Gå til innhold

Ditt BESTE, men ENKLE tips til bedre helse:

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg gjør for helsa er: 

1. Trener flere ganger i uka, både kondisjon og styrke. 

2. Jeg går over alt hvor jeg kan gå. Jeg dropper bil og kollektivt hvis jeg kan gå til et sted jeg skal på rundt 30 min. 

3. Bruker tanntråd HVER kveld og elektrisk tannbørste morgen og kveld. 

4. Bruker ikke nikotin. (Sluttet for 2 år siden) 

5. Har ikke på vekkeklokke om jeg ikke må opp til noe. 

6. Fjerner sminken hver kveld og Bruker fuktighetskrem. 

7. Spiser sunt og næringsrikt. 

8. Drikker nok vann. 

9. Skeier ut i helger med både alkohol om det er lagt opp for det (det er langt ifra hver helg), is, pizza eller hva enn jeg vil ha. (Dette for den psykiske helsa/livsglede) 

10. Skrubber kropp og ansikt. 

11. D-vit. Omega-3 og c-vit brustbl med kollegen og litt forskjellige flotte greier. 

12. Tar en Airflow hos tannlegen en gang i året ca. 

13. Slapper en del av på soffan med noe gøy på tv for avkobling. 

Anonymkode: 933a3...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå ned i stilling på jobb så du har tid til å spise, sove og trene skikkelig. Det er så verdt det!

Anonymkode: ef851...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Spis frukt eller grønnsaker på slutten av et måltid (spesielt frokost) så holder man seg mett lenger. Dette reddet meg før hjemmekontor-tiden hvor jeg alltid sultet ihjel 1 time før lunsjpausen. :lol:

- Har alltid et glass vann stående i nærheten for da drikker jeg automatisk uten å tenke på det. Lett å få i seg nok da!

- Tar D-vitamin i vinterhalvåret

- Venter jeg på tog e.l. så går jeg frem og tilbake på parrongen i stedet for å sitte/stå og vente.

- Utfordret typen til å være fri for godis, chips, fastfood, brus osv bortsett fra på lørdager frem til utgangen av februar. Hvis vi skeier ut skal vi sette penger på en konto. Hjelper med litt konkurranse-instinkt.

- Trener hver dag. Og med det mener jeg at hvis jeg absolutt ikke har energi eller lyst så prøver jeg likevel og gir meg heller når jeg absolutt ikke orker mer eller ikke får det til - fordi all bevegelse er bedre enn ingenting. Så å prøve er bedre enn å ikke prøve.

- Har stillesittende jobb, så hver time reiser jeg meg opp og beveger meg litt. Typ, henter noe å drikke eller går en liten runde. Har fitbit, så det er lett å huske da den vibrerer 10 på hver time hvis jeg ikke har gått 250 skritt ila timen.

- Te med melk og honning gjør meg søvnig på kvelden om jeg ikke er trøtt når jeg burde gå å legge meg. Ikke sånn veldig, men avslappet nok til at jeg klarer å sovne (most of the time anyway). Te metter også, så hender jeg drikker det før jeg legger meg for å ikke legge meg sulten eller spise for nærme sengetid også.

- Setter meg som mål å stå og bevege meg evt gjøre noen øvelser i minst én episode med en eller annen serie jeg ser på i øyeblikket. Så jeg ikke blir sittende for lenge av gangen (kan jo fort gå flere timer på sofaen når man er sliten).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få nok søvn.

Spis nok og sunt.

Mer bevegelse. Trening trenger ikke være kjipt eller hardt. 

Mindre sukker. 

Mer gåing. 

Sykle til jobb? 

Anonymkode: 4fb2e...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Ikke spis mellom måltider. Få nok søvn. Ta trappene, ikke heisen.

Å drikke masse vann bare for å drikke, er det null poeng i. Det gjør bare at man må tisse hele tida.

Å smøre seg inn med masse krem er heller ikke noe vits (med mindre man har en hudlidelse av noe slag, da bruker man kremer/salver man får av lege). 

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...