Gå til innhold

Lange rolige gåturer og fettforbrenning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann i 30-årene som veier 95 kilo. Kan jeg ta av noen ekstra kilo av disse turene på 2 timer+? 

Har kuttet ned på sjokolade og bakst. Og jogger 2-3 ganger i uken

Anonymkode: 35fb9...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan du. 

Anonymkode: ef25d...621

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt, du forbrenner nok et sted mellom 500-1000 kcal på det, avhengig av farten og om det er ulent terreng.

Om du da inntar færre kalorier enn du bruker vil du mest sannsynlig gå ned i vekt.

Anonymkode: b082b...224

• Liker 1
Skrevet

Du bruker like mange kalorier på å gå som på å løpe en strekning, det tar bare litt lenger tid.

Anonymkode: fbefa...cf5

• Liker 1
Skrevet

Vær forsiktig med joggingen når du er veldig overvektig. Det sliter utrolig mye på knær, hofter og ledd. Rask gåing vil gjøre mye for deg, spesielt i motbakke. Vil bare råde deg om dette fordi jeg selv holdt på å ødelegge knærne mine med jogging når jeg var på mitt tyngste. 

Anonymkode: cf076...aec

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bruker like mange kalorier på å gå som på å løpe en strekning, det tar bare litt lenger tid.

Anonymkode: fbefa...cf5

Tull, man bruker mer energi med høy puls kontra lav puls.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tull, man bruker mer energi med høy puls kontra lav puls.

Det er ikke store forskjellen pr km. Ca 90 kalorier å gå en kilometer ved 95kg og ca 105 kalorier pr kilometer ved jogging.

En på 95 kg som ikke er i toppfom kan fint spasere en 5km tur, men vil mest sannsynlig slite med en 5km løpetur.

Anonymkode: c5164...c37

Skrevet

Du broker nested like mye energi på å gå som å løpe, men du må løpe for å bedre kondis.

Anonymkode: b3d2c...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...