AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hei! Er det andre her som sliter med å være oppblåst før og under mensen? Gjør dere noe for å minimere det? Begynner alltid å lure på om jeg er allergisk mot matvarer men når mensen er ferdig så blir magen flat igjen 😅 Tips mottas med takk 😊 Anonymkode: dfdf6...e32
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Det er helt normalt. Like normalt som og ikke få det før menstruasjon. Anonymkode: 1dd3e...1bc
Bålkaffe Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Det er sjukt mye mer ved menstruasjon enn det vi har fått vite. Både ved eggløsninga og under menstruasjonen kan det dukke opp greier man tror ikke har noen sammenheng med det, men det viser seg å ha det allikevel.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Fordi progesteron øker i kroppen så arbeider tarmene saktere. Du kan også bli mer fysen på karbohydrater og karbohydrater (sjokolade, chips og andre usunne ting) binder gjerne vann. Jeg prøver å spise mer protein etter eggløsning og mindre karbohydrater. Da blir jeg som regel mindre oppblåst. Anonymkode: 2fe69...7b8 2
Ugresset Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har gått opp 4,2 kg på to dager pga menstruasjon. Tror det er ny "rekord". OM jeg føler meg oppblåst? 😂 Du blir ikke allergisk mot noe en uke i måneden, men du binder nok mer vann som gjør at du føler deg oppblåst. Er ikke så mye å gjøre med det annet enn å drikke masse vann. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Man må tenke på hele syklusen som en helhet, og som pågår hele tiden. Som årstidene. Det er forskjellige faser, og alle fasene har sine særegenheter. At du er både oppblåst og at kroppen holder mer vannvekt rett før og under mensen, er en av disse. Anonymkode: 696eb...442 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Takk for svar, folkens Anonymkode: dfdf6...e32
Tripptrapp1 Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Er det andre her som sliter med å være oppblåst før og under mensen? Gjør dere noe for å minimere det? Begynner alltid å lure på om jeg er allergisk mot matvarer men når mensen er ferdig så blir magen flat igjen 😅 Tips mottas med takk 😊 Anonymkode: dfdf6...e32 Ja. Uka før mensen er verst. Da er jeg både oppblåst og innmari fysen på drittmat som sjokolade, chips, boller osv. Prøver å ha et bevisst forhold til hvorfor det er slik, men det hjelper ikke på det faktum at jeg føler meg som en hval. Heldigvis går det over. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Ja jeg føler meg oppblåst og, pluss at jeg har mye luft i magen også de dagene jeg har mensen. Anonymkode: 8471e...ad5
flusa Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei! Er det andre her som sliter med å være oppblåst før og under mensen? Gjør dere noe for å minimere det? Begynner alltid å lure på om jeg er allergisk mot matvarer men når mensen er ferdig så blir magen flat igjen 😅 Tips mottas med takk 😊 Anonymkode: dfdf6...e32 Ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå