AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Hvert uten fastlege i snart 2 år så før jul ble jeg lei og meldte meg på venteliste for en annen lege på et annet legekontor, jeg har en alvorlig sykdom som krever oppfølging av lege. For to uker siden måtte jeg ha sykemelding og gikk da til mitt legekontor, spurte da hvordan det lå an med ny fastlege og de fortalte at de hadde en nå som hadde takket ja til jobben og hun skulle begynne i Mars, tenkte jeg skulle prøve henne men siden jeg sto som nr 17 på ventelisten hos den andre kunne jeg sikkert stå der til jeg fikk testet ut den nye, er som regel langt mellom pasienter som bytter så. På mandag sto jeg som nr 15 på venteliste og tirsdags morgen fikk jeg beskjed om at jeg fra 1 Februar har ny fastlege! det var jo litt dumt da, Pluss at jeg nå er i sykemelding hos det "gamle" legekontoret og har time der 3 februar for ny sykemelding. Kan jeg forsete litt til hos den gamle eller må jeg over til den nye med en gang i Februar? Den som har sykemeldingen min nå og som jeg har time hos neste gang skulle undersøke noen ting for meg og etterlyse svar hos en spesialist så vil på den timen å høre hva som skjer, men kan jeg det nå som jeg ikke tilhører det legekontoret lengre? Anonymkode: 88ae4...7fe
BobbySocks Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Kan du ikke bare ringe og be om å bytte tilbake?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 BobbySocks skrev (9 minutter siden): Kan du ikke bare ringe og be om å bytte tilbake? Du har bare 2 bytter hvert år, om jeg bytter tilbake og ikke liker hun som kommer snart så har jeg ikke flere bytter før 2023. Og jeg vil bare bli ferdig med den saken de driver med på det legekontoret med oppfølgingen der før jeg går til den som jeg nå har fått tildelt. Anonymkode: 88ae4...7fe
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Dette var rotete. Er det to forskjellige legekontor? Hvorfor har du gått uten fastlege om du har en alvorlig sykdom? Anonymkode: b2162...6c8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette var rotete. Er det to forskjellige legekontor? Hvorfor har du gått uten fastlege om du har en alvorlig sykdom? Anonymkode: b2162...6c8 Jeg ble syk i 2019, kreft, Fastlegen min sluttet høsten 2020 og de har ikke klart og skaffe ny så jeg har da gått mellom de 4 andre på det legekontoret når jeg har trengt hjelp, blitt lei det så satt meg på venteliste hos en jeg vet er ok men ventelisten er lang og plassene kommer sakte så når de sa de hadde fått tak i fastlege regnet jeg med å få prøvd den før et eventuelt bytte. Bor på et lite sted med få/ingen ledige fastleger. Ja det var rotete men er ikke så flink lengre til og forklare meg og ja det er på to forskjellige kontorer 🙂 Anonymkode: 88ae4...7fe
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ble syk i 2019, kreft, Fastlegen min sluttet høsten 2020 og de har ikke klart og skaffe ny så jeg har da gått mellom de 4 andre på det legekontoret når jeg har trengt hjelp, blitt lei det så satt meg på venteliste hos en jeg vet er ok men ventelisten er lang og plassene kommer sakte så når de sa de hadde fått tak i fastlege regnet jeg med å få prøvd den før et eventuelt bytte. Bor på et lite sted med få/ingen ledige fastleger. Ja det var rotete men er ikke så flink lengre til og forklare meg og ja det er på to forskjellige kontorer 🙂 Anonymkode: 88ae4...7fe Skjønner 😊 Du kan møte opp hos gamle fastlegen, selv om du har blitt tildelt ny. Sykemeldingen din er fortsatt gyldig. Så ta en siste og avsluttende time 3. februar. Har du bruk for lenger sykemelding etter det, tar du kontakt med ny fastlege. Anonymkode: b2162...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Det er opp til nåværende legekontor om du kan fortsette, egentlig skal du forholde deg til ny lege fra 1.februar. Anonymkode: 81afc...8a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå