AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Hei! i februar i fjor var jeg til tannlege, og fikk konstatert hull. Dette ble fikset, men jeg måtte tilbake to ganger da fyllingen var «kantete» og gjorde at jeg satte fast tanntråd. Betalte naturlig nok ikke for disse fikse-timene. Etter litt over en måned tok jeg kontakt med tannlegen igjen, da det fortsatt var ømt å tygge på den siden fyllingen var. Fikk beskjed om at tanna hadde fått mye «juling», og at det ville gå over. Betalt heller ikke for denne timen. i august var det fortsatt ømt å tygge hard mat (ikke alltid, men ilinger innimellom ved tygging) og jeg dro til tannlegen. Det ble tatt røntgen og alt, og konferert med annen tannlege, hvor jeg fikk beskjed om å bare vente å observere, og ta kontakt hvis det ikke ble bedre. Igår fikk jeg plutselig regning fra timen i august. Jeg tok kontakt med tannlegen og sa at dette måtte vel være en feil, siden det var vondt der det fyllingen satt. Fikk til svar at fakturaen består bare for en konsultasjon. Tannlegen hadde valgt å ikke belaste meg for hverken røntgenbilde eller hygienetillegg, som er noe alle egentlig skal betale for når de kommer inn på time hos de. er dette rett da? Når timen sånn sett gjaldt behandlingen jeg hadde mottatt tidligere? Det er bare 400kr, men det er bare så feil i mitt hode. kan si at fortsatt kan jeg få litt «vondt»/kjenne ømhet når jeg spiser. Men nå tenker jeg det hvert fall ikke er noe poeng å dra tilbake til tannlegen hvis de bare skal ta mer penger? Anonymkode: 96a6d...4d6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Du må nesten bestride regningen Anonymkode: f71bd...37d 1
Pizzaelskeren Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 (endret) *Slettet Endret 20. januar 2022 av Pizzaelskeren Feil
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Høres rart ut ja. Men vet ikke hvordan du kan gå videre med det Anonymkode: 96a6d...4d6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Pizzaelskeren skrev (3 minutter siden): *Slettet Bare å bestride Anonymkode: ded67...412
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Hvis behandlingen var som følge av noe "feil" gjort av tannlegen ved tidligere timer så syns jeg ikke man skal betale for at andre retter opp eget arbeid. Du må hvertfall bestride regningen så det ikke løper på renter og evt inkasso, etter det vet jeg ikke. Anonymkode: 5f08d...c17
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #7 Skrevet 22. januar 2022 Du har jo allerede fått beskjed om at det kan være ømt i tyggeområdet i lang tid etter reparasjon av hull. Kanskje tannlegen syntes det var nok tid brukt på akkurat deg og dette hullet. Anonymkode: b2b6a...b04 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå