Gå til innhold

Datteren min har symptomer på leukemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 6 år skal til legen i morgen, for hun har klaget en god stund på vondt i beina. Hun har også hodepine i perioder, og nå har hun fått flere blodutredelser (petekkier) på armene og ryggen. 

Jeg er så nervøs, og håper noen her inne kanskje har opplevd lignende med sine barn, som viste seg å være noe helt ufarlig 🙏

Jeg har prøvd å finne andre forklaringer på symptomene hennes, men får bare opp masse linker til leukemi 😞

Håper på noen oppløftende svar her inne ❤

Anonymkode: fa5aa...f9a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, føler med deg ❤️ Mest sannsynlig går dette bra, vondt i beina kan være voksesmerter, hodepine har vi jo alle fra tid til annen og barn får lett blåmerker. Masse lykke til🌸

Anonymkode: 22cf2...1df

• Liker 15
Skrevet

Du må ikke drive å google. Da kommer symptomer på kreft opp uansett. Det kommer til å gå bra ❤

Anonymkode: 50964...6e3

• Liker 38
Skrevet (endret)

Dette går nok bra, TS. Ikke les om kreft før du får undersøkt barnet. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, så lurt å ikke skremme seg opp før man vet noe mer. :) 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må ikke drive å google. Da kommer symptomer på kreft opp uansett. Det kommer til å gå bra ❤

Anonymkode: 50964...6e3

Enig med deg. Har googlet på meg en del skumle "sykdommer" jeg også.

Kjære ts. Føler med deg. Det er vondt å gå rundt med en slik uro❤️

• Liker 2
Skrevet

Huff, jeg føler med deg. Jeg har selv vært hos Volvat en påskeaften med en unge som hadde "alle" symptomer på leukemi, barneavdelingen sa at de ville lagt henne inn for observasjon om det ikke hadde vært rød helgedag (lav kapasitet?), legen på Volvat var til og med litt nervøs mens vi ventet på blodprøvene virket det som, men ungen hadde ikke leukemi. Jeg opplevde det som at både jeg og barnelegen ble veldig lettet 😅 hun hadde blåmerker, vondt i beina, blek og svært mange virusinfeksjoner på veldig kort tid. Kom seg aldri på beina mellom hver runde. Men det var ikke noe alvorlig, bare vinter og uflaks. 

Lykke til! 

Anonymkode: 352fb...b8e

• Liker 14
Skrevet

Det høres ikke ut som kreft. Ønsker deg lykke til. Men du må for all del ikke google symptomer. Da er det alltid kreft. Ble selv alvorlig psykisk syk av den googlingen, som jeg nå har sluttet helt med.

• Liker 3
Skrevet

💜 dette går bra. Ikke Google. Pass på at de tar en blodprøve med utstryk i morgen. Det er en hel haug med ting som kan gi sånne symptomer. Vi ble sjekket for alt før det ble tatt utstryk av blodet til treåringen og bekreftet leukemi.
Og du, hvis det skulle vise seg å være kreft. Det er beintøft, men leukemi er en av de kreftformene med aller størst overlevelsesrate. 💕 ting skjer raskt når diagnosen er satt, det tok 24 timer fra diagnose til aktiv behandling hos oss. Det er gode protokoller og vi har følt oss veldig godt ivaretatt som familie etter diagnosen. Lykke, lykke til🤞 Jeg håper det bare er senvirkning av et virus. (Som også kan gi denne typen symptomer)

• Liker 7
Skrevet

Lykke til ❤️ Der er så vondt å være bekymret for barnet sitt. 

I håp om å trøste litt (og vise at det heldigvis ikke trenger å være det verste).  Mitt barn hadde skjelettsmerter og pettekier, og det viste seg å være en autoimmun sykdom han lever godt med. Barn nr 3 har også perioder med MYE pettekier og blodutredelser. Det skyldes noe med blodplatene og immunforsvaret.  Begge er i god form og lever fine liv. 

masse lykke til. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at du er redd! Men dette trenger ikke være kreft! Jeg selv har itp (en kronisk autoimmun sykdom) som kjennetegnes av lave blodplater så man får lett petekkier og blåmerker. Jeg hadde veldig ofte hodepine mens jeg hadde aktiv sykdom.  Barn får også denne sykdommen og de får oftere (enn voksne) en akutt variant som går helt over etter en stund. Denne sykdommen er for de fleste helt ufarlig. 

Anonymkode: e3f31...2f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner at du er redd! Men dette trenger ikke være kreft! Jeg selv har itp (en kronisk autoimmun sykdom) som kjennetegnes av lave blodplater så man får lett petekkier og blåmerker. Jeg hadde veldig ofte hodepine mens jeg hadde aktiv sykdom.  Barn får også denne sykdommen og de får oftere (enn voksne) en akutt variant som går helt over etter en stund. Denne sykdommen er for de fleste helt ufarlig. 

Jeg kan også legge til at et av symptomene jeg opplevde var at jeg hadde vondt i beina! Det er visstnok ganske vanlig når man har denne sykdommen. Krysser fingre for at det går bra hos legen 🍀🤞

Skrevet

Barnet mitt hadde hodepine, smerter i bena, ekstremt blek, sliten og eksem. Det var cøliaki (auto-immunt man lever godt med). 

Anonymkode: 307a6...b5e

• Liker 1
Skrevet

Hadde samme opplevelse med min treåring, men med andre symptomer. Da blodprøvesvar osv fra fastlegen kom ble vi innkalt til fastlegekontoret med akutthenvisning til sykehuset, siden disse viste enda mer antydning til leukemi. Etter en hel dag på sykehuset med blodprøver, ultralyd og det som var viste det seg at det ikke var noe farlig. Så dette kan gå helt fint. Lykke til!!

Anonymkode: cd054...eeb

• Liker 6
Skrevet

Lykke til og hold oss oppdatert 💗

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går det?❤️

Anonymkode: fdb8b...d41

Skrevet

Lurer også på hvordan det går ❤️

Skrevet

Hvordan går det ? ❤️

Anonymkode: 66fb8...e91

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 16.19):

Min datter på 6 år skal til legen i morgen, for hun har klaget en god stund på vondt i beina. Hun har også hodepine i perioder, og nå har hun fått flere blodutredelser (petekkier) på armene og ryggen. 

Jeg er så nervøs, og håper noen her inne kanskje har opplevd lignende med sine barn, som viste seg å være noe helt ufarlig 🙏

Jeg har prøvd å finne andre forklaringer på symptomene hennes, men får bare opp masse linker til leukemi 😞

Håper på noen oppløftende svar her inne ❤

Anonymkode: fa5aa...f9a

Ikke tenk det verste. Det er tusen ting det kan være før evt leukemi. 
legen vil ta blodprøver og skjekke antall blodplater. Husk at barn kan få lave antall blodplater pga feber og annen infeksjon og at det stabiliserer seg igjen når barnet er friskt. 

Anonymkode: c3eed...151

Skrevet

Voksesmerter i beina.

Mye vondt hodet pga dårlig syn, hodepine eller migrene.

Blåmerker på de områdene er veldig lett å få nå som det er kaldt og hard snø. Barn leker røft selv om de ikke merker det.

Anonymkode: ab125...404

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går det TS?

Anonymkode: 4aaaa...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...