AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har startet å jogge og har et spm til dere som er erfarne joggere: hvilken positiv effekt merket dere først når dere startet å jogge? Vektnedgang? Bedre humør? Sterkere kropp? Jeg gleder meg sånn til å merke effekten av joggingen men vet ikke helt hva jeg kan forvente meg Anonymkode: 38351...bc8 1
Bokdamen Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har løpt i et halvår, så overhodet ikke kategori erfaren. Det startet som en del av vektnedgang, men det viser seg at jeg liker å løpe skikkelig godt. Har blitt både sterkere og mer utholdende, og har mer energi i hverdagen. Og så er det gull verdt for å komme seg ut og lufte hjernen når det blir litt mye hjemmekontor Ellers vil jeg tipse om denne trådene, mange nybegynnere og joggeentusiaster: 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har startet å jogge og har et spm til dere som er erfarne joggere: hvilken positiv effekt merket dere først når dere startet å jogge? Vektnedgang? Bedre humør? Sterkere kropp? Jeg gleder meg sånn til å merke effekten av joggingen men vet ikke helt hva jeg kan forvente meg Anonymkode: 38351...bc8 For min del er det overskudd - etter jeg har løpt Føler meg lettere til sinns og gladere, og det er motivasjonen når dørstokkmila er ekstra lang.. Vektnedgang tror jeg ikke det er mange som kjenner på hvis du ikke løper myyye. "Vekt er kosthold og trening er gram" Om du legger inn en rutine med 15 minutter styrke etter løpeturen vil det også være veldig bra for deg. Spesielt knyttet til kjernemusklaturen din. Og veldig avhengig av alder. Er du 20 så blir du sprekere av å trene, og vil se utviklingen over tid. For meg som straks er 50 er det mer vedlikehold treningen bidrar til føler jeg. Blir ikke så mye bedre, men ved å trene så forfaller jeg ikke heller 😆 Og dette med bevegelse blir bare mer viktig jo eldre vi blir. Om vi ønsker en alderdom utenfor stolen... Anonymkode: 61947...ab0
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 I begynnelsen var det bare slitsomt. Jeg var ikke vant med kondisjonstrening og høy puls, og ble utmattet av joggeturene jeg pushet meg gjennom. Etter omtrent to måneder så løsnet det. Så cluet er å ikke gi opp i starten fordi du ikke nødvendigvis merker de positive effektene med en gang. Nå har jeg jogget i 5 år, nesten hver eneste uke. Har deltatt i flere løp, og antall ukentlige km har variert på disse årene. Det jeg har merket: - Mestringsfølelse! Jeg er stolt av meg selv fordi jeg gjør dette for kroppen min. - Mer energi, konsentrasjon - Mindre engstelse og angst - Sterkere kropp. Alt er lettere fysisk. - Noen kilo ned i vekt, men det var aldri noe mål siden jeg allerede var normalvektig - Glede av naturen. Løper kun utendørs, og har i løpet av disse årene blitt oppmerksom på endringer i årstider, hvilke tresorter som befinner meg langs løypene mine og hvordan de skifter fra vinter til høst, dyrene jeg møter på i skogen. - I løpet av pandemien så har det blitt noe som gir enda mer mening når jeg har sittet på hjemmekontor og ikke hatt en like aktiv sosial sfære. - Runners high 😍 Anonymkode: 296a4...6d7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå