Gå til innhold

Mensen og oppblåst. Flere som meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Er det andre her som sliter med å være oppblåst før og under mensen? Gjør dere noe for å minimere det? Begynner alltid å lure på om jeg er allergisk mot matvarer men når mensen er ferdig så blir magen flat igjen 😅 

Tips mottas med takk 😊

Anonymkode: dfdf6...e32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Like normalt som og ikke få det før menstruasjon.

Anonymkode: 1dd3e...1bc

Skrevet

Det er sjukt mye mer ved menstruasjon enn det vi har fått vite.

Både ved eggløsninga og under menstruasjonen kan det dukke opp greier man tror ikke har noen sammenheng med det, men det viser seg å ha det allikevel.

Skrevet

Fordi progesteron øker i kroppen så arbeider tarmene saktere. Du kan også bli mer fysen på karbohydrater og karbohydrater (sjokolade, chips og andre usunne ting) binder gjerne vann. Jeg prøver å spise mer protein etter eggløsning og mindre karbohydrater. Da blir jeg som regel mindre oppblåst. 

Anonymkode: 2fe69...7b8

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gått opp 4,2 kg på to dager pga menstruasjon. Tror det er ny "rekord". OM jeg føler meg oppblåst? 😂 

Du blir ikke allergisk mot noe en uke i måneden, men du binder nok mer vann som gjør at du føler deg oppblåst. Er ikke så mye å gjøre med det annet enn å drikke masse vann. 

• Liker 1
Skrevet

Man må tenke på hele syklusen som en helhet, og som pågår hele tiden. Som årstidene. Det er forskjellige faser, og alle fasene har sine særegenheter. At du er både oppblåst og at kroppen holder mer vannvekt rett før og under mensen, er en av disse. :) 

Anonymkode: 696eb...442

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, folkens :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! 

Er det andre her som sliter med å være oppblåst før og under mensen? Gjør dere noe for å minimere det? Begynner alltid å lure på om jeg er allergisk mot matvarer men når mensen er ferdig så blir magen flat igjen 😅 

Tips mottas med takk 😊

Ja. Uka før mensen er verst. Da er jeg både oppblåst og innmari fysen på drittmat som sjokolade, chips, boller osv.

Prøver å ha et bevisst forhold til hvorfor det er slik, men det hjelper ikke på det faktum at jeg føler meg som en hval. Heldigvis går det over.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg føler meg oppblåst og, pluss at jeg har mye luft i magen også de dagene jeg har mensen. 

Anonymkode: 8471e...ad5

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei! 

Tips mottas med takk 😊

Ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...