Gå til innhold

Jeg trives som alkoholiker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå koser jeg meg med en deilig Riesling (link under). Senere i kveld skal jeg drikke med venner.

Mens du skal vel fortsette å surmule her inne, og leke moralpoliti? Kos deg 😀

https://www.vivino.com/US/en/hexamer-meddersheimer-rheingrafenberg-riesling-spatlese-trocken/w/1100873

Anonymkode: 39d49...7bd

Ok. Jeg koser meg med en Chateau du moulin etter at jeg akkurat har fortøyd båten  Hva er poenget? Koser meg Max jeg. Fortsatt ikke alkoholiker da.

https://www.vivino.com/US-CA/en/chateau-du-moulin-rouge-haut-medoc-haut-medoc/w/1574591?ref=nav-search

Anonymkode: 6c563...226

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også alkoholiker. Men trives faktisk best med å drikke alene. Mye. Gir en fantastisk følelse. Kall meg tragisk, men plager ingen

Anonymkode: c7a6d...d66

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er også alkoholiker. Men trives faktisk best med å drikke alene. Mye. Gir en fantastisk følelse. Kall meg tragisk, men plager ingen

Anonymkode: c7a6d...d66

Jeg drikker 2 dager i uka, og blir ofte rimelig full. Jeg kaller meg ikke alkoholiker.

Enig i det du sier.

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil"

Anonymkode: 39d49...7bd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor ofte drikke du da? Tenker at hyppighet har mye og si. 

Det som forundrer meg er hvordan folk greier å drikke mye og ofte. Jeg er død av fyllesyke i 2 dager etter en ordentlig fest. Jeg blir så forferdelig dårlig. Drikker derfor sjeldent, orker ikke å utsette meg for den smerten. Jeg hadde nok aldri greid meg som alkoholiker 😅

Anonymkode: ff359...c2b

Hvis du begynner tidlig å drikke og slutter tidlig å drikke (kl 20) samt drikker masse i løpet av natten så sover du av deg det meste av fyllesyken. Pluss at når man er godt vant med alkoholen så blir man mindre fyllesyk. 

Du hadde klart det hvis du "ville". 😁 

Jeg drikker store mengder selv, og jeg vil ut av det, men det er ventetid på behandling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt. Men er både sosial og har det gøy. Aldri dårlig dager derpå, og helsa er jo god da jeg slipper alkohol. 
folk får gjøre som de vil

Anonymkode: e116c...9fb

Ja dette innlegget var jo nyttig?

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er IKKE "helt normalt" å drikke så mye hver eneste helg, som det 3ad, fortalte at hun gjør. Det har bikket over i et alkoholproblem, periodedranker.

Anonym 3ad innrømmer det til og med selv, at hun nok har et slikt problem. Og måten hun skriver på viser tydelig avhengigheten - hun elsker alkohol, gleder seg til helgene pga. at hun da skal drikke alkohol, drikker mer pr. uke enn anbefalt, føler alkoholen gir henne glede.

Og apropo anbefalt mengde alkohol pr. uke. Det som har vært anbefalingene siste årene har vist seg å være for høyt. Skadene og risikoen for helseskader pga. alkohol starter fra man begynner å drikke. Dessuten, anonym 3ad drikker så stor mengde på et par dager i helgen, at det er de dagene regnes som storforbruk av alkohol - som igjen er den farligste måten å drikke på.

Å kose seg med et glass eller to til mat i helgene, det er kanskje normalt. Det er på ingen måte normalt å hver eneste helg drikke mer enn maks anbefalt ukesdose. Et så stort inntak av alkohol gir stor risiko for alvorlig helseskade.

Du trenger ikke like det. Du trenger ikke være enig. Det endrer likevel ikke fakta.

Anonymkode: 643ff...bf6

Hvem har gitt deg retten til å definere fakta?

Jeg synes du hører til det store antallet hysteriske bedrevitere her som hyler når noen tar seg en øl. Jeg kan vel være enig med de som sier at du selvfølgelig ikke er periodedranker bare fordi du drikker vin i helgene eller gleder deg til et glass vin eller en kald øl når arbeidsuka er over. Alkoholiker er du hvis du opplever så mye negative konsekvenser av drikking at det går ut over funksjonen. Det er ikke noe problem i det hele tatt for vedkommende du siterer. Jeg synes vedkommende har et helt normalt alkoholkonsum. 

At alkoholen gir henne glede er altså et problem i dine øyne? Vet du hva en fest er, og poenget med det?

Endret av isw
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
isw skrev (9 minutter siden):

Hvem har gitt deg retten til å definere fakta?

Jeg synes du hører til det store antallet hysteriske bedrevitere her som hyler når noen tar seg en øl. Jeg kan vel være enig med de som sier at du selvfølgelig ikke er periodedranker bare fordi du drikker vin i helgene eller gleder deg til et glass vin eller en kald øl når arbeidsuka er over. Alkoholiker er du hvis du opplever så mye negative konsekvenser av drikking at det går ut over funksjonen. Det er ikke noe problem i det hele tatt for vedkommende du siterer. Jeg synes vedkommende har et helt normalt alkoholkonsum. 

At alkoholen gir henne glede er altså et problem i dine øyne? Vet du hva en fest er, og poenget med det?

Det er ikke jeg som definerer fakta - det er forskere i inn- og utland som har kommet frem til at det er større helserisiko forbundet med inntak av alkohol enn tidligere antatt, og at tidligere anbefalinger for hvor mye man maks bør drikke på en uke er satt for høyt. Videre er det også vist at det å samle alkoholinntaket øker risiko. Og også at inntak av fem enheter eller mer pr. gang øker risikoen ytterligere.

Alkohol i de mengdene som beskrevet ER et problem for kroppen til vedkommende. Det skader henne. Men når hun selv oppfatter skaden, da vil en del av helseproblemene være irreversible.

Når man går hele uken og gleder seg til å drikke, og man drikker mye hver helg, og man føler at alkoholen gir glede i seg selv, og man inntar så store mengder at det er betydelig risiko for alvorlig alkoholrelatert helseskade - da ER det et alkoholproblem. Om hun ikke merker det nå betyr ikke at det ikke allerede er et betydelig problem for hennes kropp.

Jeg var forøvrig på fest fredag, kjempehyggelig, hadde det utrolig artig. Drakk litt i underkant av tre enheter alkohol. Men jeg hadde hatt det akkurat like morsomt om jeg hadde vært helt edru. Om man ikke greier å kjenne glede og ha det moro på fest uten alkohol, da er det i seg selv et problematisk forhold til alkohol, når man drikker for store mengder.

Igjen - jeg uttaler meg ut fra fakta som nyere forskning har dokumentert. Lett tilgjengelig med et enkelt nettsøk, om du er interessert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er ikke jeg som definerer fakta - det er forskere i inn- og utland som har kommet frem til at det er større helserisiko forbundet med inntak av alkohol enn tidligere antatt, og at tidligere anbefalinger for hvor mye man maks bør drikke på en uke er satt for høyt. Videre er det også vist at det å samle alkoholinntaket øker risiko. Og også at inntak av fem enheter eller mer pr. gang øker risikoen ytterligere.

Alkohol i de mengdene som beskrevet ER et problem for kroppen til vedkommende. Det skader henne. Men når hun selv oppfatter skaden, da vil en del av helseproblemene være irreversible.

Når man går hele uken og gleder seg til å drikke, og man drikker mye hver helg, og man føler at alkoholen gir glede i seg selv, og man inntar så store mengder at det er betydelig risiko for alvorlig alkoholrelatert helseskade - da ER det et alkoholproblem. Om hun ikke merker det nå betyr ikke at det ikke allerede er et betydelig problem for hennes kropp.

Jeg var forøvrig på fest fredag, kjempehyggelig, hadde det utrolig artig. Drakk litt i underkant av tre enheter alkohol. Men jeg hadde hatt det akkurat like morsomt om jeg hadde vært helt edru. Om man ikke greier å kjenne glede og ha det moro på fest uten alkohol, da er det i seg selv et problematisk forhold til alkohol, når man drikker for store mengder.

Igjen - jeg uttaler meg ut fra fakta som nyere forskning har dokumentert. Lett tilgjengelig med et enkelt nettsøk, om du er interessert.

Man har ikke et problematisk forhold til alkohol fordi man ser fram til å slappe av med det når det er helg eller at man føler behov for å drikke litt på fest. 

Da vanner du veldig ut begrepet problematisk forhold til alkohol. Det er isåfall jævlig mange i Norge som har et problematisk forhold til alkohol. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også trivdes som alkoholiker, den deilig følelsen av å være beruset, avslappet, fri.. Helt til jeg ikke gjorde det lenger, og spor av alkoholforbruket tok sin plass.

Anonymkode: 078fc...013

Skrevet (endret)

Det viktigste er at man trives. Og ikke skader andre med forbruket sitt.

Personlig syns jeg alkohol blir stadig vanskeligere å drikke mye av. Jeg liker å ha lange perioder uten en eneste dråpe alkohol, gjerne 1-3 mnd av gangen. Gevinsten av treningen blir enormt mye større (jeg liker å løpe).

Når jeg først drikker er det KUN i helger, selv om det er i sommerferien. Og da maks 4-5 halvlitere pr. kveld. For noen år tilbake drakk jeg mer og oftere.

Skal bli så godt som total avholds med årene. Men er veldig glad i øl, så det blir tøft.

Endret av DelvisPresley
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også. Det er det eneste som får meg til å føle meg normal med min autisme. 

Anonymkode: bab1c...6e8

Skrevet (endret)

Dette er ikke spesielt, du er en helt vanlig alkoholiker å det er mange hundretusen her i landet. 

Endret av Andrine&
Skrevet

Jeg trives også som alkoholiker. Drikker øl, vin og cider hver dag. Får jeg abstinenser må jeg slite meg gjennom en hvit dag. Skal slutte om jeg får meg en jobb eller en kjæreste jeg liker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er oppvokst med alkoholikere rundt meg. Her kommer ikke en pekepinn. Jeg synes det er kjempefint at du er ærlig. Hurra for deg. 

• 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: f9433...257

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 16.13):

Jeg også. Det er det eneste som får meg til å føle meg normal med min autisme. 

Anonymkode: bab1c...6e8

Kjenner meg igjen… Jeg fungerer ikke rundt folk i sosiale sammenkomster nesten, har også autisme. Da er alkoholen nesten som medisin

Anonymkode: f9433...257

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 12.57):

Jeg også trivdes som alkoholiker, den deilig følelsen av å være beruset, avslappet, fri.. Helt til jeg ikke gjorde det lenger, og spor av alkoholforbruket tok sin plass.

Anonymkode: 078fc...013

Hvilke spor tenker du på?

Anonymkode: b71ae...e88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 17.35):

Var som om jeg skulle skrevet det selv, bare at jeg drikker sikkert mer enn deg. Drikker hver dag, ofte flere dager på rad. Alt fra 6-9 halvlitere. Mer i helgene. Klarer ikke stoppe før jeg kjenner rusen godt. Trives egentlig slik men samtidig har det eskalert mye de siste to årene og tenker jo at det vil slå tilbake en dag.. Prøver innimellom å kutte ned på mengden men det går bare ikke. Har egentlig gitt litt opp.. Livet uten alkohol blir bare for vanskelig.

Kvinne 26

Anonymkode: d71e9...02a

Har du prøvd Naltrekson? Det virkelig reddet meg! Det kuttet alkoholsuget helt. 

Anonymkode: f61a6...08d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt mens nettverket fortsatt gidder.

Anonymkode: 15dd5...e65

Skrevet

Lurer på om ts er her enda og kan fortelle hvordan hun har det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...