AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #21 Skrevet 23. januar 2022 Etter to runder med melmidd har jeg alt i plastbokser (SpaceMaker fra Tupperware). Da unngår jeg at insekter sprer seg, og jeg slipper å kaste mer enn absolutt nødvendig hvis det viser seg at jeg har fått noe i hus. Jeg unngår også å kjøpe mel i en av butikkene her i bygda, for begge gangene jeg fikk melmidd var melet kjøpt der. Anonymkode: ada96...28e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #22 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 21.26): Etter to runder med melmidd har jeg alt i plastbokser (SpaceMaker fra Tupperware). Da unngår jeg at insekter sprer seg, og jeg slipper å kaste mer enn absolutt nødvendig hvis det viser seg at jeg har fått noe i hus. Jeg unngår også å kjøpe mel i en av butikkene her i bygda, for begge gangene jeg fikk melmidd var melet kjøpt der. Anonymkode: ada96...28e Smart Anonymkode: b4397...bff
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #23 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.37): Bare har posen som den er åpen Har posen som den er og bruker klips for å lukke Har melet over i lukket beholder Har plastpose rundt melet ? Og har du noen gang hatt insekter i melet? Anonymkode: b4397...bff Har alltid papir posen med mel i en plast pose knyttet godt sammen. Har opplevd små , bittesmå insekter rundt på melposen før og mamma hadde insekter i melet, så tar ikke sjangsen. Anonymkode: 06749...a39
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #24 Skrevet 5. februar 2022 Har høye beholdere i plast, så alt av melprodukter helles over. Etter en runde med melbiller. Har gjort tilsvarende med frø, linser, med mer. Da jeg lager mye mat, og opplevde at dette le mye mer oversiktlig. Nå slipper jeg å plutselig ha tre pakker med linfrø, og to med sukker. Da jeg i stedet etterfyller beholdere. Og det blir mindre søl i skapet. Anonymkode: 5605d...ba3
skrue Skrevet 5. februar 2022 #25 Skrevet 5. februar 2022 Alt av åpnete poser står i kneppkasser av typen som denne (ikke fullt så høye men samme prinsipp). https://www.biltema.no/hjem/oppbevaring/oppbevaringsbokser/oppbevaringsboks-2000046102 Om det skulle komme en invasjon insekter så holder det seg til kassen og alt kan kastes derfra om nødv. Aldri hatt problemer med siktet hvetemel, er heller mer sammalte varianter som er foretrukket. Har sett melmøll flagre opp fra posene i butikker så det er lurt å sjekke posene når man kommer hjem med dem.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #26 Skrevet 5. februar 2022 Har hvetemel i en gammel Tuppeware boks jeg har arvet etter bestemoren min. Resten av mel i poser jeg knyter. Frø, bønner osv har jeg i gamle «syltetøyglass» omtrent hver gang jeg lurer inn en melpose uten å pakke den inn, løper det melboller i skapet🙄 men mange av billene er ofte i melet fra før, så ikke så lett å bli kvitt alltid. Anonymkode: 77e73...580
Cata Skrevet 5. februar 2022 #27 Skrevet 5. februar 2022 Har aldri hatt insekter i melet men bruker stort sett Tupperwarebokser til å ha det i. Før de boksene kom i hus for mange år siden så sto det bare i posene sine.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #29 Skrevet 5. februar 2022 Cata skrev (1 time siden): Har aldri hatt insekter i melet men bruker stort sett Tupperwarebokser til å ha det i. Før de boksene kom i hus for mange år siden så sto det bare i posene sine. Jeg hadde på 12 år som ivrig baker aldri opplevd melbiller. Og har heller ikke opplevd det etter at jeg gikk over til bokser. Men en runde, der jeg til slutt kastet absolutt alt av tørrvarer, skrubbet ned skapene, og lot det stå tomt i en uke, var nok til at det nå er beholdere på alt. Anonymkode: 5605d...ba3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå