Gå til innhold

Har de uvaksinerte så stor betydning?

Lonehill

Anbefalte innlegg

Diagrammet under er hentet fra VG.

Screenshot_20220120-193408_Chrome.thumb.jpg.402df1636249b6bbead8bbf47d545587.jpg

Diagrammer viser toalbelastningen på norske sykehus. Hvis du tar fram forstørrelsesglasset, ser du en tynn, orange stripe nederst. Det er pasienter som har testa positivt for covid-19.

Den nederste halvdelen av den orange stripa er pasienter som er innlagt på grunn av covid-19.

Den nederste halvdelen av den nederste halvdelen av den orange stripa (25%) er uvaksinerte som er innlagt på grunn av covid-19. 

Er det uvaksinerte som er problemet, eller retter helsemyndighetene fokuset mot uvaksinerte for å kamuflere et mye større problem?

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror veldig mange er sinte og frustrerte og trenger en "syndebukk". Jeg tror ikke at det er de uvaksinerte som kommer til å gå igjen i historiebøkene som de sorte får. De er unektelig hverken store utgiftposter eller fremtredende på noen annen statistikk.

Tenk bare på hvor mye penger det har kostet oss at unge og friske mennesker, som meg selv, har blitt vaksinert i all mass.

• Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere undervurderer hvor små marginer det er i helsevesenet. En økning på 4-5 prosent pasienter er mye.

Dette er også tall for hele helsevesenet. Hele helsevesenet kan ikke ta seg av koronapasienter, det er spesialisert. Fjerner man pasientene til radiologer, kirurger, kreftleger, ortopeder og så videre, så blir den oransje stripa MYE tjukkere. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser at alle pasientgrupper bør bli flinkere til å ikke belaste helsevesenet. Spesielt gjelder dette egoistiske uvaksinerte, men vi bør alle tenke oss om. Jeg har for eksempel store problemer med hemoroider og drømmer om å få operert dette, men jeg velger i stedet å vente med å gjøre det til pandemien er over. I mellomtiden blir det mye stikkpiller og salve, men jeg tenker på det som en dugnad.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uvaksinerte covid-innlagte er ekstremt ressurskrevende. 3 covid-pasienter tar opp like mye ressurser som 100 vanlige intensivpasienter.

Uvaksinerte covid-pasienter skal som kjent reddes for enhver pris. Uansett kostnad. I motsetning til f.eks cf-pasienter som har fått en prislapp på sitt liv av Beslutningsforum.

Endret av AmonymBruker
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om ressurser per pasient, men også at den intensivplassen den uvaksinerte tok opp kunne vært unngått om personen bare tok en vaksine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evena skrev (2 timer siden):

Det handler om ressurser per pasient, men også at den intensivplassen den uvaksinerte tok opp kunne vært unngått om personen bare tok en vaksine. 

Absolutt, jeg synes det er urettferdig at hemoridene gjør at jeg vokser i høyden når jeg sitter. Jeg kan ikke med god samvittighet legge meg i narkose og få ordnet problemet på oprasjonssalen når helsevesenet er overbelastet. Synes alle uvaksinerte bør gå i seg selv og se hvor mye hver og en av oss ofrer, mens de ikke gidder å få et par stikk. Det er uhørt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmonymBruker skrev (5 timer siden):

Uvaksinerte covid-innlagte er ekstremt ressurskrevende. 3 covid-pasienter tar opp like mye ressurser som 100 vanlige intensivpasienter.

Uvaksinerte covid-pasienter skal som kjent reddes for enhver pris. Uansett kostnad. I motsetning til f.eks cf-pasienter som har fått en prislapp på sitt liv av Beslutningsforum.

Har du kilde på dette? For det der tror jeg virkelig ikke noe på. 3' UVAKSINERTE" tilsvarer 100 vanlige? Niks. Tvilsomt. Isåfall burde man vel kunne ta bort ordet uvaksinerte. For vaksinerte ligger også på sykehuset. Viruset er ikke sterkere på uvaksinerte enn vaksinerte. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Perfume skrev (5 minutter siden):

Har du kilde på dette? For det der tror jeg virkelig ikke noe på. 3' UVAKSINERTE" tilsvarer 100 vanlige? Niks. Tvilsomt. Isåfall burde man vel kunne ta bort ordet uvaksinerte. For vaksinerte ligger også på sykehuset. Viruset er ikke sterkere på uvaksinerte enn vaksinerte. 

😳😂🤪🥸🥳👿

Mine reaksjoner i kronologisk rekkefølge etter å ha lest ditt innlegg…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 minutt siden):

😳😂🤪🥸🥳👿

Mine reaksjoner i kronologisk rekkefølge etter å ha lest ditt innlegg…..

Hm! Interessant.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lurer på dette, kan jo selv gå inn på fhi og sjekke tallene og ukesrapportene. Men de som VIL ønske at uvaksinerte er problemet, kommer ikke til å gjøre dette. Merkelig at de som faktisk går gjennom tallene på egen hånd, får et annet syn over situasjonen. 

Jeg skjønner meg ikke på vår generasjon. Trodde vi hadde fått opplæring i fake news og kildekritikk alle sammen. Trodde de fleste visste at man sjekker informasjonen selv. Spesielt i saker som omhandler eget liv, helse og frihet. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
Perfume skrev (1 minutt siden):

Hm! Interessant.

Nei. Mine reaksjoner er like tullete og ignorerbare som innlegget de reagerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Nei. Mine reaksjoner er like tullete og ignorerbare som innlegget de reagerte på.

Det var egentlig ironi. Du gav det oppmerksomhet ved å måtte kommentere så du fikk et like tullete svar tilbake. 🤷 

Vis meg gjerne ved kilde at jeg tar feil 😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmonymBruker skrev (6 timer siden):

Slutt å bare dikte opp ting da....

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Perfume skrev (3 timer siden):

Viruset er ikke sterkere på uvaksinerte enn vaksinerte. 

Jo det er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli medlem skrev (3 timer siden):

Jo det er det.

Neida. Tull. De er kanskje flere i tall( er hva de sier) ikke sterkere pr viruspartikkel. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonyv skrev (12 timer siden):

Jeg tror veldig mange er sinte og frustrerte og trenger en "syndebukk". Jeg tror ikke at det er de uvaksinerte som kommer til å gå igjen i historiebøkene som de sorte får. De er unektelig hverken store utgiftposter eller fremtredende på noen annen statistikk.

Tenk bare på hvor mye penger det har kostet oss at unge og friske mennesker, som meg selv, har blitt vaksinert i all mass.

Det hadde kostet enda mer å ikke vaksinere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belastning måles ikke i antall innlagte!

Det måles i dagsverk hos knappe ressurser. Bl.a. leger og intensivsykepleiere. Før omikron lå en covid-innlagte i snitt fem dager og krevde store personalressurser. Omikron-innlagte ligger i snitt 1.6 dager i følge danske tall. Det er veldig stor forskjell mellom innlagte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...