Handful Skrevet 22. januar 2022 #1 Del Skrevet 22. januar 2022 Veldig mange i klassen til barnet har korona nå. Er det meningen da at vi andre bare skal fortsette å sende barna, å få de smittet? Det virker så unaturlig etter å ha prøvd å unngå sykdommen for alt det er verdt så lenge. Er det kunnskap om det er trygt for barn å få omikron, på kort og lang sikt? Kan jeg holde barnet hjemme til den verste smitten i klassen er over? 🙈 (Kjære kritiske kvinneguiden, ha litt tålmodighet med en mor som bare er bekymret for barnet sitt...) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverland Skrevet 22. januar 2022 #2 Del Skrevet 22. januar 2022 Om det er mange smittet, og du er svært bekymret, kan du holde barnet ditt hjemme. Men hvor lenge tenker du da å sette hen i karantene fra skolen? De siste ettersleperne vil kanskje ikke bli smittet før om 14 dager…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 22. januar 2022 Neverland skrev (3 minutter siden): Om det er mange smittet, og du er svært bekymret, kan du holde barnet ditt hjemme. Men hvor lenge tenker du da å sette hen i karantene fra skolen? De siste ettersleperne vil kanskje ikke bli smittet før om 14 dager…? Godt poeng... 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 22. januar 2022 Ok men noen av barna har skyhøy feber og kvalme, mens andre ikke har symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 22. januar 2022 #5 Del Skrevet 22. januar 2022 hvor mange syke elever (og eventuelt ansatte) skal egentlig til før det blir bestemt å stenge hele skolen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 22. januar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 22. januar 2022 StinkySocks skrev (1 minutt siden): hvor mange syke elever (og eventuelt ansatte) skal egentlig til før det blir bestemt å stenge hele skolen da? Godt spørsmål. Hvis mange ansatte blir borte pga sykdom hos seg eller sine, kan det bli interessant fremover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 22. januar 2022 #7 Del Skrevet 22. januar 2022 Går det an å prøve å ta det i FAU eller lignende at man ønsker mer testing? Her ble det delt ut 5 tester til alle barn denne uka, og alle skulle testes hver 3.dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 23. januar 2022 #8 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og latterliggjøring. - Rhodiola, mod. Endret 23. januar 2022 av Rhodiola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 23. januar 2022 #9 Del Skrevet 23. januar 2022 Ja det er sånn reglene er. Det er vel som flere sier lite nyttig å holde de hjemme fordi «problemet» er ikke over raskt, det vil vedvare og være mye smitte der ute lenge fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elumi Skrevet 23. januar 2022 #10 Del Skrevet 23. januar 2022 Ingen klarer å unngå å bli utsatt for smitte nå. Skal vi stenge ned landet i 20 år? Det er mye bedre at alle får omikron nå enn at der kommer en ny variant som er farligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abella Skrevet 23. januar 2022 #11 Del Skrevet 23. januar 2022 Mine ble smittet i denne bølgen. De har absolutt ingen symptomer. Ikke et lite host eller en liten snufs en gang. Jeg tenker det er bra at de ble smittet nå, så får de forhåpentligvis bedre immunforsvar neste gang. Jeg ville vært ekstremt forsiktig med å overføre egen frykt til barna. Uansett hva du føler ville jeg sagt til barnet at dette går helt fint og ikke er farlig. Det er noen mødre som overfører sin frykt til barna her i nabolaget, og de ungene blir dessverre veldig preget av det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 23. januar 2022 #12 Del Skrevet 23. januar 2022 "Alle" uvaksinerte kommer til å bli smittet før eller senere. Jeg jobber i skolen, og de siste ukene har nesten alle elevene på vårt trinn blitt smittet. Ingen har blitt noe særlig syke. Noen har hatt litt vondt i halsen, og noen har hatt litt feber i noen dager. Elevene tester seg hjemme og de som glemmer det, blir testet på skolen på morgenen. Skolene blir ikke stengt pga dette, pga at barna tåler sykdommen godt. I vår kommune har også alle voksne som ønsker det, fått booster dose. Vi lærere som daglig er med smittede elever, har ikke blitt smittet nå, etter at vi har fått den tredje vaksinen. Omikron gir milde sykdomssymptomer, og nå er det den som dominerer. Om et par måneder har forhåpentligvis alle en immunitet, og da kan samfunnet fungere som normalt igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 23. januar 2022 #13 Del Skrevet 23. januar 2022 Samme som tirben her. Jobber i skolen, og veldig mange elever smittet. Det har gått helt fint, ikke hørt om noen som har blitt alvorlig syke. Jeg fikk selv korona, men det har gått bra. Forventet liksom at jeg skulle bli veldig syk, men dette var rimelig puslete greier. Har vært sykere før, med vanlig influensa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 23. januar 2022 #14 Del Skrevet 23. januar 2022 Min 4 åring er syk nå og det er ikke bare en forkjølelse! Høy feber (opp mot 40), kaster opp og klager på hodepine. Ligger rett ut og bare sover hele dagen. Litt hoste, men feber og kvalmen er værste symptomet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucythecat Skrevet 23. januar 2022 #15 Del Skrevet 23. januar 2022 Begge mine var syke nå i helga (11 og 6 år) Ett døgn med feber. Minste var i topp form hele tiden og eldste var veldig sliten og vondt i kroppen. Vi voksne har foreløpig ikke blitt smittet. Men begge to testet de negativt første dag med symptomer. Dagen etter testet de positivt. Etter et døgn var de helt friske igjen. Så hvis barna blir testet hver 3. dag vil det ikke plukke opp mange syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 23. januar 2022 Sermina skrev (1 time siden): Min 4 åring er syk nå og det er ikke bare en forkjølelse! Høy feber (opp mot 40), kaster opp og klager på hodepine. Ligger rett ut og bare sover hele dagen. Litt hoste, men feber og kvalmen er værste symptomet. Sånn syke er flere i klassen til barnet her også. Det er det som gjør at jeg kvier meg for å sende barnet til "løvens hule." Jeg ser poenget deres om immunitet osv såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abella Skrevet 23. januar 2022 #17 Del Skrevet 23. januar 2022 Handful skrev (1 time siden): Sånn syke er flere i klassen til barnet her også. Det er det som gjør at jeg kvier meg for å sende barnet til "løvens hule." Jeg ser poenget deres om immunitet osv såklart. Hvordan kom du deg gjennom barnehagen? Den er jo full av sykdommer som er mye mer alvorlig. RS-virus, vannkopper, ulike barnesykdommer, influensa osv osv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 23. januar 2022 #18 Del Skrevet 23. januar 2022 Handful skrev (1 time siden): Sånn syke er flere i klassen til barnet her også. Det er det som gjør at jeg kvier meg for å sende barnet til "løvens hule." Jeg ser poenget deres om immunitet osv såklart. Det er det sykeste han har vært til nå i livet iallefall. Ikke noe gøy! Provoserende med de som sier det bare er en snue 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abella Skrevet 23. januar 2022 #19 Del Skrevet 23. januar 2022 Sermina skrev (1 time siden): Det er det sykeste han har vært til nå i livet iallefall. Ikke noe gøy! Provoserende med de som sier det bare er en snue Du synes det er provoserende at andre har en annen erfaring enn deg? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 23. januar 2022 abella skrev (3 timer siden): Hvordan kom du deg gjennom barnehagen? Den er jo full av sykdommer som er mye mer alvorlig. RS-virus, vannkopper, ulike barnesykdommer, influensa osv osv. Jo takk. Da ene var to hadde mannen kreft, og fikk høy feber noe pasienter på cellegift ikke skal få, da det kan utvikle seg til sepsis. Måtte ha barnepass av svigermor for å bli med til sykehuset, selv om ungen var febersyk. Viste seg å være RS virus og barnet smittet svigermor som også havnet på sykehus. Det var helt vilt. Måtte selvsagt gjennom omgangssyke osv i samme periode. P.S Begge ble friske igjen med tiden, men det var tøft da det stod på. P.S 2 Dere kommer vel ikke til å tro på det, men det er noe jeg har skrevet om før her inne, da det skjedde. ...det har vel blitt sånn at jeg unngår sykdom om jeg kan, i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg