Gå til innhold

Livet bare glir forbi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gitt opp. Har sittet 5 døgn i strekk, bare avbrutt av søvn og spilt er dårlig mobilspill og sett på tv. Jeg er 40 år, skilt, bor alene. Det er minimalt med innsats som skal til for at jeg får et bedre liv.  Jeg bare gidder ikke. Takk for meg

Anonymkode: 0fc41...e8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gitt opp? Er du suicidal? Ring legevakten ❤️❤️

Skrevet

Kjenner meg igjen. Har ikke mann eller barn selv og er litt yngre, jobber med noe som sliter meg ut og er konstant sliten og trøtt. Klarer ikke gjøre selv de enkleste gjøremål. Føler ikke jeg har noen jeg kan snakke med eller som kan forstå hvordan jeg egentlig har det. Føler ikke at jeg lever, bare at jeg eksisterer.

Anonymkode: c2195...f77

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner meg igjen. Har ikke mann eller barn selv og er litt yngre, jobber med noe som sliter meg ut og er konstant sliten og trøtt. Klarer ikke gjøre selv de enkleste gjøremål. Føler ikke jeg har noen jeg kan snakke med eller som kan forstå hvordan jeg egentlig har det. Føler ikke at jeg lever, bare at jeg eksisterer.

Anonymkode: c2195...f77

Skrevet

Er ikke suicidal, men jeg blir ikke bedre. Har holdt på sånn i flere år. 

TS

Skrevet

Samme her, er i midten av 40-årene, singel, har ikke barn, og jobber deltid i et yrke hvor jeg ikke har kolleger. Har noen få venner, men de er opptatt med sitt lykkelige familieliv😔 

Anonymkode: 73acd...575

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har gitt opp. Har sittet 5 døgn i strekk, bare avbrutt av søvn og spilt er dårlig mobilspill og sett på tv. Jeg er 40 år, skilt, bor alene. Det er minimalt med innsats som skal til for at jeg får et bedre liv.  Jeg bare gidder ikke. Takk for meg

Jobber du ikke? 

Hva skjedde? 

Anonymkode: 14dde...4ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke suicidal, men jeg blir ikke bedre. Har holdt på sånn i flere år. 

TS

Går du til psykolog da? For det er jo et tegn på depresjon at du ikke har noe livsglede og vil gjøre noe ut av livet.

Anonymkode: 63ae6...0c7

Skrevet

Jeg jobber, men har lange friperioder. Det er mye jeg kan gjøre, men har mistet all motivasjon og tro på at jeg og livet mitt blir bedre. Jeg føler meg psykisk syk, men kjenner meg ikke igjen i noen diagnoser. Har prøvd psykolog uten hell. Jeg er bare lat. Det er akkurat som at jeg saboterer livet mitt med vilje.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber, men har lange friperioder. Det er mye jeg kan gjøre, men har mistet all motivasjon og tro på at jeg og livet mitt blir bedre. Jeg føler meg psykisk syk, men kjenner meg ikke igjen i noen diagnoser. Har prøvd psykolog uten hell. Jeg er bare lat. Det er akkurat som at jeg saboterer livet mitt med vilje.

TS

Hvor lenge prøvde du psykolog da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Kjenner meg igjen. Har ikke giv

Anonymkode: e878d...45a

Skrevet

Har prøvd flere. To av dem et halvt år i strekk. Har ikke råd til å gå lenger. Jeg føler meg så utrolig patetisk som kaster vekk livet mitt sånn

TS

Skrevet

TS

Kjenner meg godt igjen. Jeg orker ikke gjøre nok innsats til å få det bedre. Får endeløse råd fra familiemedlemmer, men jeg følger dem ikke opp. 

Anonymkode: cd295...99a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har prøvd flere. To av dem et halvt år i strekk. Har ikke råd til å gå lenger. Jeg føler meg så utrolig patetisk som kaster vekk livet mitt sånn

TS

Hva sa psykologene om at du ikke har noen tiltakslyst da? Sa de at de tror du har depresjon eller er det noe annet? 

Er det noe i livet ditt som har gitt deg glede før av fritidsaktiviteter? 

Skrevet

Psykologene sa ikke så mye. Var vel dårlig match. Jeg var litt mer på hugget innimellom da. Pandemien har vel gjort at det siste jeg hadde av litt giv bare visnet bort. Når jeg var klar, var det ikke mulig. Jeg har alle forutsetninger for å få det bedre, men jeg gjør det ikke. Hvorfor i HELVETTE er det sånn? Ser det er flere som har det som meg her. Hjerte til dere, men vi må ta oss sammen.

TS

Skrevet

Psykologene sa ikke så mye. Var vel dårlig match. Jeg var litt mer på hugget innimellom da. Pandemien har vel gjort at det siste jeg hadde av litt giv bare visnet bort. Når jeg var klar, var det ikke mulig. Jeg har alle forutsetninger for å få det bedre, men jeg gjør det ikke. Hvorfor i HELVETTE er det sånn? Ser det er flere som har det som meg her. Hjerte til dere, men vi må ta oss sammen.

TS

Du gikk til forskjellige psykologer i et halvt år og de sa ingenting om de tenker du har en psykisk lidelse eller om du er frisk?

Skrevet

De sa ingenting om psykisk lidelse nei. Gikk ikke til de samtidig såklart. Virker ikke som psykologer driver og diagnostiserer noe særlig. Tror ikke en får en diagnose så lenge en er i fast arbeid og ikke er sykemeldt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De sa ingenting om psykisk lidelse nei. Gikk ikke til de samtidig såklart. Virker ikke som psykologer driver og diagnostiserer noe særlig. Tror ikke en får en diagnose så lenge en er i fast arbeid og ikke er sykemeldt. 

Hvis du sliter i jobb, så kan man få en diagnose. 

Har du asperger? 

Anonymkode: 14dde...4ed

Skrevet

Samme her. Kan gjøre hva som helst, men det blir bare ikke gjort. Playstation, serie, spise, sove.

Og hundrevis av timer på å gruble på hva jeg skal ta meg til. Ingenting.

På en måte liker jeg det, på en annen ikke.

Anonymkode: 9fabe...0b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Samme her. Kan gjøre hva som helst, men det blir bare ikke gjort. Playstation, serie, spise, sove.

Og hundrevis av timer på å gruble på hva jeg skal ta meg til. Ingenting.

På en måte liker jeg det, på en annen ikke.

Anonymkode: 9fabe...0b9

Innerst inne liker du det vel ikke, men det konstante dopaminpåfyllet du får av playstation er jo behagelig. Livet kan jo smake så fantastisk,  så rart at vi ikke "vil" smake.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...