Gå til innhold

Sende telefonnummer kjapt for å avtale date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg så en "dating-coatch" på TikTok (ja, jeg vet, jeg vet, men hør), si at om du hadde chattet med en mann i la oss si et døgn og du følte dere hadde kjemi og det fløt bra, så skulle du gi ham nummeret ditt og be ham ringe deg for å avtale en date. Om han sendte en tekstmelding for å sjekke at det var ditt nummer først, var det greit. Om han ikke ringte, men prøvde å fortsette samtalen via tekstmelding eller avtale daten via tekst, var det ikke greit. Det beste var at han ringte deg og avtalte en date sånn som du ba om.

Det lå underforstått at dette var et heteroseksuelt forhold, men det kan sikkert overføres til alle forhold og jeg synes for diskusjonens del at det vil være interessant å ha med hele spekteret.

Selv om kilden kan være så som så, jeg aner ikke om vedkommende er dating-coatch, så synes jeg tanken var interessant. Mange opplever jo at samtalen dør ut på datingapper eller at det ikke blir noen dater. Fort gjort når man småprater med flere og det i lengden kan bli heller uinteressant å snakke om favorittserier, favorittbok, hva man gjorde i ferien, hvor man skal i ferien, hvordan det har gått under corona... Ville et sånt initiativ, å sende tekstmelding og spille ballen over på den måte, få litt mer fart i ting? Vil man kunne unngå useriøse, fuck-boys osv (om det ikke er det man vil ha)? For diskusjonens del kan vi jo tenke oss at for å gjøre dette, så ønsker man å finne en partner å ha et seriøst forhold med.

Som norsk synes jeg det høres rimelig crazy ut å gi nummeret sitt til noen man bare har chattet med på så kort tid, men det er kanskje en annen diskusjon (selv om sikkerhet så klart er svært viktig). 

Jeg så i kommentarfeltet til denne TikTok`en at flere syntes det var et sprøtt forslag. Særlig med tanke på de som er introverte, de som ikke liker å snakke i telefonen, de som synes det ville vært ubehagelig å få en sånn telefon, hvor de heller ville være mer komfortabel med å avtale date via chat på datingappen.

Hvordan ville det fungert, tror dere, å gå fram på den måten? Er det noe du selv kunne tenkt deg å gjøre? Hva ville du tenkt om du var den som fikk nummeret og ble bedt om å avtale en date? Ville dette kunne ført til flere seriøse dater? Ville man truffet flere eller kanskje færre?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde gjort noe sånt med han som nå er samboeren min, så hadde vi nok aldri endt opp med å møttes i det hele tatt. 

Jeg har ikke et gammeldags syn på kjønnsroller, så for meg blir dette bare ufattelig teit. Hos oss var det jeg som inviterte samboeren min på første date. På tekstmelding. Vi pratet ikke i tlf før vi møttes. 

Anonymkode: c6990...2cd

• Liker 1
Skrevet

Hadde du hatt slike forventninger til meg hadde jeg tenkt at du var ute etter å styre meg, og ville miste interessen umiddelbart. 

Anonymkode: 2ffa4...6f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis jeg hadde gjort noe sånt med han som nå er samboeren min, så hadde vi nok aldri endt opp med å møttes i det hele tatt. 

Jeg har ikke et gammeldags syn på kjønnsroller, så for meg blir dette bare ufattelig teit. Hos oss var det jeg som inviterte samboeren min på første date. På tekstmelding. Vi pratet ikke i tlf før vi møttes. 

Ja, ikke sant, hvorfor skal det være mannen som tar initiativ til en date?

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hadde du hatt slike forventninger til meg hadde jeg tenkt at du var ute etter å styre meg, og ville miste interessen umiddelbart. 

Anonymkode: 2ffa4...6f7

Interessant! Hvor tenker du grensen går mellom å ta initiativ og å virke kontrollerende?

• Liker 1
Skrevet

Hun må gjerne prøve seg på noe sånt, men jeg hadde jo ikke sagt ok uten videre. Hun måtte ha kommet med argumentene sine, for jeg liker i hvertfall ikke telefon. 

Anonymkode: fbcd4...220

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hun må gjerne prøve seg på noe sånt, men jeg hadde jo ikke sagt ok uten videre. Hun måtte ha kommet med argumentene sine, for jeg liker i hvertfall ikke telefon. 

Anonymkode: fbcd4...220

Om hun sier hun har lyst du skal ringe henne for å avtale en date, er ikke det argumenter nok? Hvis hele poenget er at man skal treffes for en date, trenger man argumentere for det? Eller mener du hvorfor hun vil ta det på telefon?

Skrevet
On 1/20/2022 at 11:13 PM, AnonymBruker said:

Poeng det, virker som datingcoacher generelt er veldig konservative når det gjelder kjønn. Veldig mye mannen skal ta initiativ, mannen skal jakte, mannen skal spandere, mens kvinnen skal sitte pent, smile og leke med håret. Det føles litt utdatert, men kanskje det er dette de fleste vil ha?

Anonymkode: e2f43...950

• Liker 1
Skrevet

Jeg gav nummeret mitt til èn fyr på tinder, og han fyren prøvde å svindle meg, så gir ikke bort nummeret mitt noe mer! Men jeg tror det kan ha noe for seg å snakke via lyd, med da ville jeg gjort det på snap. Tror det er lettere å se om man har kjemi da, og om fyren er seriøs eller full av shit. 

Anonymkode: 813e0...e96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...