Gå til innhold

Hvordan tørke seg bak

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er faktisk et helt seriøst spørsmål... jeg har løs/bløt avføring hver og får ikke tømt meg skikkelig, og får heller ikke tørket meg ren. Jeg blir sittende og tørke og tørke, men uansett er det avføring på papiret, så noe gjør jeg tydeligvis feil. Hva er den beste måten å tørke seg bak? Hva gjør dere?

Anonymkode: 7559b...5cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må jo bare tørke til papiret blir rent. Hvis det tar lang tid før det blir rent og jeg begynner å bli sår, går jeg i dusjen.

Anonymkode: c4b7d...643

Gjest Letharia
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er faktisk et helt seriøst spørsmål... jeg har løs/bløt avføring hver og får ikke tømt meg skikkelig, og får heller ikke tørket meg ren. Jeg blir sittende og tørke og tørke, men uansett er det avføring på papiret, så noe gjør jeg tydeligvis feil. Hva er den beste måten å tørke seg bak? Hva gjør dere?

I min barndom hjemme hos mamma hadde vi alltid en liten vannkanne ved doen som vi fylte med vann og vasket oss med, og jeg bruker det den dag i dag også. Kan også bruke en mild såpe til å vaske deg med, bare bland det ut i vannet i kanna og skyll med rent vann etterpå, derretter tørker du deg med papir. 

Hvis det ikke er noe du vil prøve så kan du prøve våtservietter, men det skal ikke kastes i do da det kan tette doen, og kan bli dyrt i lengden. 

Skrevet

Kanskje du spiser for lite fiber?

Eller at du har intoleranser?

Når jeg ikke spiser nok fiber blir avføringen mer myk, mens når jeg passer på kostholdet så kommer det ut uten å sette spor overhodet. 

Du kan også prøve å dusje etter avføring eller bruke våtservietter.

Anonymkode: 66867...951

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du spiser for lite fiber?

Eller at du har intoleranser?

Når jeg ikke spiser nok fiber blir avføringen mer myk, mens når jeg passer på kostholdet så kommer det ut uten å sette spor overhodet. 

Du kan også prøve å dusje etter avføring eller bruke våtservietter.

Anonymkode: 66867...951

Hva spiser du av fiber når magen er bra? Hvor mye spiser du da?

Skrevet
Letharia skrev (1 time siden):

I min barndom hjemme hos mamma hadde vi alltid en liten vannkanne ved doen som vi fylte med vann og vasket oss med, og jeg bruker det den dag i dag også. Kan også bruke en mild såpe til å vaske deg med, bare bland det ut i vannet i kanna og skyll med rent vann etterpå, derretter tørker du deg med papir. 

Hvis det ikke er noe du vil prøve så kan du prøve våtservietter, men det skal ikke kastes i do da det kan tette doen, og kan bli dyrt i lengden. 

Tømmer du kanna nedover ræva mens du sitter, da?

Anonymkode: ebbca...971

• Liker 3
Gjest Letharia
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tømmer du kanna nedover ræva mens du sitter, da?

Anonymkode: ebbca...971

Hvis man skal gå i detaljer, tørk deg først for å få av det mest overflødige, skyll med såpevann, deretter med vanlig rent vann, også tørker du av vannet. Du kan skippe såpe i vannet hvis du vil, smak og behag, men jeg foretrekker med såpe. 

Det er nok best å skylle vannet forfra enn bakfra, men det er ikke like lett for alle så gjør det som er enklest for deg. 

Skrevet
Letharia skrev (28 minutter siden):

Hvis man skal gå i detaljer, tørk deg først for å få av det mest overflødige, skyll med såpevann, deretter med vanlig rent vann, også tørker du av vannet. Du kan skippe såpe i vannet hvis du vil, smak og behag, men jeg foretrekker med såpe. 

Det er nok best å skylle vannet forfra enn bakfra, men det er ikke like lett for alle så gjør det som er enklest for deg. 

Forklar. For dette er umulig.

Anonymkode: 7c6aa...581

• Liker 2
Gjest Letharia
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Forklar. For dette er umulig.

Anonymkode: 7c6aa...581

Haha jeg er ikke flink til å forklare så bra, så det må jeg bare beklage 😅 du lar egentlig bare vannet renne nedover rumpa ja.. Altså du skyller rumpa. En annen ting du kan gjøre hvis dette virker umulig, så er det bare å ta litt vann på papiret og vaske med det. 

Endret av Letharia
Skrevet

Man tar nok vann på papir og tørker bak. Evnt lar man tuten renne inn i rumpesprekken bakfra, evnt renne inn forfra. 

Jeg tar bare masse varmt vann på papir fra vasken (har doen rett ved siden av vasken) så trykker jeg papiret i rompa så vannet renner fra papiret. Du må ikke dra, for da smuldrer papiret opp. Bare klappe eller trykke.

Eller så får du bruke tørkepapir. Det kan du tørke med uten at det går i oppløsning selv om det er vått, men det bør du helst ikke ha i do, ikke for mye av gangen iallfall, for det går ikke i oppløsning. 

Anonymkode: b604d...bc2

Gjest AnomynBruker
Skrevet

Jeg synes du skal bestille deg en legetime og finne ut hvorfor du har løs mage og ikke får tømt tarmen skikkelig. 

Du kan tørke og tørke, vaske og styre, men du må likevel finne ut hvorfor mage og tarm ikke er "normal". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Våtservietter er tingen👍🏼 

Anonymkode: e1bd8...800

Skrevet
AnomynBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes du skal bestille deg en legetime og finne ut hvorfor du har løs mage og ikke får tømt tarmen skikkelig. 

Du kan tørke og tørke, vaske og styre, men du må likevel finne ut hvorfor mage og tarm ikke er "normal". 

Enig. Ellers ville jeg gått i dusjen og skylt godt. Det har jeg gjort i perioder med dårlig mage. Men hvis det er slik ofte så burde det kanskje sjekkes.  

Anonymkode: d3f6e...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...