Gjest Acer Skrevet 19. januar 2022 #1 Del Skrevet 19. januar 2022 Møter mange bilister m/ bare fører som sitter med munnbindet klistrer foran munnen. Er det noen som skjønner poenget er ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 19. januar 2022 #2 Del Skrevet 19. januar 2022 heheheeheh nei. de gidder sikkert ikke bytte munnbind ofte så da beholder de det sikkert på kronisk fra morgen til kveld 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 19. januar 2022 #3 Del Skrevet 19. januar 2022 Når jeg kjører fra én butikk til en annen, kjører jeg med munnbindet i stedet for å å ta på det og bytte. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 19. januar 2022 #4 Del Skrevet 19. januar 2022 Nei, gjør ikke det, men vil tippe de som gjør det kjører fra butikk til butikk og derfor ikke tar av eller glemmer at de har det på 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 19. januar 2022 #5 Del Skrevet 19. januar 2022 Skybe skrev (2 minutter siden): Møter mange bilister m/ bare fører som sitter med munnbindet klistrer foran munnen. Er det noen som skjønner poenget er ? Punkt en er at jeg nå er så vant til å ha det munnbindet på, at jeg glemmer at det faktisk er på - så jeg kan nok være en av de du ser alene i bil med munnbind. Jeg har har ikke tall på hvor mange ganger jeg tar røykepause på jobb, og forsøker å putte røyken i munnen uten å ha tatt av munnbindet. Punkt to er at man (egentlig) ikke skal ta samme munnbind av og på igjen, så det er kanskje noen som også gjør dette for å kunne slippe å bruke flere munnbind på samme tur. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 19. januar 2022 #6 Del Skrevet 19. januar 2022 De jeg kjenner som har kjørt med munnbind har kjørt for å hente og kjøre noen til PCR testing på teststasjon. De anbefaler at man kjører med munnbind og lufter bilen liksom. Så er det de som bruker det på jobb de glemmer det og lett. Når man først blir har på seg det munnbindet så glemmer man å ta det av og til tider. Jeg har gått gjennom byen med munnbindet på ganske så lenge før jeg kom på at det var der... 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 19. januar 2022 #7 Del Skrevet 19. januar 2022 KrXs skrev (1 minutt siden): heheheeheh nei. de gidder sikkert ikke bytte munnbind ofte så da beholder de det sikkert på kronisk fra morgen til kveld Munnbindet kjem til å inngå som ein del av folkdrakta lenge etter at pandemien er over. Bruk av munnbind er vel en oppfordring der du ikkje kan holde avstand til folk rundt deg. Det er fortsatt lov å bruke hue, og holde avstand. Ellers er det vert tenke på at viruset spres også igjennom utilstrekkeleg håndhygiene, øyne, og munn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moonflower__ Skrevet 19. januar 2022 #8 Del Skrevet 19. januar 2022 Har hatt på munnbind i bilen når jeg skal fra en butikk til en annen. Tar man av munnbindet i bilen må man ta på et nytt et før man går i den andre butikken, og det blir sløseri for meg når jeg heller kan beholde det på de to minuttene det tar å kjøre og så kaste det når jeg er helt ferdig. Enig i at det ser dumt ut når man møter bilister med munnbind da, hehe. Men tror folk enten har glemt at de har det på, eller at det er en grunn til det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 19. januar 2022 #9 Del Skrevet 19. januar 2022 Skybe skrev (16 minutter siden): Munnbindet kjem til å inngå som ein del av folkdrakta lenge etter at pandemien er over. Bruk av munnbind er vel en oppfordring der du ikkje kan holde avstand til folk rundt deg. Det er fortsatt lov å bruke hue, og holde avstand. Ellers er det vert tenke på at viruset spres også igjennom utilstrekkeleg håndhygiene, øyne, og munn. Var for noen år sidan på "åpent slott "der alle fekk utdelt blått overtrekk på skoene. Møtte etterhvert på mange personer på Karl Johansgt. som gjekk med blått overtrekk på fottøyet. moonflower__ skrev (14 minutter siden): Har hatt på munnbind i bilen når jeg skal fra en butikk til en annen. Tar man av munnbindet i bilen må man ta på et nytt et før man går i den andre butikken, og det blir sløseri for meg når jeg heller kan beholde det på de to minuttene det tar å kjøre og så kaste det når jeg er helt ferdig. Enig i at det ser dumt ut når man møter bilister med munnbind da, hehe. Men tror folk enten har glemt at de har det på, eller at det er en grunn til det. Vel, når bruker eg briller, og det påfører eindel utfordringer med dugg. Er fullvaksinert m/ 3 doser, og tar høgde for at omikron viruset blir kollektivt på lik linje med sesong influensen. Skjønner egentlig ikkje heilt poenget med at alle skal skjermer når det er dokumentert at omikron er en mild variant. Det at folk ikkje ønsker å vaksinere seg er deres ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 19. januar 2022 #10 Del Skrevet 19. januar 2022 Skybe skrev (20 minutter siden): Møter mange bilister m/ bare fører som sitter med munnbindet klistrer foran munnen. Er det noen som skjønner poenget er ? Tipper det er ren latskap. De gidder ikke å ta av og på munnbindet så ofte. Det er i alle fall det eneste som gir mening hvis de ikke er redd for å smitte seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 19. januar 2022 #11 Del Skrevet 19. januar 2022 Munnbind skal ikke brukes om igjen, så for å spare miljøet og lommeboka lar jeg munnbindet sitte på i bil og mellom butikker og andre avtaler. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 19. januar 2022 #12 Del Skrevet 19. januar 2022 KJører med munnbind mellom to plasser jeg trenger munnbind, bryr meg ikke om det ser rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 19. januar 2022 #13 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg hadde aldri klart å bruke munnbind så lenge. Tar det av så fort jeg kommet ut. Blir veldig svimmel og uvel. Er gravid så det er vel derfor. Håper vi slipper munnbind snart😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 19. januar 2022 #14 Del Skrevet 19. januar 2022 En yrkes- hygenikere frarådet i jobbsamanheng å gå forlenge med munnbind / maske,og begrunnet m.a. dette med at lungene ikkje får tilstrekkeleg frigjordt for fuktdamp ved inn / utånding. Nå er det muleg munnbinda som er i daglig bruk blandt folk "lekker som ein sil", men hva er da vitsen m/ munnbind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
l86 Skrevet 19. januar 2022 #15 Del Skrevet 19. januar 2022 Lilletrille79 skrev (1 time siden): Jeg hadde aldri klart å bruke munnbind så lenge. Tar det av så fort jeg kommet ut. Blir veldig svimmel og uvel. Er gravid så det er vel derfor. Håper vi slipper munnbind snart😅 Husker når jeg var gravid i fjor at vi måtte bruke visir og munnbind samtidig hele dagen på jobb. Jeg fikk så sinnsyk hodepine og kvalme av det at det var helt fryktelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 19. januar 2022 #16 Del Skrevet 19. januar 2022 Bruker mitt flere ganger 🤣🙈 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marita31 Skrevet 19. januar 2022 #17 Del Skrevet 19. januar 2022 Nei kjører ikke bil med munnbind, jeg kjører dit jeg skal og stopper og tar på meg munnbindet da jeg skal gå ut av bilen og inn på butikker og senter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 19. januar 2022 #18 Del Skrevet 19. januar 2022 l86 skrev (11 minutter siden): Husker når jeg var gravid i fjor at vi måtte bruke visir og munnbind samtidig hele dagen på jobb. Jeg fikk så sinnsyk hodepine og kvalme av det at det var helt fryktelig. Huff ja det kan ikke være bra😫 det hadde jeg ikke klart.😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 19. januar 2022 #19 Del Skrevet 19. januar 2022 (endret) l86 skrev (37 minutter siden): Husker når jeg var gravid i fjor at vi måtte bruke visir og munnbind samtidig hele dagen på jobb. Jeg fikk så sinnsyk hodepine og kvalme av det at det var helt fryktelig. Å gå hele dagen med munnbind er rett, slett helseskadeleg Kroppen avgjir betydeleg mengde fukt / damp ved ut- ånding,og maske forhindrer denne naturlige igjennomstrømning. Puster du mot eit speil, vindu o.l vil det imiddelbart oppstå dugg som følge av fuktdamp kroppen avgjir. Eg sår tvil om desse tøymaskene har den ønskede effekt mot virus, og det mest effektive er å holde avstand, og unngå å snakke rett i munnen på hverandre. De fleste som nytter maske over tid flere timer bør ha kontinuerlig tilførsel av filtrert friskluft. Når er forlengst avslørt at prøver tatt i nese / hals har gjitt forskjellig utslag, og omfanget av smitte kan vera langt større en først antatt. Gass er usynleg, men kan vera ekstremt helseskadeleg, og overhengende fare for eksplosjon, og derfor er det påbudt m/godkjente masker,og gassmålere som fanger opp dei fleste gasser, men gassmålere må regelmessig kalibreres. Kanskje vil det om noen år finnes apperater som kan måle konsentrasjon av ulike viruser i luften. Endret 19. januar 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 19. januar 2022 #20 Del Skrevet 19. januar 2022 Skybe skrev (5 timer siden): Møter mange bilister m/ bare fører som sitter med munnbindet klistrer foran munnen. Er det noen som skjønner poenget er ? de er vel på vei mellom to steder som begge har munnbindpåbud. Synes ikke det er spesielt rart å forstå. Gjør det selv innimellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg