AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 På en av avdelingene på jobben min, er det generelt mye negativitet og klaging. Jeg er ikke en del av denne avdelingen, men samarbeider en del med dem og lederen deres. Lederen deres får mye kritikk, både direkte, og kanskje enda verre: på møter han ikke er med på, men blir fortalt om i etterkant. Sannsynligvis er det også mye baksnakking. Jeg på min side synes denne lederen både er flink og hyggelig, så jeg synes kritikken er urettferdig. Lederen har fortalt meg at han synes det er tøft å stå i dette, spesielt det som foregår når han ikke er der. Jeg får lyst til å støtt og "forsvare" ham, men vet ikke hvordan. Og jeg er vel også litt redd for å havne i konflikt med de andre. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 1e6e2...642
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Som leder ville jeg kalt inn til en metakommunikativ samtale. Anonymkode: 437e0...9cb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #3 Skrevet 24. januar 2022 Jeg ville holdt meg langt unna. Har lederen tatt til seg hva som blir sagt? Når personalet er misfornøyd med leder er det noe som skurrer. Dette må lederen ta tak i. "Alle" vet tydeligvis hva som skjer. Leder kan enten hente inn hjelp utenfra eller ta inn over seg hva de ansatte klager over og endre de forholdene som har gjort at situasjonen har oppstått. Var jeg denne lederen hadde jeg søkt ny jobb. Dette er en håpløs situasjon. Du bør holde deg unna om du ikke ønsker å bli den neste hakkekyllingen. Anonymkode: 56809...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå