AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hei! Skal kontakte fastlegen i morgen tidlig, for å ha det sagt. Barnet mitt har vært hjemme fra barnehagen denne uken pga hoste, feber og løs mage. Han har hatt knall røde roser i kinnene, med påfølgende flassing på området hvor rødbeten har vært. Jeg var over hodet ikke klar over at skarlagensfeber var en barnesykdom og har heller ikke hørt noe snakk om det siden jeg gikk på barneskolen, før jeg fikk Mail fra barnehagen nå om "når skal barnet holdes hjemme ved sykdom" og der står da blant annet skarlagensfeber nevnt. Barnet mitt har jo noen av symptomene, men jeg har tenkt at det var en vanlig forkjølelse da allmenntilstanden og energien har vært normal, ei heller veldig høy feber. (Han har hatt halsbetennelse tidligere og var mye mer plaget da enn nå) Er skarlagensfeber veldig farlig? Tenker da på komplikasjoner. Av det jeg leser på nett blir jeg jo livredd.. Anonymkode: 6dd02...8fc
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Høres ikke ut som skarlagensfeber. Som regel begynner utslettet med små hvite prikker i armhuler. Men ring fastlegen i morgen tidlig og hør Anonymkode: 6eb88...659 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå