Gå til innhold

Noen med ibs med løs mage?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har ibs med løs mage? Har dere funnet noe som hjelper? Hvordan er symptomene deres og når oppstår de? Er det matvarer dere har funnet ut dere reagerer på? Og matvarer dere fint kan spise? Andre råd eller erfaringer dere kan dele?

Anonymkode: 671e1...0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har IBS med løs mage, har ikke hatt en eneste "fast" avføring på 10 år. 

Har prøvd f.eks melkesyre greire, Visiblin, FODMAP dietter uten at det har fungert. Nå har jeg bare mistet totalt interessen og har godtatt at slik er livet nå. Er ikke plaget med smerter og ubehag, så da fortsetter jeg bare å spise den maten jeg liker osv. 

Anonymkode: 7cda2...8fe

Skrevet

Lever nokså greit med Imodium. Da har jeg noenlunde kontroll.

Anonymkode: e4cba...2f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har IBS med løs mage, har ikke hatt en eneste "fast" avføring på 10 år. 

Har prøvd f.eks melkesyre greire, Visiblin, FODMAP dietter uten at det har fungert. Nå har jeg bare mistet totalt interessen og har godtatt at slik er livet nå. Er ikke plaget med smerter og ubehag, så da fortsetter jeg bare å spise den maten jeg liker osv. 

Anonymkode: 7cda2...8fe

Kan jeg få spørre litt mer om plagene dine? Hvordan avføringen er og hyppighet? Jeg har også løs avføring, men ingen smerter. Jeg plages aller mest av ufullstendig tømming, det at jeg ikke får ut alt når jeg er på do og så kommer det litt og litt hele tiden etterpå. Og siden avføringen er løs så blir det så grisete og det plager meg forferdelig. Jeg kan bli ganske uvel, kvalm og kjenne på et ubehag helt nederst i tarmen, men aldri luftsmerter som mange med ibs plages av

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lever nokså greit med Imodium. Da har jeg noenlunde kontroll.

Anonymkode: e4cba...2f6

Når tar du dem? Jeg har også prøvd imodium, men jeg får litt bivirkninger av dem og synes det er skummelt å ta over tid

Skrevet

Kan ikke spise for fet mat 

kan ikke spise meg for mett 

kan ikke spise for mye laktoseprodukter

kan ikke spise for mye gluten 

dette har gjort at jeg lever relativt normalt. Jeg kan fortsatt ha dårlige dager, men det er på ingen måte slik som det var før. 

Anonymkode: 77b9f...1d4

Skrevet

Jeg bruker imodium daglig og da får jeg mer fast avføring, selv om den fortsatt er løsere enn normalt. Får også mindre magesmerter. Har prøvd å utelate mange matvarer, men utenom melk så finner jeg ingen synder. Vet sånn ca hva jeg kan spise og ikke for å holde det stabilt nok til at dagen er grei.

Anonymkode: b0ea8...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...