AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Har en golden retrievervalp på 6 mnd. Dette er den første hunden jeg har hatt. Bruker First Choice fôr. Jeg blir så usikker på om jeg fôrer rett. Noen andre med samme hunderase her? Hva og hvor mye mat gir dere? Jeg synes det ser ut som hun skal ha rundt 550-600 g om dagen, fordelt på tre måltider? I tillegg gir jeg henne en 3-4 vomkuler til kveldsmaten, så totalen blir nok 550 g tørrfôr. Vi er en del ute og hun løper mye fritt, så er i bra aktivitet. Har også tjukk og bløt pels. Hun er IKKE tynn, men synes hun går greit inn i flankene. Er jo redd hun skal bli tjukk ja, men også at hun får for lite. Noen som vil uttale seg? Anonymkode: 54255...188
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Jeg kjenner på hunden, skal merke ribbeina når jeg drar fingrene over. Magen skal trekke seg opp mot lårkrysset fra ribbeina. Når du ser hunden ovenfra skal den smalne ned mot hoftene, for så å gå ut igjen. Så forer du utfra hundens "stand". Store hunderaser skal helst ikke vokse for fort i ungdomsårene, så heller hold tilbake ift mengde, eller bruk for beregnet for store raser. Spør på dyrlegesjekk om du er i tvil! Jeg har nå en 1.5 åring, og begynte med foring 2 ganger daglig når den var ca halvåret. Husk å regne godbiter inn i totalmengden også, kan jo bli litt med unghunder i trening 😉 Anonymkode: c68c5...a04 1
Arx Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Fra 6 mnd kan du gå over til 2 foringer om dagen. Jeg hadde golden retriever og synes mengden høres mye ut, men for etter hold på din hund. Evt kan du ta henne med til veterinæren og veie henne der, og evt spørre personen i skranken om hun ser/kjennes ok ut. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå