Gå til innhold

Slippe kø til gardemoen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal hente noen som lander klokken 16.00 på Gardermoen, når bør jeg senest være der for å slippe kø gjennom Oslo og videre mot Gardermoen? 

Jeg reiser fra Drammen. Holder det at jeg er der 15.00 eller bør jeg reise enda tidligere? 

Mulig merkelig spørsmål, men jeg hater kø og det gjør meg i så vanvittig dårlig humør så jeg vil heller sitte en time med YouTube på flyplassen enn å kjøre i det 😂😂

Anonymkode: 2a80c...c6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdag eller helg? Om det ikke er trafikk tar det ca en time.

På en hverdag er det mye trafikk gjennom Oslo mellom 15 og 16, så om du ikke har noe mot Youtube i bilen ville jeg kjørt i allefall en halvtime før.

Anonymkode: d07ec...73b

Skrevet

Det er både raskere og billigere å ta flytoget.

Anonymkode: 20c62...fc9

• Liker 2
Skrevet

Det er verst mulige tidspunkt. Du blir risikerer å bli sittende i kø både på vei til Gardermoen og på vei tilbake til Drammen igjen. Har du vurdert Flytoget? Om du benytter deg av hentebillett reiser du tur/retur på samme billett og det er sannsynligvis billigere enn å kjøre tur/retur (bensin, bompenger, parkering +++ blir det penger av). Raskere er det helt sikkert. https://flytoget.no/reiseinformasjon/billetter-og-priser/hentebillett/

Anonymkode: b59a7...698

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hverdag eller helg? Om det ikke er trafikk tar det ca en time.

På en hverdag er det mye trafikk gjennom Oslo mellom 15 og 16, så om du ikke har noe mot Youtube i bilen ville jeg kjørt i allefall en halvtime før.

Anonymkode: d07ec...73b

Vet hvor lang tid det ca tar, var mer sånn når er det kø 😂 så jeg bør være ute av Oslo og på vei til Gardermoen rundt 15.00? 

Skal ikke tilbake til Drammen, men videre mot Lillehammer. Så tog utgår desverre. 

Skrevet

Er på mandag, så hverdag! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis jeg skal hente noen som lander klokken 16.00 på Gardermoen, når bør jeg senest være der for å slippe kø gjennom Oslo og videre mot Gardermoen? 

Jeg reiser fra Drammen. Holder det at jeg er der 15.00 eller bør jeg reise enda tidligere? 

Mulig merkelig spørsmål, men jeg hater kø og det gjør meg i så vanvittig dårlig humør så jeg vil heller sitte en time med YouTube på flyplassen enn å kjøre i det 😂😂

Har du vurdert å kjøre over Jevnaker? Kun 5km lenger, i kjøretid tar det ca 50 min lenger når det ikke er rushtid gjennom Oslo. Havner du mitt i rushen kan det fort hende du bruker lenger tid på å kjøre gjennom Oslo enn å kjøre via Jevnaker.

Skrevet
Kjetil E skrev (8 timer siden):

Har du vurdert å kjøre over Jevnaker? Kun 5km lenger, i kjøretid tar det ca 50 min lenger når det ikke er rushtid gjennom Oslo. Havner du mitt i rushen kan det fort hende du bruker lenger tid på å kjøre gjennom Oslo enn å kjøre via Jevnaker.

Kan vurdere det ja, problemet mitt er at jeg hater kø 😂 

Er det mye kø fra Oslo til Gardermoen i 15 tiden eller er det ok etter Lillestrøm f.eks?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan vurdere det ja, problemet mitt er at jeg hater kø 😂 

Er det mye kø fra Oslo til Gardermoen i 15 tiden eller er det ok etter Lillestrøm f.eks?

Kjenner ikke eksakt hvordan køen er nordover fra Oslo. (Bor i Bærum). Men at det vil være kø og stor trafikk gjennom Oslo på den tiden er sikkert.

Men kjører du opp Lierdalen til Sylling og videre nordover langs Tyrifjorden og via Klekken til Jevnaker, Grua og over til Gardermoen. Så unngår du alt av kø. Og ikke så mye lenger i km.

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er både raskere og billigere å ta flytoget.

Anonymkode: 20c62...fc9

Det er ikke alltid, og ikke relevant i denne situasjonen. Forstår deg godt ts 😂

Tror ikke det finnes noen som liker å sitte i bilkø. Det er kjedelig.

Gjest Blondie65
Skrevet

Med mindre dette er et barn eller en person som er svært dårlig til beins eller ute av stand til å ta seg frem gjennom OSL på egen hånd unngår du mye av køen ved å hente dem på jernbanestasjonen i Drammen. 

Skrevet
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Med mindre dette er et barn eller en person som er svært dårlig til beins eller ute av stand til å ta seg frem gjennom OSL på egen hånd unngår du mye av køen ved å hente dem på jernbanestasjonen i Drammen. 

De skal til Lillehammer

Anonymkode: 549c5...1d7

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring (fra før korona, da jeg jobbet der) er at det pleier å tette seg til ved Hvam rett over kl 15. Så hvis du passerer Hvam innen kl 15 burde det gå fint. 

Anonymkode: 07b79...845

Gjest Blondie65
Skrevet

Altså å kjøre til Oslo på det tidspunktet ... Det må bli kø og det blir det også nordover.

Skrevet

Kommer vedkommende fra utlandet? Da kan det fort bli noen timers venting i testkø også.

Anonymkode: 00186...d8a

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du er forbi Skedsmokorset innen 15.30 er du safe. Du blir ikke alene på veien, men saktegående kø slipper du. Vær enda en halv time tidligere og du kan velge ditt eget tempo.

Anonymkode: ef5b9...691

Skrevet

Vi skal MOT Lillehammer, vi skal ikke være i Lillehammer sentrum. Jeg er klar over at tog finnes og at det ikke er rushtrafikk på toget. Vi skal på hyttetur og er helt avhengig av bil for å komme dit. Tog er ikke aktuelt, så den løsningen utgår. 

Ellers takk for svar. Jeg tenker jeg kjører slik at jeg er på Gardermoen 15.00, så tar jeg med nettbrettet mitt. Da vil jeg være ute av Oslo 14.30, og det holder vel. 😊

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi skal MOT Lillehammer, vi skal ikke være i Lillehammer sentrum. Jeg er klar over at tog finnes og at det ikke er rushtrafikk på toget. Vi skal på hyttetur og er helt avhengig av bil for å komme dit. Tog er ikke aktuelt, så den løsningen utgår. 

Ellers takk for svar. Jeg tenker jeg kjører slik at jeg er på Gardermoen 15.00, så tar jeg med nettbrettet mitt. Da vil jeg være ute av Oslo 14.30, og det holder vel. 😊

Såfremt det ikke har skjedd noe, går det fint å passere Hvam og Skedsmo uten kø før kl 15. 

Skrevet

Dårlig vær kombinert med rushtrafikk og lange køer er ikke optimalt, spesielt ikke på mandager. 

Hent dem på Drammen togstasjon og derfra kjør til Lillehammer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...