Gå til innhold

Blir presset til å gå til psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått en psykolog som jeg har gått til 2-3 ganger og har gjort meg opp en mening om at jeg ikke liker vedkommende eller ønsker å gå der. Dette blir ikke godtatt av den ene eller den andre. Kan jeg tvinges til å gå til et menneske jeg ikke ønsker å prate med???? 

Anonymkode: c6ee1...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare om du tvangsinnlegges.

Du vet at det er forskjell på tvang og press, sant? Folk har lov å presse på alt de vil, men ikke å tvinge deg til noe. 

Anonymkode: 71d48...e94

• Liker 11
Skrevet (endret)

Du bestemmer selv om du vil utnytte tilbudet du har fått. Ønsker du ikke gå, så si ifra at du sier ifra deg plassen. Det er ikke enkelt å bytte psykolog, ikke overalt. 

Du gir lite informasjon i forhold til hvorfor du IKKE liker vedkommende, vil gjerne høre hvorfor. Her er det tydelig to sider av saken, og du høres kanskje ikke så moden og motivert ut når du snakker slik. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare om du tvangsinnlegges.

Du vet at det er forskjell på tvang og press, sant? Folk har lov å presse på alt de vil, men ikke å tvinge deg til noe. 

Det er press de gjør. Jeg vil avslutte men blir ikke hørt. Bla bla. Jeg føler ikke mine meninger betyr noe når de ikke blir akseptert. 

Skrevet
Rosatoast skrev (2 minutter siden):

Du bestemmer selv om du vil utnytte tilbudet du har fått. Ønsker du ikke gå, så si ifra at du sier ifra deg plassen. Det er ikke enkelt å bytte psykolog, ikke overalt. 

Du gir lite informasjon i forhold til hvorfor du IKKE liker vedkommende, vil gjerne høre hvorfor. Her er det tydelig to sider av saken, og du høres kanskje ikke så moden og motivert ut når du snakker slik. 

Jeg liker ikke psykologen. Det er en takfatt dame  med nesehår som bare glor og sier «hmmm ja» og «jasså du» eller «Hmmm jaha sier du det»… på repeat. Dessuten føler jeg ikke at jeg har behov så forstår ikke hvorfor jeg må gå der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg liker ikke psykologen. Det er en takfatt dame  med nesehår som bare glor og sier «hmmm ja» og «jasså du» eller «Hmmm jaha sier du det»… på repeat. Dessuten føler jeg ikke at jeg har behov så forstår ikke hvorfor jeg må gå der. 

Med mindre du er under tvang må du ikke gå dit. Dersom du er under tvang må du ikke fortelle ting, det kan man ikke tvinges til, men man kan tvinges til å stille til timen. 

Anonymkode: a12ee...24d

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du er under tvang må du ikke gå dit. Dersom du er under tvang må du ikke fortelle ting, det kan man ikke tvinges til, men man kan tvinges til å stille til timen. 

Anonymkode: a12ee...24d

Tvang??? Jeg er ikke på sykehus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er det dummeste jeg har hørt. "Hun har nesehår" altså wtf? Hvor gammel er du? Tenkte meg at det var en slik her problemstilling ja. Hvilke diagnose har du? 

Du blir pressa til å gå, fordi de rundt deg mener du tydelig har behov for hjelp. Da betyr det at du muligens ikke evner å se innover, og har ikke noe selvinnsikt. Klart du burde gå til psykologen, men si til psykologen hva du har behov for, si at du har behov for at hun spør deg om ting etc.. 

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du kommet inn hos psykolog med avtale har du absolutt behov for behandling. Psykologene har lange ventelister og tar bare inn de med størst behov. Men du kan prøve å bytte behandler, det er viktig å finne en du klarer å snakke med.

Anonymkode: 21859...da0

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er press de gjør. Jeg vil avslutte men blir ikke hørt. Bla bla. Jeg føler ikke mine meninger betyr noe når de ikke blir akseptert. 

Høres ut som om det er familien som pusher

Anonymkode: 37468...e2f

Skrevet (endret)

Nei, men vet du hva? Da lar du være, da. Så kan psykologen behandle pasienter som er motivert for en endring og du kan fortsette med hva som måtte være din greie. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 20
Skrevet

Nei, men vet du hva? Da lar du være, da. Så kan psykologen behandle pasienter som er motivert for en endring og du kan fortsette med hva som måtte være din greie. 

Ja!!! Men det blir ikke godtatt så det nytter ikke at jeg sier for det har jeg gjort 3 hundre millioner ganger. 

Skrevet (endret)

Send en sms til psykologen og avlys neste time, skriv også at du ikke vil ha videre oppfølging. 

Anonymkode: 00d17...92d

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Skrevet

Ja!!! Men det blir ikke godtatt så det nytter ikke at jeg sier for det har jeg gjort 3 hundre millioner ganger. 

Anonymkode: 44cfb...bf8

Skrevet

Blir ikke godtatt av hvem? NAV? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir ikke godtatt av hvem? NAV? 

De nærmeste! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De nærmeste! 

Er du under 18 år? 

Anonymkode: 8405b...c94

Skrevet

De nærmeste! 

Hva skal de gjøre med det? Er du voksen? Bor du hos foreldrene dine? Uansett, hvis de maser så er det vel fordi de er glad i deg og vil ditt beste. Er du fornøyd med tilværelsen?

Skrevet

Tror muligens jeg hadde vurdert tvang på dannelseskurs før psykolog i dette tilfellet. 

• Liker 12
Skrevet (endret)

ånei det var tragisk da

Endret av hei på deg tulla
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...