AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #1 Skrevet 22. januar 2022 Har ei søt lita kattunge på 9 mnd (er de kattunger når de er 9 mnd?) her som jeg tenker å begynne og slippe ut til våren. Nå har jeg hatt katter hele livet, men denne gangen gruer jeg meg. Broren hennes på 4 år er en type for seg selv, liker ikke andre folk, holder seg for det meste rett utenfor og er en bekymret type. Så har vi lille frøken dings her som liker action, være der hvor det skjer og ikke redd for noe 😅 Hun kjeder seg inne, det ser vi jo. Leker mye med henne, lufter henne i bånd .. men allikevel. Ser jo for meg at vi slipper henne ut, og aldri ser henne igjen. Nå er hun jo chippet og kastrert, men er mange hannkatter her i området. Og nå høres jeg helt sinnsyk ut, men jeg vil jo ikke at noen skal være slem med henne. Lettere med hannkatter 😆 Anonymkode: f1f4a...f0e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Skrevet 22. januar 2022 Kjøp GPS, så kan du følge med på hvor hun er! Vent helst til hun er rundt 10 mnd. gammel, og vær gjerne med henne ut i starten. Da har hun også en trygghet i deg om hun blir skremt av noe. Anonymkode: db4b7...804 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #3 Skrevet 22. januar 2022 Støtter AB over. Kjøp GPS, den er verdt hver krone. Vi kunne ikke vært foruten, særlig med vår pusefrøken som kan være i overkant nyskjerrig, så vi har faktisk funnet henne i en lukket garasje takket være gps, Anonymkode: 714b6...c96 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #4 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjøp GPS, så kan du følge med på hvor hun er! Vent helst til hun er rundt 10 mnd. gammel, og vær gjerne med henne ut i starten. Da har hun også en trygghet i deg om hun blir skremt av noe. Anonymkode: db4b7...804 Ts skal jo ikke slippe ut før til våren, kattungen er 9 mnd nå, så den rekker jo fort å bli et år 😛 Anonymkode: 714b6...c96 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #5 Skrevet 23. januar 2022 Siden hun er vant til å gå ut med bånd, så er hun nok allerede blitt trygg på å være litt ute. Så at hun forsvinner vil jeg ikke tro. Stedsansen blir bedre jo eldre de er og siden hun har vært ute i bånd så har hun nok fått trent opp denne allerede. Så jeg tror ikke du skal være redd for at hun bare forsvinner. Men selvfølgelig, hun kan jo bli jaget av andre katter. GPS er ikke så dumt forslag. Da kan du følge med. Anonymkode: 6224c...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 Støtter GPS 😊 Merket med navn og nummer. Det er veldig fint at hun er kjent med nærområdet også via turer i bånd. Jeg gjorde det samme, og var ute sammen med henne de første ukene uten bånd mens hun utforsket videre. Min var tøff inne men ble skremt hele tiden av ukjente ting ute, da var det godt å se at hun alltid visste hvilken retning hjemme var. Etterhvert så jeg henne nesten ikke (hun sov til og med ute i blomsterbedet) bortsett fra om natten, da er hun alltid inne. Men i vinter har hun vært mye inne igjen 😊 Anonymkode: 09c5c...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Støtter GPS 😊 Merket med navn og nummer. Det er veldig fint at hun er kjent med nærområdet også via turer i bånd. Jeg gjorde det samme, og var ute sammen med henne de første ukene uten bånd mens hun utforsket videre. Min var tøff inne men ble skremt hele tiden av ukjente ting ute, da var det godt å se at hun alltid visste hvilken retning hjemme var. Etterhvert så jeg henne nesten ikke (hun sov til og med ute i blomsterbedet) bortsett fra om natten, da er hun alltid inne. Men i vinter har hun vært mye inne igjen 😊 Anonymkode: 09c5c...3ec Høres ut som vår pus 😂 fant henne sovende i noe høyt gress ute her i fjor ❤️ Anonymkode: 714b6...c96
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Starte? STARTE med å slippe kattungen ut?! Anonymkode: 55baf...714
Trolltunga Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 GPS tror jeg bare vil gjøre deg opphengt i å vite hvor du har den til en hver tid. Da mi var 16 uker gikk jeg ut i Hagen med henne og satt der med henne. Lot henne utforske under mitt oppsyn. I november ble hun sterilisert og chippet, og etter det slipper jeg henne ut som hun vil. Ser nå at hun holder seg i nærområdet og er trygg på hvor hun bor. Hun er nå ni måneder gammel.
Tvist Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 Trolltunga skrev (6 timer siden): GPS tror jeg bare vil gjøre deg opphengt i å vite hvor du har den til en hver tid. Da mi var 16 uker gikk jeg ut i Hagen med henne og satt der med henne. Lot henne utforske under mitt oppsyn. I november ble hun sterilisert og chippet, og etter det slipper jeg henne ut som hun vil. Ser nå at hun holder seg i nærområdet og er trygg på hvor hun bor. Hun er nå ni måneder gammel. Er jo greit å hente pus om hun blir jaget/går seg vill/går inn i en fremmed bil. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 Skulle SÅ ønske at jeg hadde hatt GPS på min katt. Hun forsvant plutselig før jul, har lett og lett etter henne i snart 2 måneder. Det er fryktelig leit og fortvilende å savne katten sin og ikke ane hvor hun er! 😥 Så det anbefales på det varmeste. Anonymkode: db4b7...804
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 Trolltunga skrev (11 timer siden): GPS tror jeg bare vil gjøre deg opphengt i å vite hvor du har den til en hver tid. Da mi var 16 uker gikk jeg ut i Hagen med henne og satt der med henne. Lot henne utforske under mitt oppsyn. I november ble hun sterilisert og chippet, og etter det slipper jeg henne ut som hun vil. Ser nå at hun holder seg i nærområdet og er trygg på hvor hun bor. Hun er nå ni måneder gammel. Du har ikke hatt det men tror det er sånn? Vi har gps, å den har hjulpet oss med å finne igjen pus når hun har vært innestengt. Vi kjenner katten, vi kjenner hennes rutiner, så derfor vet vi også når vi bør bli bekymret. Anonymkode: 714b6...c96 1
Trolltunga Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikke hatt det men tror det er sånn? Vi har gps, å den har hjulpet oss med å finne igjen pus når hun har vært innestengt. Vi kjenner katten, vi kjenner hennes rutiner, så derfor vet vi også når vi bør bli bekymret. Anonymkode: 714b6...c96 Jeg har aldri hatt, nei, fordi jeg tror jeg ville blitt sittende og stirre på den og bli stressa for om den gikk tom for strøm etc. Her er det klokka, hvor lenge hun har vært ute, som styrer mitt eventuelle bekymringsnivå. Helt supert at det fungerer så bra for dere!
Minya Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 On 1/22/2022 at 10:54 AM, AnonymBruker said: Har ei søt lita kattunge på 9 mnd (er de kattunger når de er 9 mnd?) her som jeg tenker å begynne og slippe ut til våren. Nå har jeg hatt katter hele livet, men denne gangen gruer jeg meg. Broren hennes på 4 år er en type for seg selv, liker ikke andre folk, holder seg for det meste rett utenfor og er en bekymret type. Så har vi lille frøken dings her som liker action, være der hvor det skjer og ikke redd for noe 😅 Hun kjeder seg inne, det ser vi jo. Leker mye med henne, lufter henne i bånd .. men allikevel. Ser jo for meg at vi slipper henne ut, og aldri ser henne igjen. Nå er hun jo chippet og kastrert, men er mange hannkatter her i området. Og nå høres jeg helt sinnsyk ut, men jeg vil jo ikke at noen skal være slem med henne. Lettere med hannkatter 😆 Anonymkode: f1f4a...f0e Det er faktisk større sjanse for at det er motsatt. Kjetter er mye flinkere til å forsvare eget revir, så i gjennomsnitt er det kastrerte monser som får mest juling.
Hurrahei Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Hvilken GPS anbefaler dere? Er det mnd utgifter/abonnement? Hva koster de?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 4 hours ago, Hurrahei said: Hvilken GPS anbefaler dere? Er det mnd utgifter/abonnement? Hva koster de? Fornøyd med Tractive. Den kostet vel rundt 350,- på Elkjøp, betalte 749,- for et års abonnement i mars i fjor. Jo lenger man binder seg for, jo billigere per måned. Sist jeg kjøpte iallfall 😊 Anonymkode: 09c5c...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 Hurrahei skrev (På 26.1.2022 den 11.44): Hvilken GPS anbefaler dere? Er det mnd utgifter/abonnement? Hva koster de? Tractive her å. Den er gull! Anonymkode: 714b6...c96
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Vi er veldig fornøyde med Weenect! 😃 https://www.weenect.com/en/gps-cat-tracker/ Den har lang batteritid og er presis i kartet, kan også lage lyd hvis man vil (veldig kjekt hvis katten har mistet båndet og man sliter med å finne det). Anonymkode: db4b7...804
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #19 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1/25/2022 den 9.46): Starte? STARTE med å slippe kattungen ut?! Anonymkode: 55baf...714 Hva er problemet? Katter skal ikke ut før de er 12mnd, så ja, man STARTER med å slippe de ut i den alderen? Anonymkode: cc4d8...674 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå