Gå til innhold

Får ikke til touch-metoden 100%

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker touchmetoden 99% og skriver relativt raskt. Men jeg tror jeg skal kunne skrive raskere. Problemet er lillefingeren på høyre hånd. Jeg klarer ikke å strekke den til å treffe "Å" raskt nok. Mulig jeg har korte fingre enn vanlig.

"Æ", "P" og "Ø" går helt fint. På venstre side går lillefingeren også greit.

Hadde jeg vært engelsk hadde ikke dette vært noe problem.

Noen tips til hvordan jeg kan trene høyre lillefingern på høyre hånd til å treffe "Å" raskere? Jeg trener og trener men får ingen bedring, så noe feil gjør jeg.

Anonymkode: 6b1d1...098

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ringefingeren min på Å når jeg skriver. 

Anonymkode: 0fbec...1db

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker ringefingeren min på Å når jeg skriver. 

Jeg bruker albuen

Anonymkode: f25a4...dd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg bruker albuen

Anonymkode: f25a4...dd1

Da skriver du ikke touch. Da skriver du arms. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bruker touchmetoden 99% og skriver relativt raskt. Men jeg tror jeg skal kunne skrive raskere. Problemet er lillefingeren på høyre hånd. Jeg klarer ikke å strekke den til å treffe "Å" raskt nok. Mulig jeg har korte fingre enn vanlig.

"Æ", "P" og "Ø" går helt fint. På venstre side går lillefingeren også greit.

Hadde jeg vært engelsk hadde ikke dette vært noe problem.

Noen tips til hvordan jeg kan trene høyre lillefingern på høyre hånd til å treffe "Å" raskere? Jeg trener og trener men får ingen bedring, så noe feil gjør jeg.

Anonymkode: 6b1d1...098

Lillefingeren på venstre hånd har litt mindre å gjøre og med mindre utslag, så den krever mindre trening.  Jeg vet dessverre ikke om noen andre tips for opptrening enn bruke tid på å skrive øåøåøåøå, æåæåæåæå, påpåpåpåpå etc. som i maskinskrivingstimene på skolen.

(Nå føler jeg meg gammel nå. :P) 

Anonymkode: e8fbd...4b9

• Liker 2
Skrevet

Du MÅ ikke bruke touch metoden for å skrive fort. Skriv det som er behagelig for deg, og øv mye. Jeg er programmerer, og jeg bruker ikke noe metode. Men fort skriver jeg, uten å se på tastaturet også. 😋

Anonymkode: cc08a...d06

Skrevet

Jeg bruker ikke touch, men kjenner ingen som skriver like fort som meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 21.06):

Du MÅ ikke bruke touch metoden for å skrive fort. Skriv det som er behagelig for deg, og øv mye. Jeg er programmerer, og jeg bruker ikke noe metode. Men fort skriver jeg, uten å se på tastaturet også. 😋

Nå har jo ts lært seg å bruke denne metoden. Har bare litt problemer med å nå en tast. Hvorfor endre på metoden når den først er innlært? 

Anonymkode: 2d026...88e

• Liker 1
Skrevet
Concordia skrev (På 19.1.2022 den 21.10):

Bra for deg! 👍😊

Skrevet
On 1/19/2022 at 9:10 PM, Concordia said:

On 1/19/2022 at 9:06 PM, AnonymBruker said:

Hvordan er dette relevant for det TS spør om?

TS - jeg bruker touch og for å nå Å så beveger jeg ikke bare fingeren, men også armen. Vanskelig å forklare skriftlig. Jeg har korte fingre, så for meg er det lettere at jeg da også beveger armen litt oppover.

Anonymkode: acadf...c23

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er dette relevant for det TS spør om?

TS - jeg bruker touch og for å nå Å så beveger jeg ikke bare fingeren, men også armen. Vanskelig å forklare skriftlig. Jeg har korte fingre, så for meg er det lettere at jeg da også beveger armen litt oppover.

Anonymkode: acadf...c23

Enig! Ikke relevant i det hele tatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...