Gå til innhold

ELLOS nettbutikk- erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestilt et møbel med 7-9 dagers leveringstid. Det har gått 7 dager nå, men har fortsatt ikke fått noen sendingsbekreftelse. Har dere noen erfaring med at Ellos lyver på leveringstid? 😕 

Anonymkode: 64d95...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd at Ellos har sendt meg leveringsbekreftelse eller sendebekreftelse, men det sender ganske raskt. Plutselig får jeg varene. Har ellers god erfaring med Ellos. Regner med du snart får varen. 

Anonymkode: 7a04c...201

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7-9 dagers leveringsstid betyr ikke 7-9 dager før du har varen hos deg, men 7-9 dager fra de sender varer fra seg. 

Anonymkode: 68841...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bekreftelse på epost når bestillingen er pakket og på vei, med sporingsinformasjon.

Først epost med bekreftelse på bestilling, deretter epost om at den er pakket/på vei. Stort sett er det kun én dag mellom disse, men jeg har ikke bestilt møbler derfra, kun klær. 

Anonymkode: e4a4d...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveringstid er etter min erfaring tiden jeg kan forvente fra de pakker bestillingen til den er fremme hos meg. Har opplevd både at det går raskere og at det går noen dager ekstra. 

Anonymkode: e4a4d...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det gratis levering og ingen toll? 

Anonymkode: c078e...ceb

Ingen toll, men kostnad for levering varierer. Kommer an på produkt og beløp (bestiller man klær for over et visst beløp er det gratis frakt). Men det kommer jo tydelig frem på nettsidene og i bestillingsprosessen hva som gjelder. 

Anonymkode: e4a4d...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 20.03):

Har bestilt et møbel med 7-9 dagers leveringstid. Det har gått 7 dager nå, men har fortsatt ikke fått noen sendingsbekreftelse. Har dere noen erfaring med at Ellos lyver på leveringstid? 😕 

Anonymkode: 64d95...ad8

har bare gode erfaringer. Aldri opplevd at de lyver på leveringstid.

Anonymkode: 6952f...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet hos Ellos fra jeg var liten av. De er seriøse. Det er ikke toll. Frakt må man betale. Noen ganger slipper man det om man handler over en viss sum. men møbler veier jo litt så mener det er egne priser for frakt over 20 kg. Noen ganger tar det litt tid før man mottar pakken men det er gjerne rundt Black friday, januarsalg.  Nå har flere butikker som bruker postnord opplyst om at levering kan ta litt tid pga utbrudd av covid 19 ved terminaler. samme gjelder sikkert for Ellos da de bruker postnord

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg håper jo at du har lest salgsbetingelsene og ordrebekreftelsen du har fått for der skal det faktisk stå ALT du skal betale - inkludert frakt. 

Det er ingen toll.

Jeg har handlet mange steder på nett og selv om jeg av og til ikke er fornøyd med kvaliteten eller fasongen på klær, kommer jeg alltid tilbake til Ellos fordi de er raske og pålitelige og leverer enten på døren eller til et postkontor jeg velger selv, ikke et de har funnet passer sånn passe i luftlinje ut fra kartet. 

De har også alltid holdt leveringstiden de har lovet. Når det står 7-9 hverdager betyr det den tiden det tar for dem å prosessere ordren og levere den til deg. Jeg var inne og sjekket på flere møbler nå og jeg ser at det står typisk 3-6 dager, 7-8 uker osv. Så dette er leveringstiden fra deres lager inkludert transporten. Men husk at det er HVERDAGER - dvs. at lør-, søn- og helligdager kommer i tillegg. 

Uansett får du en bekreftelse når varen er gått fra lager med en sporingslink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Apropo. Jeg vurderer å bestille sofa fra Ellos men får selvfølgelig ikke prøvd de før bestilling. Hva er andres erfaringer med dette?

Anonymkode: 46706...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...