Gå til innhold

Klage på bjeffing til sameiet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!
Det er en hund i naboleiligheten som bjeffer noe hinsides. Mistenker at dette skjer i forbindelse med at eier går ut, for jeg har tatt en tur i gangen de har inngangsdøren sin i, og det er ingen som hysjer på den der den står på andre sida av døra og hyler. Det er greit å sende inn klage på sånt, vel? Det er ikke meningen at jeg skal høre på en hylende hund mens eier er borte? Synes dere med hund at dette er greit? Jeg har selvfølgelig ikke dyr selv, så kan ikke sette meg i eiers situasjon.

En slektning hadde samme problem i sin blokk. Han ble gal til slutt. Ingen i blokka ville si noe for ikke å lage dårlig stemning, men da én tok initiativ var det mange som var plaget med denne hunden. Det ordnet seg ved at eier av hunden nå alltid tar den med seg ut. I alle fall står den ikke å bjeffer til forstyrrelse for andre lenger.

Noen som har vært i lignende situasjon? Helt greit for meg at de som ønsker har dyr, men det er fint om vi som ikke har dyr, slipper å plages av dem.

Anonymkode: a3701...2a2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her. Og ja, jeg sier i fra. Dessverre får ukyndige folk hund. De setter seg ikke inn i hundeholdet. Det er velprøvde teknikker for å ungå sep.angst. Man kan ikke bare forlate hunden og tror at den skal trene seg til dette selv.

Anonymkode: 260ce...07e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme problem her. Og ja, jeg sier i fra. Dessverre får ukyndige folk hund. De setter seg ikke inn i hundeholdet. Det er velprøvde teknikker for å ungå sep.angst. Man kan ikke bare forlate hunden og tror at den skal trene seg til dette selv.

Anonymkode: 260ce...07e

Sier du fra direkte til de som har kjøteren eller til sameiet da? Og hva skjer med problemet når du sier i fra? 
ts. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at folk bosetter seg i blokk og leilighetskomplekser når de skal ha dyr, helt meningsløst og egoistisk.

Anonymkode: 94185...89b

• Liker 4
Skrevet

Jeg går selvfølgelig ut fra at du har snakket med hundeeier, og siden det ikke har endret noe er det innafor å klage, ja. 

Anonymkode: 71504...9e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hund og bor i blokk, jeg har bedt alle naboene mine om å være så snill å si ifra om de hører henne bjeffe eller ule når hun er hjemme alene. Har selv bodd ved siden av hunder som bjeffer/uler og vet hvor slitsomt det er, derfor vil jeg ikke være den naboen selv😂 heldigvis er hun stille når hun er alene, vært ett tilfelle hvor naboene hørte henne, men da hadde alarmen til ene naboen gått og når den sluttet å ule hadde hun gitt seg med bjeffingen. Om man hører ett lite lekebjeff tenker jeg er greit, men ikke slik som du beskriver. Si gjerne ifra til eieren eller styret om det, mest sannsyligvis lider hunden av separasjonsangst eller er utrygg, og vil trenge mer trening og hjelp for å klare seg selv. 

Anonymkode: 20c7b...ce0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke at folk bosetter seg i blokk og leilighetskomplekser når de skal ha dyr, helt meningsløst og egoistisk.

Det kan du si. Jeg skjønner enda mindre at det faktisk er lov. Er steder det ikke er lov med dyrehold, og det skjønner jeg SÅ godt. Skulle ønske det var sånn her også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan du si. Jeg skjønner enda mindre at det faktisk er lov. Er steder det ikke er lov med dyrehold, og det skjønner jeg SÅ godt. Skulle ønske det var sånn her også. 

Samme her. Det er klager til styret hele tiden men det hjelper ingenting for halve styret har jo leilighetene fulle av dyr selv...og er en del av problemet.

• Liker 1
Skrevet

Ulende hunder når eier er borte er ei mare. Bodde i kjeller på et hus, og han som bodde over hadde en hund som ula å bjeffer hele tiden mens eier var borte. Stuene var rett over hverandre. Han som klaget mest var hundeeieren. På min katt som ikke gjorde dem noenting. Den var jo enten inne eller i skogen på andre siden av veien. Så antar han klaget på pus, for å prøve å unngå klage på hunden sin selv. En fyr som forøvrig la seg oppi mye han ikke hadde noe med, men for å skjule sine lyssky aktiviteter ellers fant jeg ut etterhvert 

Anonymkode: b36e4...4cc

• Liker 1
Skrevet

Bare gled dere til korona er over. Da skal alle hundene som er anskaffet de to siste årene være alene hjemme. Det kommer til å bli et helvete.

• Liker 3
Skrevet

Si i det minste ifra til eieren! En lapp på døra/i postkassa er nok om du ikke vil ta det ansikt til ansikt. Man vet jo ikke selv hvordan hunden oppfører seg når den er hjemme alene dersom ingen sier ifra, og det er ikke lett å gjøre noe med et problem man ikke vet er der. :)

Anonymkode: f1682...317

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Si i det minste ifra til eieren! En lapp på døra/i postkassa er nok om du ikke vil ta det ansikt til ansikt. Man vet jo ikke selv hvordan hunden oppfører seg når den er hjemme alene dersom ingen sier ifra, og det er ikke lett å gjøre noe med et problem man ikke vet er der. :)

Anonymkode: f1682...317

Takk for tips til en måte å gjøre det på uten å ringe på der. Skal gjøre dette før jeg tar det til sameiet 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...