AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har så vondt i ryggen spesielt nede i korsryggen. Hver eneste dag må jeg trene ryggen med styrkeøvelser fordi det er edet eneste som hjelper. Gjør jeg ikke det en eneste dag så merker jeg det på ryggen hver dag. Jeg går tur i tre timer hver dag også. Men har alik ell vondt. Er det meninga at man må ta styrkeøvelser på rygg hver eneste dag? Gjør alle mennesker det? Er det vanlig? Jeg trodde det ikke var vanlig men jeg tar sikkert feil. Anonymkode: d5445...b2a
Danseskjørt Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Jeg lurer på det samme. Har selv vondt i korsryggen, merker god effekt av styrketrening, men trener ikke hver dag.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Jeg må og gjøre litt øvelser, og tøye, hver dag. Hvor gamle er dere? Har inntrykk av at det ikke er så vanlig å måtte gjøre det hver dag i min alder. Er 38. Anonymkode: 449dd...7dc
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 Er 31, våkner med vond korsrygg hver morgen. Prøver å gjøre litt øvelser. Har begynt å gå til fysioterapeut, håper på litt varig bedring Anonymkode: 33a4f...0a6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #5 Skrevet 22. januar 2022 Er 32 år og sliter med det samme. Er ikke aktuelt å trene hver dag lenger, så har innfunnet meg med at jeg må leve med det. Blir det for ille har jeg no opiater jeg kan ta i korte perioder (fått av lege selvsagt) Anonymkode: a6b24...9bc
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #6 Skrevet 22. januar 2022 Jeg gjør styrkeøvelser og tøyer ryggen i tillegg til å gå turer 1-2 t daglig. Det hjelper der og da men våkner like ille dagen etter. Er 40 og har hatt det sånn siste fem åra. Anonymkode: dd00d...bae
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Jeg har hatt ryggplager hele livet, men det går opp og ned i perioder. Det kan jo være en begynnende skiveutglidning du har? Du får bare holde det i sjakk så lenge du klarer og krysse fingrene for at det ikke blir verre, men gir seg etter hvert. Anonymkode: 540bd...fde
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 Hvor lenge har det vært sånn og hvor lenge har du trent? Jeg kan komme unna med å trene en gang i uken nå, men det tok et års tid å bli smertefri. Pass på at du ikke trener så mye at du irriterer ryggen, det kan også bli for mye av det gode. Anonymkode: 3f35b...278
Taluno Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Hvor lenge har du gjort øvelser? Hvor lenge har du hatt vondt?Og hvem har hjulpet deg finne fram til øvelsene? Hvordan jobb har du? Sitter du riktig når du sitter med pc eller i sofa? Hvordan er senga? Jeg må trene 1-2 dager i uka, med øvelser fra fysioterapeut og naprapat, og har behandling 5-6 ganger i året. Nå er jeg i fysisk jobb, som gjør at korsryggen er mye bedre, jeg blir betraktelig verre av stillesittende jobb. Jeg merket også at ryggen virket mer uthvilt på morgen etter jeg kjøpte ny overmannet.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 Har en nabo som har vært sykemeldt i 4 måneder pga ryggen. Men han sitter bare hjemme. Eneste aktivitet er det han gjør hjemme. Han skal egentlig trene hos fysio, men han orker bare ett par ganger i måneden. Ryggen har ikke blitt bedre i sykemelding perioden. Jeg prøver å få han med på tur av og til. Men sier nei. Han har kols og blir andpusten bare av en rusle tur. Anonymkode: 88ef3...b7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå