AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Jeg bruker touchmetoden 99% og skriver relativt raskt. Men jeg tror jeg skal kunne skrive raskere. Problemet er lillefingeren på høyre hånd. Jeg klarer ikke å strekke den til å treffe "Å" raskt nok. Mulig jeg har korte fingre enn vanlig. "Æ", "P" og "Ø" går helt fint. På venstre side går lillefingeren også greit. Hadde jeg vært engelsk hadde ikke dette vært noe problem. Noen tips til hvordan jeg kan trene høyre lillefingern på høyre hånd til å treffe "Å" raskere? Jeg trener og trener men får ingen bedring, så noe feil gjør jeg. Anonymkode: 6b1d1...098
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Jeg bruker ringefingeren min på Å når jeg skriver. Anonymkode: 0fbec...1db
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker ringefingeren min på Å når jeg skriver. Anonymkode: 0fbec...1db Jeg bruker albuen Anonymkode: f25a4...dd1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg bruker albuen Anonymkode: f25a4...dd1 Da skriver du ikke touch. Da skriver du arms. Anonymkode: 0fbec...1db 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg bruker touchmetoden 99% og skriver relativt raskt. Men jeg tror jeg skal kunne skrive raskere. Problemet er lillefingeren på høyre hånd. Jeg klarer ikke å strekke den til å treffe "Å" raskt nok. Mulig jeg har korte fingre enn vanlig. "Æ", "P" og "Ø" går helt fint. På venstre side går lillefingeren også greit. Hadde jeg vært engelsk hadde ikke dette vært noe problem. Noen tips til hvordan jeg kan trene høyre lillefingern på høyre hånd til å treffe "Å" raskere? Jeg trener og trener men får ingen bedring, så noe feil gjør jeg. Anonymkode: 6b1d1...098 Lillefingeren på venstre hånd har litt mindre å gjøre og med mindre utslag, så den krever mindre trening. Jeg vet dessverre ikke om noen andre tips for opptrening enn bruke tid på å skrive øåøåøåøå, æåæåæåæå, påpåpåpåpå etc. som i maskinskrivingstimene på skolen. (Nå føler jeg meg gammel nå. ) Anonymkode: e8fbd...4b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Du MÅ ikke bruke touch metoden for å skrive fort. Skriv det som er behagelig for deg, og øv mye. Jeg er programmerer, og jeg bruker ikke noe metode. Men fort skriver jeg, uten å se på tastaturet også. 😋 Anonymkode: cc08a...d06
Concordia Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Jeg bruker ikke touch, men kjenner ingen som skriver like fort som meg.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #8 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 21.06): Du MÅ ikke bruke touch metoden for å skrive fort. Skriv det som er behagelig for deg, og øv mye. Jeg er programmerer, og jeg bruker ikke noe metode. Men fort skriver jeg, uten å se på tastaturet også. 😋 Anonymkode: cc08a...d06 Nå har jo ts lært seg å bruke denne metoden. Har bare litt problemer med å nå en tast. Hvorfor endre på metoden når den først er innlært? Anonymkode: 2d026...88e 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #9 Skrevet 22. januar 2022 Concordia skrev (På 19.1.2022 den 21.10): Jeg bruker ikke touch, men kjenner ingen som skriver like fort som meg. Bra for deg! 👍😊 Anonymkode: 2d026...88e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #10 Skrevet 22. januar 2022 On 1/19/2022 at 9:10 PM, Concordia said: Jeg bruker ikke touch, men kjenner ingen som skriver like fort som meg. On 1/19/2022 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Du MÅ ikke bruke touch metoden for å skrive fort. Skriv det som er behagelig for deg, og øv mye. Jeg er programmerer, og jeg bruker ikke noe metode. Men fort skriver jeg, uten å se på tastaturet også. 😋 Anonymkode: cc08a...d06 Hvordan er dette relevant for det TS spør om? TS - jeg bruker touch og for å nå Å så beveger jeg ikke bare fingeren, men også armen. Vanskelig å forklare skriftlig. Jeg har korte fingre, så for meg er det lettere at jeg da også beveger armen litt oppover. Anonymkode: acadf...c23 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #11 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan er dette relevant for det TS spør om? TS - jeg bruker touch og for å nå Å så beveger jeg ikke bare fingeren, men også armen. Vanskelig å forklare skriftlig. Jeg har korte fingre, så for meg er det lettere at jeg da også beveger armen litt oppover. Anonymkode: acadf...c23 Enig! Ikke relevant i det hele tatt. Anonymkode: 2d026...88e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå