Gjest anolin Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 jeg har vært plaget med magen helt siden lørdag. jeg kjenner jeg må på do ofte men når jeg sitter der så så kommer det bare litt og det er i løs konsistens, men ikke så veldig vått..... mye korn, jeg spiser dr. lindbergs brød hver dag til frokost og kvelds. men nå var jeg på toilettet isted og da kjentes det ut som om jeg hadde spist glasskår
Gjest Very Victoria Skrevet 19. oktober 2005 #3 Skrevet 19. oktober 2005 Hvis du var hjemme på ditt eget toalett eller på et toalett med hele vegger skjønner jeg ikke helt hvorfor dette skulle være flaut. Alle får diare eller løs avføring med jevne mellomrom.
jolie Skrevet 19. oktober 2005 #4 Skrevet 19. oktober 2005 Tygg maten godt og drikk mye vann. Om kornet kommer helt ut, så svelger du det helt også. Og mye fiber i maten krever et større vanninntak. Kan være en ide å gå over til et litt mindre grovt brød til magen har stabilisert seg.
Gjest vimse Skrevet 19. oktober 2005 #5 Skrevet 19. oktober 2005 Det jeg lurer på er om du har spist dette brødet lenge, eller om du nettopp har begynt å spise det? Siden brødet er såpass ¨tungt¨ kan det skape uro i mage/tarm for en kort periode, men vil etterhvert mest sannsynlig bedre seg. Skifte brød noen dager, og prøve å gi mage/tarm mat den kan ¨roe¨ seg på, lite krydder, lett mat, lite fett, osv. Og tilføre nok væske, fortrinnsvis vann, ikke kullsyre, den kan gi ekstra gass som kan gjøre vondt. Og når du føler det er ok med dette brødet igjen, så kan du jo for eksempel skifte ut en skive(hvis du spiser to da..) med et litt mindre grovt brød, så får tarmene noe å ¨suge¨ på også. Og, så kan det jo være at du har spist noe annet som har gjort at du flyr på do?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå