Gå til innhold

Påvist svulst - lang ventetid for operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk påvist svulst på skjoldbruskkjertelen, men vevsprøvene som ble tatt ble klassifisert som Bethesta 1, det vil si at de ikke sikkert kunne si om den var ond eller godartet. 

Legen ringte meg og ville ha meg inn til en ny kontroll om fire uker, og så skal den opereres ut innen tre måneder (for så å bli analysert).

Kulen plager meg voldsomt, når jeg spiser og svelger. Dersom jeg hoster brekker jeg meg. Det er så vanvittig ubehagelig at jeg skulle ønske jeg kunne fått den ut raskere. Har gått ned en del i vekt (er slank fra førav), men det er vanskelig å spise. 

Det bekymrer meg også at legene ikke kan svare sikkert på hva det er. Legen sier at hun mistenker ondartet på grunn av størrelse og utseende på ultralyd, men likevel faller jeg ikke under pakkeforløp… rett og slett fordi prøven ikke var sikker.

Hva kan jeg gjøre for å få dette til å gå raskere? 

Håper noen har råd til meg, føler meg både rådløs og fortvilt 😢

Anonymkode: dd325...ab7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ventet ca 3 mnd før jeg ble operert. Men om den plager deg kan du jo be om fjerning på grunnlag av det? Hvis legene hadde vært bekymret hadde de nok tatt den med en gang. 

Anonymkode: e12f1...8d8

Skrevet

Det pleier å stå i innkallingsbrev at du kan ta kontakt dersom du blir verre eller mener at du behøver raskere hjelp. Det kan vel ikke skade å ta en telefon og forklare at du er veldig plaget. Eventuelt sette deg på liste for å bli ringt opp på kort varsel dersom det blir en avlysning.

Anonymkode: 3dc7d...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...