Gå til innhold

Når kommer smakssansen tilbake?

Fremhevede innlegg

Gjest spinnvil| i i
Skrevet

Er 3 uker siden jeg opererte i øret. Mistet smakssansen på hele tungen bortsett fra et lite punkt innerst på siden på motsatt side (av der operasjonen foregikk).

1 uke etter operasjonen dro de ut tampongene som ble dyttet i øret etter operasjonen og da fikk jeg igjen smakssansen på motsatt side, bortsett fra oppå tungespissen.

Blir jo desperat. Når jeg spiser og tygger mat på 'feil' side er det bare ekkelt. Effektiv slankekur, men jeg VIL smake maten :sur:

Andre som har opplevd det? Og hvor lang tid tok det før smakssansen ble normal igjen?

Legen mente at det var ingen grunn til at smakssansen skulle bli borte. De hadde sett nerven, men ikke kuttet den. Så det ble bare avfeid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at det kan være vanlig med midlertidig tap av smakssansen etter operasjoner i øret. Men den burde være kommet tilbake etter 3 uker. Årsaken til tap av smakssansen er vanligvis fordi at det er press på nerven (av tamponger eller hevelser...)

Jeg ville tatt kontakt med legen hvis du ikke får tilbake smakssansen i løpet av en ukes tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...