AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 kan man få en skade i hjernen av å føde barn? Beklager ekstremt rart spørsmål, men ja det er det jeg lurer på. vist man har hatt svangerskapsforgiftning eller andre ting, kan man få problemer med det kognitive etter man har født barn? jeg har adhd, og mye av problemene som en med Asperger har, men har ikke diagnosen da jeg ikke har fått noe som helst hjelp enda. men følt hele livet at noe ikke stemmer, at noe er gale i hjernen min pga de store problemene jeg har hatt med forståelse, hukommelse, konsentrasjon, osv. og det ble 80% verre etter jeg fikk to barn, eller så har jeg bare lagt merke til det mer. Jeg vet ikke. jeg forstår ingenting!/sammenhengen i ting, hukommelsen er på bunn, si noe til meg 10 ganger på en time og jeg har glemt det like fort. Og husker det kanskje om 3 timer, men så er det glemt like fort. virker som at jeg ikke forstår hva som er rett eller galt å si, og skylder på andre når folk blir irritert/sur fordi jeg er bombesikker i min mening. Men så går det en uke kanskje så går det opp et lys for meg at det var feil av meg. Men i de fleste tilfeller så forstår jeg det ikke. i alle jobber jeg har hatt, forstår ikke sammenhengen/glemmer/osv. hjernen stopper. noen kan feks si at jeg skal gjøre en ting, si feks rydde et langt bord. På 3 plater, så står det en kopp på bordplate 2, så vet jeg at jeg skal rydde alle 3 bordene men stopper ved nr 2. sånn helt ut av det blå. Hvorfor skal det være sånn? Når jeg vet innerst inne hva jeg skal? jeg blander også informasjon som folk har sagt, jeg vet hva jeg skal, men gjør noe totalt annet. Skjønner virkelig ikke hva som skjer med hodet mitt. Er dette vanlige adhd symptomer? eller kan det faktisk være annet?Det har vært helt ekstremt i mange år, både jobb, hjemme, osv. og jeg er mektig sliten av at ting skal være så vanskelig. Anonymkode: b04db...325
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Du må jo snakke med legen. Dette kan du ikke finne ut av på egenhånd eller ved hjelp av kvinneguiden. Anonymkode: 02539...1f8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): kan man få en skade i hjernen av å føde barn? Beklager ekstremt rart spørsmål, men ja det er det jeg lurer på. vist man har hatt svangerskapsforgiftning eller andre ting, kan man få problemer med det kognitive etter man har født barn? jeg har adhd, og mye av problemene som en med Asperger har, men har ikke diagnosen da jeg ikke har fått noe som helst hjelp enda. men følt hele livet at noe ikke stemmer, at noe er gale i hjernen min pga de store problemene jeg har hatt med forståelse, hukommelse, konsentrasjon, osv. og det ble 80% verre etter jeg fikk to barn, eller så har jeg bare lagt merke til det mer. Jeg vet ikke. jeg forstår ingenting!/sammenhengen i ting, hukommelsen er på bunn, si noe til meg 10 ganger på en time og jeg har glemt det like fort. Og husker det kanskje om 3 timer, men så er det glemt like fort. virker som at jeg ikke forstår hva som er rett eller galt å si, og skylder på andre når folk blir irritert/sur fordi jeg er bombesikker i min mening. Men så går det en uke kanskje så går det opp et lys for meg at det var feil av meg. Men i de fleste tilfeller så forstår jeg det ikke. i alle jobber jeg har hatt, forstår ikke sammenhengen/glemmer/osv. hjernen stopper. noen kan feks si at jeg skal gjøre en ting, si feks rydde et langt bord. På 3 plater, så står det en kopp på bordplate 2, så vet jeg at jeg skal rydde alle 3 bordene men stopper ved nr 2. sånn helt ut av det blå. Hvorfor skal det være sånn? Når jeg vet innerst inne hva jeg skal? jeg blander også informasjon som folk har sagt, jeg vet hva jeg skal, men gjør noe totalt annet. Skjønner virkelig ikke hva som skjer med hodet mitt. Er dette vanlige adhd symptomer? eller kan det faktisk være annet?Det har vært helt ekstremt i mange år, både jobb, hjemme, osv. og jeg er mektig sliten av at ting skal være så vanskelig. Anonymkode: b04db...325 Hva betyr dette? Du må jo snakke med legen din og få henvisning til spesialist. Tar ikke legen deg seriøst bytter du lege. Anonymkode: 93984...82e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå