Gå til innhold

Hva er ditt matbudsjett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Melise__87

Bruker 5000 i mnd på mat, vi er 2 voksne 🙂 Overfører 5000 til matkonto hver mnd og det som blir igjen havner på sparekonto. Kjøper litt first price, men ikke ofte 🙂 Skrive mnd liste over middager og handler deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke budsjett men bruker ca 9000 i mnd på alt av dagligvare, så kanskje 8500 går på mat og drikke. 2 voksne og 2 barn i barnehagealder. 

Anonymkode: 1fe61...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 6500-7000 i måneden. To voksne, en mann og en kvinne.

Det går med såpass fordi jeg drikker store mengder brus, og han andre drikker mye iskaffe av typen ferdig iskaffe i kartong fra Tine. Han elsker den.

Anonymkode: 51e90...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og en 18-åring. Budsjett på 1500,- per uke. 

Men, er det gode tilbud, eller noe spesielt bruker vi mer, og prøver å hente oss igjen igjen uken etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne, 3000, inkluderer ett restaurantbesøk. Heldig nok til at vi ikke trenger å spare der, er flink til å bruke opp rester da. 

Anonymkode: c9971...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 50000kr i året, men skal prøve og få det ned til rundt 25000kr nå

Anonymkode: 90ae6...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi hadde 4000, to barn og to voksne. Men nå har vi fått cøliaki i familien så tenker vi må plusse på MINST 2000 til. 

Anonymkode: a3416...e2f

Cøliaker her.

 

Anbefaler deg å unngå de dyre glutenfri produktene i butikkene hvis du kan. Ikke bare har de veldig lav næringsverdi (proppet full av mais), men de smaker også generelt vondt. 
Hvis du er glad i baking hadde jeg heller investert pengene i økologiske melsorter og surdeigstartere. 
 

Og jernrik mat som lever og hjerte og annen innmat på dyr. Dette er gull verdt da cøliakere ofte er lav på jern. Anbefaler også sink tilskudd fra vimergy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke budsjett, bruker 10000-14000kr i mnd. Noen ganger under 10k også. Kommer an på om det er noen feiringer som skal gjennomføres. 2 voksne, 2 tenåringsgutter og jente på 9. Vi kjøper stortsett det vi har lyst på, men vi benytter oss mye av tilbud. Kunne nok brukt langt mindre, men har ikke behov for det da vi setter pris på god mat og har råd til å bruke det som trengs.

Anonymkode: 8cfce...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tbilisi skrev (46 minutter siden):

Cøliaker her.

 

Anbefaler deg å unngå de dyre glutenfri produktene i butikkene hvis du kan. Ikke bare har de veldig lav næringsverdi (proppet full av mais), men de smaker også generelt vondt. 
Hvis du er glad i baking hadde jeg heller investert pengene i økologiske melsorter og surdeigstartere. 
 

Og jernrik mat som lever og hjerte og annen innmat på dyr. Dette er gull verdt da cøliakere ofte er lav på jern. Anbefaler også sink tilskudd fra vimergy.

Jo takk. Det er barnet mitt som har cøliaki og det er ganske nytt for oss så hittil har vi bare vært glad hun har fått i seg noe. 

Anonymkode: a3416...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tbilisi skrev (48 minutter siden):

Cøliaker her.

 

Anbefaler deg å unngå de dyre glutenfri produktene i butikkene hvis du kan. Ikke bare har de veldig lav næringsverdi (proppet full av mais), men de smaker også generelt vondt. 
Hvis du er glad i baking hadde jeg heller investert pengene i økologiske melsorter og surdeigstartere. 
 

Og jernrik mat som lever og hjerte og annen innmat på dyr. Dette er gull verdt da cøliakere ofte er lav på jern. Anbefaler også sink tilskudd fra vimergy.

Jern visste jeg. Men ikke hørt noe om sink... Får de ofte ikke i seg nok av det?

Anonymkode: a3416...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne. Holder oss vel omtrent på 1000 i uka. Kan bli litt mer om vi kjøper inn vin og øl til helga. 

Anonymkode: 70ba6...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne, aleneboer, og ligger på rundt 3500,- i måneden for mat/husholdning. 

Anonymkode: 14271...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ligger på matbudsjett på 2500 i mnd per voksen. Hva spiser dere? Er det sånn at dere blir mette på 2 brødskiver til frokost og tilsvarende til lunsj? 

Anonymkode: 58775...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To voksne. 4000kr pr mnd er budsjettet på, og det inkluderer vaskemidler, dopapir osv. eget kort og konto kun til dagligvarehandel. alkohol og snus, og diverse annet som feks sjokolade osv betaler vi fra egen lomme.  

Anonymkode: e6640...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 voksen, bruker 2600kr i måneden. Det inkluderer take away, polvarer, husholdningsartikler og noe toalettsaker, samt friske blomster i ny og ne. 

Spiser plantebasert, som etter min erfaring er en del billigere enn tradisjonell kost. 

Jeg kunne brukt mindre om jeg hadde lyst, men ser ikke noe behov for det. Bruker kanskje 400kr mindre/per måned i perioder hvor man kan handle i sverige, da meieri- og kjøtterstatninger er mye  billigere der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som ligger på matbudsjett på 2500 i mnd per voksen. Hva spiser dere? Er det sånn at dere blir mette på 2 brødskiver til frokost og tilsvarende til lunsj? 

Anonymkode: 58775...614

Jeg spiser to knekkebrød til frokost, og to til lunsj 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 70ba6...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt 6000 kr for 2 voksne inkl. 2 katter. Dette inkluderer husholdningsartikler m.m. Nå som jeg er alene tenker jeg at budsjettet blir på mellom 3500 og 4000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg spiser to knekkebrød til frokost, og to til lunsj 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 70ba6...f70

2 bare? Det er jo bare luft i et knekkebrød.

Man blir jo ikke mett av det! Skal jeg spise knekkebrød så jeg blir mett nok, så går det med 8-9 knekkebrød med pålegg.

Anonymkode: 51e90...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spiser to knekkebrød til frokost, og to til lunsj 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 70ba6...f70

Hmm.. Jeg mistenker at det er ganske store forskjeller i hva ulike personer trenger i mengde, og at det også påvirker budsjettene folk har. Jeg bodde i kollektiv en gang med ei som spiste 2 knekkebrød med gulost til frokost og 2 brødskiver og et eple til lunsj. For meg er det altfor lite mat. Nå var hun jo sikkert 20 cm lavere enn meg, så mye mindre person. Ikke at valg av varer ikke betyr noe, men mengdene man trenger vil også spille inn. 

Anonymkode: 58775...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føsleguri skrev (21 timer siden):

Jeg har ikke noe budsjett, jeg kjøper det jeg har lyst på.

Så bra. Sånn hadde alle fortjent å ha det. Bare dumt det ikke er slik.

Anonymkode: 2fa24...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...