Gå til innhold

Når alt blir svart

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har aldri mistenkt at jeg har en diagnose som å være bipolar eller lignende, men noen ganger når jeg blir skuffet over noe i livet så faller jeg så langt. Da blir det alt i livet liksom håpløs, og jeg klarer ikke å se noen lyspunkter. Jeg klarer ikke å glede meg over noe. Det er så vondt når det står på, og ekstremt vanskelig å komme seg gjennom jobbdagen og livet med to barn.

Det er så slitsomt når det kommer. Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 52b10...9e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Det heter "livet". 

Anonymkode: 36398...ece

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble sånn da jeg var ung, dvs i tyveårene, men så forsvant det. Kanskje fordi jeg erfarte stadig mer at hvis det går ned, så går det også opp igjen etterhvert, bare jeg holder ut, i tillegg til at jeg begynte å skjønne at mine mørke tanker ikke var realistiske, men fullstendig svart/hvite.

Anonymkode: 81070...ab8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Jeg har aldri mistenkt at jeg har en diagnose som å være bipolar eller lignende, men noen ganger når jeg blir skuffet over noe i livet så faller jeg så langt. Da blir det alt i livet liksom håpløs, og jeg klarer ikke å se noen lyspunkter. Jeg klarer ikke å glede meg over noe. Det er så vondt når det står på, og ekstremt vanskelig å komme seg gjennom jobbdagen og livet med to barn.

Det er så slitsomt når det kommer. Noen som kjenner seg igjen? 

Du kan ha en depresjon,  hvor tankesettet ditt er sort/hvitt. Du ser kun det negative i en hendelse eller den hendelsen er alt du "ser", og oppå toppen sikkert en del negativisering " nå er alt ødelagt" " jeg kommer aldri til å få til det " eller Som du beskriver faller "livet i grus" pga motgang. Motgang er også en del av livet, men det finnes teknikker for å takle disse bedre, med endring av tankemønster. 

Anonymkode: 4a509...cfd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du kan ha en depresjon,  hvor tankesettet ditt er sort/hvitt. Du ser kun det negative i en hendelse eller den hendelsen er alt du "ser", og oppå toppen sikkert en del negativisering " nå er alt ødelagt" " jeg kommer aldri til å få til det " eller Som du beskriver faller "livet i grus" pga motgang. Motgang er også en del av livet, men det finnes teknikker for å takle disse bedre, med endring av tankemønster. 

Anonymkode: 4a509...cfd

Takk for svar. Ja, jeg tror det er en depresjon kanskje. For jeg kommer meg ikke ut av mønsteret og jeg har ingen håp for fremtiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...