekker ut, tja, vannaerobic. https://www.svommeakademiet.no/svommekurs/vannaerobic/4 Her kan du heller tilbringe fritiden, pluss du slipper alkoholiserte som ønsker å bedrive pølsedans! Lykke til. Anonymkode: 01878...8ea Eh, nei, om dama vil på bar så skal hun få lov til det uten å bli plaget. Anonymkode: 6cd0d...b19 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #11 Skrevet 23. januar 2022 Han kan jo ha tolket åpenheten din og det at du ble sittende ved bordet hans som interesse? Det var jo hans bord…Hadde vært noe annet om det var han som slo seg ned ved ditt bord. Og det eneste han prøvde å presse på deg var en spandert drink. Jeg synes nok du gjorde det vanskelig for denne fyren å forstå at du ikke var interessert. Neste gang går fra bordet om du føler deg ukomfortabel. Og selvsagt kan du si at du ikke er interessert. Anonymkode: 0a76e...1cc 7
Curlyme Skrevet 23. januar 2022 #12 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kan fort forekomme problemer når enkelte individer skal presse på, og ikke ta nei for et nei. Ofte skjer dette med kvinner som går alene eller i grupper, men som da ikke blir søkt opp før de er alene, - du kan si nei, men vedkommende vil ikke stoppe. Det er normalt å sjekke noen opp på bar for å så bli avvist eller 'godtatt', men det stopper å bli normalt når personen i aksjon ikke gir seg. Da kan det bli problematisk, - og i noen tilfeller føre til noe kriminelt. Anonymkode: 635da...ea3 Hun satt jo der da personen kom og han høres ikke ut som om han var påtrengende,hun kunne gått når som helst. Synes virkelig ikke dette var noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #13 Skrevet 23. januar 2022 Ts skal være glad hun takket nei til drinken. Den hadde han greid å lure dop i, imobilisert henne og tatt henne hjem og voldtatt henne. Anonymkode: c1648...ec1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 Dette må være tull😂 Du snakket med en person på byen, hva er problemet? Anonymkode: 1f731...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ts skal være glad hun takket nei til drinken. Den hadde han greid å lure dop i, imobilisert henne og tatt henne hjem og voldtatt henne. Anonymkode: c1648...ec1 Torsk. TS skriver jo selv at det stod ett dobbelt så stort glass i henhold til innholdet, på bordet. Så insinuerer TS om at han hadde en mengde med drinker iløpet av 1 time, noe som vanskelig passer med bare 1 time, og dem stenger serveringen gjerne 1 time før dem stenger utestedet. Så her er min hypotese. TS spiket ølen, men da han ikke sluknet som hun håpte på, så rømte hun ifra åstedet. Anonymkode: 79d87...d80 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Du må jo kontakte politiet neste gang! Eventuelt vaktene, det er vel ofte securitas-folk på utesteder? Anonymkode: eb153...ba8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo kontakte politiet neste gang! Eventuelt vaktene, det er vel ofte securitas-folk på utesteder? Anonymkode: eb153...ba8 Du glemte ironiflagget... Man kontakter ikke politiet fordi en mann prater og vil spandere drikke. Da går man bare fra bordet! Særlig siden det var TS som satt seg ved mannens bord... Anonymkode: d7c41...70c 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #18 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): På fredag opplevde jeg en ubehagelig opplevelse da jeg dro på min favoritt bar alene, som jeg har gjort hundre ganger før. Jeg satt meg ved et bord som jeg trodde var ledig. Det sto et halvt ølglass der, så jeg tenkte det var noen som bare hadde satt det fra seg og gikk. Men neida. Det kommer en fyr og setter seg ned der, og han prøver å sjekke meg opp. Jeg er veldig hyggelig av meg, så har ikke problemer med å slå av en prat med andre mennesker. Så tenkte bare han ønsket å prate helt vanlig. Men neida, han begynte og spørre meg ut om alt mulig. Hva jeg het, hva jeg gjorde, hvor jeg bodde etc. Og jeg var så dum at jeg sa fornavn, utdanning, bydel og hjemsted. Greit nok. Etterhvert legger jeg merker til at han bestiller flere og flere drinker. Han prøver flere ganger å spandere på meg, og spørr meg om jeg vil smake på drinken hans. Jeg sa nei takk flere ganger. Først respekterte han det, og sa at han ikke skulle presse meg. Etterhvert sa han «Kom igjen da», «ikke vær så kjedelig». Ja, jeg følte meg presset, men jeg ga ikke etter. Han kjøpte en øl til meg, selv om jeg sa nei takk. Jeg dro dit en time før stengetid, så det ble en kort affære. Når lyset på baren slo seg på, tok jeg sakene mine, sa hade og bare gikk. Han satt igjen med ølen alene (som han kjøpte til meg). Jeg tok ikke i mot. Jeg hadde heldigvis kontakt med en venninne som jeg snakket med underveis, og som jeg ringte opp med en gang jeg dro derfra. Og snakket med hele veien til busstoppet. Stolte ikke på denne fyren i det hele tatt. Etter denne opplevelsen fikk jeg helt avsmak av å gå på bar alene. Jeg vurderte å si at jeg har kjæreste, og bare gå eller flytte på meg. Jeg kan kanskje legge litt skylden på meg selv, fordi jeg valgte å ikke flytte på meg. Er det greit å si at «jeg er ikke interessert» eller «jeg har kjæreste» hvis en mann kommer bort for å prate? Altså i startfasen? Selv om jeg går på bar alene, er jeg ikke ute etter kjæreste. De fleste er greie og respekterer mine grenser, men så er det disse ubehagelige opplevelsene som setter seg. Ikke for å skryte, men jeg er ganske attraktiv, noe jeg slettes ikke var som tidlig ungdom (er i midten av 20-årene nå). Får ofte blikk av andre menn. Jeg vurderer framover å si at jeg er opptatt, selv om jeg ikke er det. Eller jeg har et ekstra godt øye til en fyr, uten at han vet det - og jeg vet han er interessert. Anonymkode: fd840...3aa Skrive et så langt tulleinnlegg,for å avslutte hele innlegget med selvskryt. Du virker som ei veldig få hadde giddi å sjekka opp. Folk som skriver selvskryt om eget utseende er som regel lite attraktive i menns øyne. Anonymkode: 0e909...c9b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #19 Skrevet 23. januar 2022 Dette høres jo ut som en helt ordinær opplevelse som kvinne på et utested. 🤷♀️🤔 TS, du bør lære deg å avvise menn først som sist, spesielt dersom du har tenkt til å fortsette å frekventere utesteder på nattestid. 🤷♀️ Å reise seg og gå er et bra sted å begynne. Anonymkode: 0b7bb...b20
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #20 Skrevet 23. januar 2022 Det mest oppsiktsvekkende her er at TS har gått på et utested «hundre ganger før» uten tidligere å bli snakket til av menn. 🤔🤷♀️ Anonymkode: 0b7bb...b20 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå