Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har adhd og venter barn i februar. Adhd-symptomene har vært vanskelige under graviditeten, men jeg har ikke brukt medisiner. Før jeg ble gravid fulgte jeg periodisk faste som fungerte veldig bra for konsentrasjonen og tankekjøret. Noen som har erfaring med å spise slik mens de fullammer? 

Anonymkode: 7a2a4...313

Skrevet

Hvor lange fasteperioder er det snakk om? Tenker jeg ville prøvd å ha regelmessige måltider og sett an litt. Mange er veldig sultne så det er slitsomt å faste, det er heller ikke anbefalt å faste når man ammer. Men å forlenge nattfasten så du ikke spiser på 12-14 timer er jo ikke ekstremt på noe vis. Får du effekt av det eller må det være lenger?

Anonymkode: df696...b4a

• Liker 1
Skrevet

Har ikke erfaring med faste, men jeg forsøkte en mild lavkarbo mens jeg ammet, og det måtte jeg slutte med, da jeg mistet mye melk. Merket dette veldig fort, så begynte vare å spise mer karbo igjen, og melka kom tilbake igjen. 

Hadde jeg vært deg, ville jeg bare prøvd ut litt, og funnet hva som funker. Men få igang melkeproduksjonen ordentlig først, så etter noen uker begynne å teste litt med ulike spisevinduer. Jeg kan fint droppe frokost og går til 12-13 tiden uten mat, men så spiser jeg alltid kveldsmat nå, så blir kanskje 13 timer max uten mat på meg, og det funker hvertfall bra her. 

Anonymkode: cacc8...a95

Skrevet

Jeg hadde periodisk faste 16:8 de første månedene, uten at det påvirket ammingen. Det var veldig deilig at vi kunne ligge hele formiddagen og kose i sengen, i stedet for å måtte opp og ordne frokost.

Det fungerte desverre ikke når baby begynte å stå opp tidlig og spise fast føde. Jeg klarer ikke å sitte trøtt og prøve å få noen til å spise, uten å selv ta noen biter.

Anonymkode: fbb58...548

Skrevet

Gikk helt fint her. Ammet til barnet var 2 år. Fullammet i 6 mnd. 

Anonymkode: 78d60...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...