Gå til innhold

Katt og "kloring"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har arvet en katt, godt voksen, og veldig trygg på mennesker osv., ikke noe problem:) Jeg kan ikke ha ham permanent, så noen andre i familien skulle overta, men så har det ballet på seg med sykdom, tap av jobb, vannskader osv. så er litt kaotisk hos dem. Jeg skal derfor ha pus litt lengre enn planlagt.

Uansett, pus elsker kos, vil gjerne helt opp i halsen og fjeset 😄 Utfordringen er at han har ute klørne, ikke for å holde seg fast eller noe aggressivt altså, bare som en sånn strekk(ligger på meg i superman-pose med forpotene). Virker ikke helt å skjønne at de er skarp om det gir mening. Pakket poten i kjeften på meg en gang jeg gjespet :fnise: Han er veldig matmotivert så er dette noe jeg kunne trent på eller er det bare sånn livet med katt er? Aldri hatt kjæledyr, så er helt noob:D 

Anonymkode: 1ae47...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er bare sånn 😅 vår er ekstrem på å «tove» på oss når hu koser, det går til et visst punkt før jeg må ta bort potene. Det er ikke noe de tenker over. 

Anonymkode: 2a49c...91a

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Katter er bare sånn 😅 vår er ekstrem på å «tove» på oss når hu koser, det går til et visst punkt før jeg må ta bort potene. Det er ikke noe de tenker over. 

Det gjør pus her også, men da oppå klær/pledd, og det går fint, men når jeg får det på hals og fjes(og munn :fnise: ) så er det litt verre. Han koser seg jo åpenbart så vil liksom ikke hive ham bort heller:P 

Skrevet

Jeg har 2 katter og den ene er sånn, klorer meg ofte uten å mene det. Den andre har nesten alltid klørne inni potene og er mye "mykere" når han koser og når vi holder ham og sånn. Tror katter bare er forskjellige der og at det ikke er noe man kan trene på. 

Anonymkode: d37eb...0d2

Skrevet

Ok, takk for svar:) Pus blir ikke fornærmet av at jeg tar bort potene med klør, så får jeg bare leve med at jeg får en skarp pote i fleisen når jeg har sovnet på sofaen :fnise: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ok, takk for svar:) Pus blir ikke fornærmet av at jeg tar bort potene med klør, så får jeg bare leve med at jeg får en skarp pote i fleisen når jeg har sovnet på sofaen :fnise: 

Ja sånn er nok livet med katt 🙈

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja sånn er nok livet med katt 🙈

Hahaha, tydeligvis! Han er nå søt da:) Får sånne headbumps og det er bare helt smelt 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hahaha, tydeligvis! Han er nå søt da:) Får sånne headbumps og det er bare helt smelt 🥰

Katter er best ❤️

Skrevet

Jeg holder klørne til pus godt trimmet, og da er det egentlig bare kos å ha dem mot huden. ❤

Anonymkode: 2fe52...b10

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 12.12):

Jeg har arvet en katt, godt voksen, og veldig trygg på mennesker osv., ikke noe problem:) Jeg kan ikke ha ham permanent, så noen andre i familien skulle overta, men så har det ballet på seg med sykdom, tap av jobb, vannskader osv. så er litt kaotisk hos dem. Jeg skal derfor ha pus litt lengre enn planlagt.

Uansett, pus elsker kos, vil gjerne helt opp i halsen og fjeset 😄 Utfordringen er at han har ute klørne, ikke for å holde seg fast eller noe aggressivt altså, bare som en sånn strekk(ligger på meg i superman-pose med forpotene). Virker ikke helt å skjønne at de er skarp om det gir mening. Pakket poten i kjeften på meg en gang jeg gjespet :fnise: Han er veldig matmotivert så er dette noe jeg kunne trent på eller er det bare sånn livet med katt er? Aldri hatt kjæledyr, så er helt noob:D 

På mine så har jeg fått til på alle untatt en. Å klemme litt på labben, sånn typ markere når de gjør det. Da tråkker de ned og klorer i lufta. Den ene som jeg ikke har fått det til med, har iallefall lært at han bare koseklorer ned i pledd. Og ikke på genseren min ol. 

Klemme litt fast med nei, eller au. Typ litt negativ lyd, så pus skjønner det ikke er godt. Og ros masse når de ikke kjører klørne i deg. 

Anonymkode: f84d0...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...