AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #1 Skrevet 21. januar 2022 Noen som bare er plaget på ene siden av kroppen? Altså bare plages med feks muskel og annet verk kun på den ene siden? Anonymkode: c6f3b...90b
Ænema Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Nja. Er mest plaget på en side, men det er jeg usikker på om kommer fra fibroen, da jeg også har brudd i rygg, bekkenlåsning. men typ nervesmerter som jeg ofte får i fingre og andre steder på kroppen varierer hvor de er.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 Føler meg så rådvill. Sliter så med mye smerter på venstre side av kroppen (arm, bein flanke, ansikt) og mye forskjellig hodepine. Jeg er så lei og oppgitt, og ikke minst blir jeg redd. Legen tenker nå i baner om jeg kan ha fibro, men når jeg leser om det kan jeg ikke si jeg ser mye likhet 😕 Ts Anonymkode: c6f3b...90b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har bare problemer på høyre side av kroppen. Og hode og ansikt. Har ankolyserende spondylitt, og trigeminus nevralgi. Og mye andre greier som nevropati. Alt kommer pga den autoimmune revmatiske sykdommen ankolyserende spondylitt. (Bekhterev). Anbefaler en annen lege som feks tar mr av riktige steder. Eventuelt privat lege. Man får fort fibro diagnosen når ikke legene gjør skikkelig jobb. Eventuelt begge diagnosene, men alt nytt blir lagt i de her diagnose sekkene, ofte fibroen. Og derfor heller ingen hjelp. Dessverre slik jeg og flere har erfart. Anbefaler å søke opp grupper på face som feks bekhterev siden. Søke og lese om andre som har det som deg. Anonymkode: ecf9c...36c
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 Jeg har tatt mr av hodet for 1 1/2 år siden, den var fin, tatt masse blodprøver som var fine, kiro som jobber med muskler mm som sier musklene mine virker ganske fine nå, kun tatt nevrologiske tester som lege utfører. Er henvist til smerteklinikk, fått godkjent men det er ventetid på opptil 6mnd, så mao jeg får time innen juli. Takk jeg skal sjekke ut den du nevnte. Anonymkode: c6f3b...90b
Ænema Skrevet 21. januar 2022 #6 Skrevet 21. januar 2022 Det er revmatolog som utreder for fibromyalgi. kanskje du skal spørre lege om en henvisning? hen kan også utrede for andre revmatiske sykdommer enn kun fibro.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 Jevnt over så sliter jeg like mye på begge sider men sliter med med skulderen på ene siden og beinet på den andre siden men det er på grunn av skader, tror jeg. Har og masse rare symptomer som bare tilfeldig havnet i fibrokategorien men fastlegen er overbevist om at jeg kommer til å endre opp med et eller annet utenom, at FM bare er tingen inntil det vises på blodprøvene. Han har sagt at det kan ta tiår før det faktisk vises på prøvene. Revmatologen her i byen er ikke helt det store heller så jeg vil helst vente til han går av før jeg tar en ny runde. Problemet med FM er at når du har den diagnosen så slenger de alt av symptomer der så da er du rimelig stuck. Men ta deg en tur til er revmatolog og få deg utredet iallfall. Anonymkode: 030c3...303 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 KrXs skrev (8 minutter siden): Det er revmatolog som utreder for fibromyalgi. kanskje du skal spørre lege om en henvisning? hen kan også utrede for andre revmatiske sykdommer enn kun fibro. Slik jeg forstod det er det en egen lege ved smerteklinikken, som vil gjøre undersøkelser. Har forøvrig tatt revma (usikker hvordan d skrives?) blodprøver. Anonymkode: c6f3b...90b
Ænema Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 ok. jeg har ingen erfaring med smerteklinikk. men jeg fikk min diagnose hos revmatolog. muligens denne legen er utdannet revmatolog og ansatt i smerteklinikken?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 KrXs skrev (5 minutter siden): ok. jeg har ingen erfaring med smerteklinikk. men jeg fikk min diagnose hos revmatolog. muligens denne legen er utdannet revmatolog og ansatt i smerteklinikken? Ikke jeg heller 🙈 Men etter å ha lest på siden dems har de forskjellig leger m.m, så jeg regner med en type utredning, siden jeg har gått med smerter såpass lenge uten å komme noen vei. Men må si vente inntil 6mnd er jo litt kjipt. Samtidig syns jeg at fibro ikke høres riktig ut, mtp at smertene og ubehaget mitt stortsett bare er på venstre side, sett bort i fra hodepinen og ansiksubehaget varierer fra ene siden til andre siden eller over det hele. Anonymkode: c6f3b...90b 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke jeg heller 🙈 Men etter å ha lest på siden dems har de forskjellig leger m.m, så jeg regner med en type utredning, siden jeg har gått med smerter såpass lenge uten å komme noen vei. Men må si vente inntil 6mnd er jo litt kjipt. Samtidig syns jeg at fibro ikke høres riktig ut, mtp at smertene og ubehaget mitt stortsett bare er på venstre side, sett bort i fra hodepinen og ansiksubehaget varierer fra ene siden til andre siden eller over det hele. Anonymkode: c6f3b...90b Hva med trigeminusnevralgi? Jeg har en søster som har både dét og fibro. Anonymkode: 83cbb...ab5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå