BobbySocks Skrevet 21. januar 2022 #1 Del Skrevet 21. januar 2022 78 kg, 163 høy - altså fedme. Klarte å klore meg ned til 75 kg med lavkarbo, så kom jula. Men den som gir seg er en dritt. Jeg må ligge under 1300 kcal per døgn for å gå ned, så det er vanskelig. Dog ikke umulig. Planen er enkel: moderat lavkarbo, under 1300 kcal de fleste dager. Det vil si litt mer enkelte dager, fordi ja, livet. Og så må jeg begynne å trene. I det minste gå 10000 skritt hver dag, men ja, aller helst faktisk trene og. Målet kan jo være to ganger i uka. Som en start. Let’s go! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chailatte Skrevet 21. januar 2022 #2 Del Skrevet 21. januar 2022 Føler med deg. Jeg er 162 og var 66 kg på mitt tyngste. Overvekt altså. De ekstra kiloene la seg ikke pent på meg, desverre. Og det er virkelig ikke lett å ligge 500kcal i underskudd når man er lav. Min redning ble såkalt calorie cycling, varierte mellom 1200-1600 pr dag. 1650kcal er det jeg trenger for å opprettholde vekta (uten trening). Jeg kunne ikke gå lavkarbo-veien, da jeg visste jeg ikke klarte opprettholde den livsstilen resten av livet. Og lavkarbo er jo bare et virkemiddel til å gå i underskudd. Så jeg spiste heller det jeg ville ved å telle kalorier og holde meg til et kaloribudsjett. Tok 8 måneder og har nå oppretthold vekta på 52kg siden Juni ifjor. Spiser godis og junk, men har lært meg moderasjon gjennom telling, til tross for at jeg la telling på hylla da jeg begynte å opprettholde nåværende vekt. Lykke til 🙏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå